Avatar uživatele
zjentek

Kdo platí poštovné při odstoupení od kupní smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů? E-shop, či zákazník?

Bez udání důvodu vrátíte balíček, který jste předně od dopravce převzali. Ovšem zaslání zpět odesílateli bude něco stát a tak vám nezbude, než poskytovateli doručovatelských služeb zaplatit. Ovšem kdo toto sumu nakonec zaplatí?

Anebo při vracení zboží v zákonné lhůtě vzniká nárok na zpětný svoz či jinou službu na vrub odesílatele?

Logicky mně vyplývá vhodnost připsání této platby na vrub příjemce/zákazníka. Třeba proto, aby si lidé nedělali z e-shopů šprťouchlata, bo kupř. často někam posílat na své náklady pračku a podobné spotřebiče a později si je zase ve vlastním e-shopu sám vybalovat bez nároku na náhradu čehokoli, vč. poštovného, by mně asi dlouho nebavilo.

Není za určitých okolností doba 14 dnů na vracení zboží bez udání důvodu pro e-shop vlastně „likvidační“? Za podmínek, že by se určitá spiklenecká skupina na e-shop „domluvila“?


NEZODPOVĚZENÁ OTÁZKA.

Nikdo neví?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? dust8 před 1578 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Zjednodušeně zaplatí vždy ten kdo posílá. Trochu jiná situace je pokud se jedná o reklamaci. Při zaslání zpět opět platí odesílatel, pokud však reklamace byla uznána, můžeš po prodejci následně požadovat náhradu všech nákladů, tedy i poštovného. Pokud e-schop nebude chtít toto uhradit, je možné náhradu požadovat i soudně. Problém je ale většinou v tom, že výše poštovného neni až tak velká suma, aby se chtěl někdo soudit, popřípadě platit všechny soudní výlohy, prřčávníkaq a podobně.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek