To do každého volají nebo pošlou email/fax? Kde je jistota, že si to přečtou hned a že hned půjde někdo zboží odstranit z regálu.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Kric.ouwner, fablen, briketka10 před 4599 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Prodejce musí sledovat seznam zboží které prodává , který je např. na
COI.cz , jak se říká , " neznalost zákonů neomlouvá " :) …
Doplňuji:
Mapel : to je hloupost jednou je to tvoje zboží tak za něj zodpovídáš ,
když vezmu příklad úplně obyčejný a v dnešní době celkem častý , "
někdo koupí např. plata jogurtů v makru a pak to prodává ve svém
obchodě , a pak COI-ka tento produkt zakáže distribuovat , tak myslíš že
společnost makro bude kontrolovat paragon po paragonu a přes nějákou
Detektivní Agentůru vyhledávat ty co to koupili :) , a tak je to ze vším ,
jiné je to když kupuješ u výrobce nebo prvotního distributora v té dané
zemi , to by tě pravděpodobně informoval ale jinak určitě né , je to tvoje
povinnost si hlídat své zboží 😉…
Upravil/a: Kric.ouwner
0 Nominace Nahlásit |
O povinnosti sledovat web jsem nikde neslyšel a neznám zákon který to
nařizuje. Pokud ČOI zakáže prodej některého výrobku, tak nařídí
výrobci nebo dovozci stáhnout zboží. Ten na nákladě daňových dokladů
vyzve odběratele k vrácení zboží. Takže se to dozví pouze ti co zboží
prodávají. Každý distributor má přehled kdo je z odběratelů koncový
spotřebitel – montážník, nebo další prodejce.
Doplňuji:
Kric.ouwner
Pleteš si pojmy a dojmy. Pokud ĆOI zakáže prodej jogurtu ve tvé prodejně,
tak jsi udělal nějakou chybu a ne výrobce, pak tobě zakáže prodávat.
Otázka však zněla: Když inspekce zakáže něco prodávat
(předpokládám celostátně výrobek – tak jsem to pochopil)
Výrobek vykazuje závadu od výrobce nebo dovozce. V tomto případě se
jedná o výrobní závadu a výrobce-dovozce je povinen tento výrobek
stáhnout z distribuce. Toto opravdu platí a distribuci nekontroluješ podle
paragonů (Makro na paragony neprodává, ale na doklady s adresou
odběratele), ale v současné době podle počítače. Pokud mi prodejce
oznámí, že výrobek je nějakým způsobem vadný (nemusí být
nebezpečný), tak si z počítače vyjedu přehled odběratelů a ty
kontaktuji a vše stahuji z distribuce. Toto je praxe renomovaných firem.
Vím, že některé firmy to nedělají, ale to je jejich špatná vizitka.
Jelikož u renomované firmy pracuji a mimo jiné dělám reklamačního
technika už 28 let, tak mluvím z pohledu zákona i praxe.
Otázka je, že některé firmy toto prostě neřeší. S jedním dovozcem totiž 5 měsíců řeším jejich nekvalitní výrobu a samozřejmě odběratelům jejich výrobky nedoporučuji.
Upravil/a: Mapel
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek