Avatar uživatele
Kešař

Kde se vzalo poselství, že vysokoškolský titul je brána k lepšímu životu? Vždyť největší škola je přece život sám.

Schopnost a píle se uplatnit. Vůle něco vytvářet, aniž by dotyčný všude mával titulem. Vždyť nezřídka vysokoškolsky vzdělaní lidé nenajdou kvalifikovanou práci, trh je nastaven tak, že se nemusí uplatnit. Proč si pořád hrajeme na titulový národ a zapomněli na schopnost podnikat a vytvářet hodnoty? Všichni chtějí všechno, ale už nechtějí do toho dát něco navíc.

Zajímavá 0 před 450 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
zjentek

Společnost je velmi polarizovaná, uplatňují se různé hodnoty, smysl existence je v plenách, hledá se, vyrábí. Co platilo, brzy neplatí. Nejdříve je tedy třeba hledat a najít SMYSL své schopnosti a píli uplatnit. Klidně však studujte. Vaše nabyté vědomí/nabité vědomosti nebudou ničemu překážkou. 💁‍♂️

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Není to vždy pravidlem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Kde se to poselství vzalo? Je to produkt právě té „školy života“. Brána k lepšímu životu to sice je, ale to neznamená, že jí projdeš. Na tohle téma byl před lety v rozhlase rozhovor s nějakým docentem Koťou, kde to tam jasně říká: Dřív, když jste potkali inženýra, potkali jste vědce. Dnes se takové vzdělání stává téměř obecným vlastnictvím, na které má v podstatě každý nárok. Nezajišťuje ale člověku uplatnění v životě.
On tam toho říkal víc. Např. to, že „poskytování titulů“ jsme nevymysleli zde my Češi, ale je to jev deroucí se sem z venčí, a bylo by nevhodné trestat naše obyvatele vyžadováním hlubokých poznatků a schopnosti je i prakticky uplatnit. Dostali bychom se ve srovnání s okolními zeměmi do nevýhodného postavení.
Prostě bychom tady měli méně vzdělanců, no. A to nelze připustit, že jo. Na kvalitu už se dnes tolik nehraje. Představ si, že bychom měli někde ve statistice uvedeno méně vysokoškoláků (procentuálně), než třeba Senegal. Ne, to ne, to bychom nepřežili! A tak si tu žijeme, snížili jsme nároky, občas někde kupčíme s tituly, z čehož je tu a tam průser a proběhne to dokonce médii, ale což. Jsou i horší věci…
Nakonec proč tlačit na zvyšování přirozené inteligence občanů, když se nám tu slibně rozvíjí ta umělá? Stojí o to vůbec někdo?

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?da ny Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Tato myšlenka vychází pravděpodobně z historického vývoje společnosti, kdy studium na univerzitě bylo výsadou těch nejbohatších a nejvzdělanějších. Titul byl vždy spojen se statusovým postavením a profesionálním úspěchem. S nárůstem příležitostí k vysokoškolskému vzdělání, se vytvořila společenská norma, že titul je nezbytností pro úspěch v životě.

Ačkoli je pravda, že mnoho úspěšných lidí nemá vysokoškolský titul, také je pravda, že vzdělání často otevírá dveře k příležitostem, které by jinak nebyly dostupné. Přesto však souhlasím, že by měla být více ceněna a podporována také neformální cesta k vzdělání a schopnost podnikat.

V dnešní dobie se však titul stává spíš jen symbolickým znakem, a opravdový úspěch často může znamenat kombinaci formálního vzdělání, životních zkušeností, tvořivosti a úsilí. Je potřeba se soustředit na výuku dovedností a kompetencí potřebných pro život v 21. století a nejen na získání titulu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek