Výrobci a prodejci (vysvětlení na konci).
Zažitý módní genderový stereotyp, kdy je růžová pro holčičky a modrá
pro chlapečky, není nic, co by tu platilo odjakživa. Před 107 lety vyšel
článek, který potvrzuje, že to dokonce bývalo obráceně.
Módní genderové normy v oblékání se v minulém století radikálně
změnily. Ještě koncem 19. století přitom nosili i chlapečci sukně a
šatičky a jednotně pro obě pohlaví se kvůli praktičnosti používala
bílá barva.
První známá zmínka o genderově specifických barvách se objevila až
29. března 1914 v nedělním vydání texaského deníku The Daily Sentinel.
„Pokud jste příznivci jednotného barevného ladění dětského oblečení
a chcete dodržovat stávající konvence, použijte růžovou pro chlapečka a
modrou pro holčičku,“ radí autor rodičům.
V roce 1918 pak časopis Earnshaw's Infants‘ Department vysvětlil logiku
této barevné zásady: „Obecně přijímané pravidlo je růžová pro
chlapce a modrá pro dívky. Důvodem je to, že růžová jako výraznější a
silnější barva je pro chlapce vhodnější, zatímco decentnější a
jemnější modrá je hezčí pro dívky.“ Tento trend částečně potvrdil
i průzkum mezi prodejci, který v roce 1927 provedl časopis Time.
Válečnou šeď vystřídaly jásavé barvy
Změnu přinesl až hospodářský boom po druhé světové válce, kdy muži
obnovili svou primární roli živitelů a jejich lepší polovičky roli žen
v domácnosti, a tím pádem zároveň častěji nakupovaly. Válečná šeď
ustoupila jásavějším barvám a výrobci zjistili, že jasně růžové a
červené barvy jdou v obchodech mnohem lépe na odbyt – ať už šlo
o šampony, make-up, kabelky nebo oblečení. 🙂
https://zpravy.tiscali.cz/odkdy-je-ruzova-barva-pro-holcicky-a-modra-pro-chlapecky-508051
0 Nominace Nahlásit |
Usance, ještě do konce WWII to bylo přesně opačně.
Tak, nebo tak, je to předsudek. Barva dokáže podpořit náladu, neměla by být věcí usancí.
Zdroj: https://www.stoplusjednicka.cz/ruzova-barva-pro-kluky-modra-pro-holky-drive-bezne
1Kdo udělil odpovědi palec? Dvorní šašek
před 883 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejaka modni luza. Ja nemam problem nosit ruzove triko. Naopak v dejinach byla ruzova symbol muznosti. 😀
0
před 883 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
marci1: Výrobcům je jedno, jestli koupíš hadry modré, růžové, zelené, nebo třeba s lopatou v ceně. Podstatné je, abys hadry kupovala. Nemusíš je nosit, jenom kupovat. Proto se dělají kollekce.
To bude fake je to zjevný lapsus: jaký sensus by byl, pro business, v tom vyrábět oblečení barevně „naopak“? Větší sensus dává vyrábět oblečení ve všech barvách pro všecka pohlaví. Třetí pohlaví, jiné hadry? Príma, další business proposition!
To je, jako když přijde na krám něco, co bys si nekoupila. Třeba krmná mrkev. Ale opravdu, krmná, kláda dlouhá, jak od koně! Prostě mrkev dlouhá 30–40 cm. Čemu to vadí? Má to úplně jinou chuť, uvnitř to jakoby dřevění. Ale musíš to prodat, prostě. Musíš.
Tak upravíš cenu, ne moc, protože ono je jedno o kolik upravíš cenu, podstatné je, aby byla upravena. Takže namísto Kč 29.90 ji dáš za Kč 27.90. Žlutý praporek „SLEVA“, dáš to na akční čelo, žlutá proložka a nasypeš jim tam ty klády na hromadu, která čouhá 1" do vejšky. Prodáš to. Žádný problém, ještě se o to důchodci porvou berlema. Přitom v druhém nejmenovaném supermarketu mají krásnou mrkev za Kč 24.90 bez akce. Stejně to prodáš, jenom musíš vědět, kdo ti tam chodí, a jak na ně.
marci: Prosím tě, jen si prosím nepleť gender a pohlaví. Začínám na to být alergický. Pohlaví je biologické – muž a žena / gender je sociální, kdy se můžeš cítit jako žena s penisem. Děkuju.
Drap | 8238 | |
led | 4075 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2731 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |