Je vůbec možné, aby chyba byla na straně učňů, protože svým jednáním způsobili, že mistrová na ně musela zvýšit hlas, nebo je to profesní selhání mistrové?
Podle mě jde 95 % problémů vyřešit v klidu, aniž by bylo potřeba zvyšovat hlas, nebo dokonce řvát, aby byl problém zažehnán.
Zajímavá 0 před 1068 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Proč hned profesní selhání? Taková mistrová v kovárně u bucharu řvát musí.
Představuju si ty chudáky učně, kdyby se ocitli na vojně a někdo jim hlasitě zavelel. To by si asi traumátko nesli celý život.
0 Nominace Nahlásit |
Na to jsem celkem zvyklí z rodiny rodiče mě vychovávali křikem když jsem zlobil ale u učňů si jednoduše honí mindrák znal jsem jen jednou mě to rozhodilo natolik že jsem se rozbrečel.Ale to bylo fakt něco.
0 Nominace Nahlásit |
Řvát nemusí, a pokud řve, není to dobrý mistr a nemůže dostát tomu
titulu. Vůdce, vedoucí a učitel neřve (neměl by) a platit by to mělo
i pro dělnického mistra, který skvěle ovládá své řemeslo a školí
ostatní.
Chyby na straně učně jsou řekněme samozřejmostí (profesně
i mimo ni).
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
Rokio někdo je až takové debil, že okolo doslova řve celá planeta, ale dotčenej je fůrt v klidu… V pohodě… Easy… No stres…
0 Nominace Nahlásit |
20% jde vyřešit v klidu. V každém kolektivu se najde minimálně 1 zmetek který překračuje hranici kterou mistr/ová, či výuka, nebo bezpečnost žáků… unese. Učil jsem 4 roky 1992 – 96 a v té době se ještě tolerovalo vrazit někomu pár facek. Dnes se může jen křičet a dávat napomenutí, kterým se ti zmetci jen vysmívají.
0
před 1068 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
agentpv, se správným přístupem nemusíš mlátit ani řvát. Na to, aby sis získal respekt žáků a aby se změnil i jejich přístup a chování není třeba agrese nebo nátlaku, výhružek, napadání (ono to vlastně nikdy nic moc neřeší). Jsou to nedostatky ze strany mistra/učitele, jeho osobnosti a pedagogických schopností. Pokud člověku nezbývá, než řvát, tak prostě jen neví, jak to řešit jinak a líp (čili prostě to neumí).
Učitelé se můžou vymlouvat na nevychované a neukázněné žáky, stejně jako se rodiče můžou vymlouvat na bezradnost a na nevychované a drzé děti (ať už to svedou na geny, shodu okolností, nškoho jiného, pubertu/hormony nebo cokoli…). Primární vina je ovšem na těch starších, kteří je mají vést, jít jim příkladem a učit je (o tom vedení je a nezahrnuje „trestání“ ve formě hádek a řvaní). Je to o přístupu a jak ten člověk s nimi umí jednat (tedy buď jednat a řešit situace umí, nebo ne).
Disraeli – je velký rozdíl teorie a praxe. Kolik let máš odučeno. Tebou popsaný pedagog by musel být idol mladých a bůh dohromady, ale věřím že pár takových pedagogů existuje.
Jasně, že takový není každý… vlastně drtivá většina pedagogů a
vedoucích taková není. Jenže ona je to chyba pedagogických škol a
částečně i jich, protože se „v tom“ nechtějí zlepšit, buď
nevědí jak, nemají moticaci/důvod nebo je jim to jedno. A přitom je to
převážně „jen“ vůdcovský a organizační talent… A nenech se
zmást, talent není něco zděděného, je to rozvinutá schopnost, kterou si
každý může vybrousit.
Já jen, že když se to hodí na ostatní, tak to neznamená, že to není
i přístupem pedagogů/mistrů. To, že většina taková není, je též
vedlejší, protože to je prostě špatně.