Mám reklamaci, která není na moje jméno,ale od toho dotyčného jsem si zakoupil boty se záručním listem. Reklamace proběhla úspěšně, ale peníze se poslaly tomu kdo ty boty zakoupil poprvé. Kdo má právo na to, aby se mu poslali peníze ? Já, který mám všechno (faktura,boty,záruční list) a nebo ten co je na té faktůře zapsaný ?
Zajímavá 0 před 2215 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podle mně bys je měl dostat ty. Ale od původního vlastníka. Obchod s Tebou neuzavřel žádnou smlouvu, tys obchodu nedal žádné prachy, takže obchod je logicky vrací tam odkud je dostal. Další si musíš vyřídit s bývalým vlastníkem. Výsledek bych očekával někde mezi: Dá Ti plnou cenu zboží a vrátí Ti to cos mu zaplatil…
0 Nominace Nahlásit |
Podle logiky věci jasně ty. Pokud ti však původní vlastník nebude chtít nic dát, zbývá jedině soud.
0
před 2215 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Peníze se odečtou prodejci.
(Pozor na formulaci otázky. → Na toto se přece neptáte, že?)
Peníze se neodeslaly, ale odeslal je prodejce tomu, kdo u něj nakoupil. Ovšem jestli jste reklamoval Vy, a prodejce od Vás reklamaci přijal, měl peníze poslat Vám.
0
před 2215 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Peníze za vrácené zboží vrací obchodník vždy tomu zákazníkovi, s kterým má uzavřenou smlouvu. Obchodník tedy postupoval správně. Předložení faktury někým jiným na tom nic nemění. Někteří obchodníci mají dokonce v záručních podmínkách uvedeno, že zázuka změnou majitele zaniká.
0
před 2215 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ještě k možnostem vrácení peněz z obchodu:
V mnoha případech obchod neeviduje komu prodává. Pak na základě paragonu
buď vrátí hotovost tomu kdo přinesl zboží a paragon (ev. na udaný
účet), nebo vrátí prachy na kartu kterou bylo zboží zaplaceno.