Avatar uživatele
zjentek

Kdy je vhodné preventivně vyměnit rozvodový řetěz motoru?

Konkrétní případ:

Pokud bylo 15 let starým auťákem dosud ujeto 50 tis. km za dobu těchto 15 let, tak je vše v pořádku? Nebo raději vyměnit? Auťák (nákupní taška) se chová „jako nový“, nevykazuje žádné náznaky čehokoli neobvyklého v rámci běhu motoru a jízdy. Děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1116 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

Odpoveď byla označena jako užitečná

Především si ověř, že auto má opravdu ŘETĚZOVÝ rozvod a ne řemenový (ozub. řemen). ;) :)
Pokud jde o řetěz, tak ten vydrží zpravidla až do GO motoru, měnit se nemusí (jsou ale tací, kteří doporučují výměnu rozvodů cca 250 000km), což je stejně tak jako tak blízko GO motoru. LEDA by se podělal napínák, ale to bys poznal, bo by to začlo dělat bordel (větší hluk). Obecně se do rozvodů nehrabe, POKUD nehlučí. V takovém případě pochopitelně měníš i s rozvodovými koly včetně napínáku. O5, někdo bude tvrdit, že napínák není třeba měnit, ale ono to HODNĚ zavisí na jeho konstrukci a za mě platí – když už musí prsa motoru dolů, tak to udělám „se vším všudy“, bo samotná výměna je easy, ale než se k tomu „prokopeš“ a pak naopak sestavíš… U některých aut je to i práce na DEN! ;) :D :D

To máš stejný jako s klasickou třecí spojkou – prokluzuje, tak dáš novou lamelu, ale zároveň i LOŽISKO a přítlačák bez ohledu na opotřebení přítlačáku (ten vydrží MNOHEM víc). Nezáleží na ceně matroše. Obvykle jde jen o pár tisicovek, zato ta PRÁCE kolem toho, chápeš? Vyměníš JEN lamelu a jako naschvál ti po pár tisících odejde ložisko, známe to. ;)

Tudíž NE, nech to být, když s tím není problém. Jestli „máš roupy“, tak zkontroluj (a vyměň) třeba silentbloky zavěšení výfuku, sichr budou mít dost. ;) :D :D

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zjentek Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Když se začne ozývat a mění se nejen řetěz, ale i rozvodová kola.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Emefej

Měl jsem Škodu Favorit, než se úplně rozpadl najezdil přes 400 000 s původním řetězem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Čecho_slovák

Otec má Micru, najeto přes 280 tisíc, a co vím, řetěz neměnil a nejsou slyšet známky jeho opotřebení.

Upravil/a: Čecho_slovák

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
zjentek

@elkon: rozvodová kola? (???)

před 1116 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
elkon

Něco se ti nezdá? Kola budou opotřebená a nový řetěz na nich nemusí sedět dobře, proto se mění celá sada (řetěz i kola).

před 1116 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
podger

Řemeslná zásada č.1: Neopravuj, co není rozbitý.

před 1115 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek