Dnes jsem se v duchu usmál, protože mi v Jednotě slíbili slevu 100 Kč po dosažení nákupu v hodnotě 15 000,– Tesco je lepší, během roku mi přijde do schránky několik kupónů na slevy v hodnotě řádu stokorun. Máte podobné poznatky?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? briketka10, marci1, Malvína před 1933 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
IN 100 od Českých drah. Za 20 klacků můžeš jezdit jejich vlakem celý rok imrvére.
0 Nominace Nahlásit |
Pre obchodníka? Každá ma svoje plusy a mínusy. Ale zákaznícka karta
vytvára pre obchodníka verného zákazníka, ktorý prichádza kupovať so
zľavou, ale pritom udržuje obchodníkovi zisk. Tento kupec pri zľavových
akciách na zákaznícku kartu, ho zbaví minimálne skladovacích nákladov
tovaru za prijateľný podnikateľský zisk.
Pre zákazníka pri rozumnom nakupovaní na viaceré zákaznícke karty môže
ušetriť peniaze na nákup, ale zároveň stráca svoje súkromie, pretože
dobrý obchodník na základe znalostí kúpnych zvyklostí zákazníka (podľa
databázy zákazníckych kariet) prispôsobuje svoj tovar a ceny
zákazníkovi.
Za ušetrených pár korún sa stávate Faustom a predávate svoje súkromie
Mefistofelovi. Neveríte? Jeden z príkladov: v škandinávskej nábytkárskej
firme kúpite tovar, použijete zákaznícku kartu a hneď dostávate do emailu
otázku, či ste spokojní s nákupom, blahoželajú vám k sviatkom.
0 Nominace Nahlásit |
zákaznické karty reálně žádnou výhodu nepředstavují. Vždy jsou nastaveny tak abyste velkou část výhod nevyužil, nebo na ně zapomněl. Zásadní nedostatek a kámen úrazu každé slevové karty je pak v tom, že vás už jen držení takové karty motivuje upřednostňovat dodavatele, kteří často i se slevou produkt nabízí dráž, než jiné eshopy v běžných cenách. Je to prostě jen pastička, kterou se obchodníci naučili používat na školeních „Jak úspěšně prodávat i předražené zboží“.
Ty zdánlivě horentní slevy jsou tak téměř výhradně na zboží které by jinak v cenové konkurenci s jinými produkty neobstálo a jednoduše se musí prodávat s nějakou slevou vždy. Mnozí klienti z toho pak mají radost, že nakoupili tak dobře a už je netrápí že si běžnou cenu neověřili u jiného obchodníka.
Dobrý příklad jsou slevové inkarty ČD, tam máte pocit že ušetříte majlant, jenže vždy počítáte že vlakem pojedete pokaždé (třeba do práce) a neuvažujete že jsou tam svátky, dovolené, prázdniny, že občas taky potřebujete jet autemkvůli většímu zavazadlu, že jako držitelé takové karty se automaticky vyhýbáte nabídkám konkurenčních dopravců a vůbec je neberete v úvahu, váš dopravce kterému jste se tak de fakto upsal se nemusí cítit konkurencí ohrožen a své ceny se nebojí zvyšovat, atd atd … a to vše se nakonec promítne do toho, že výsledná sleva ani zdaleka není tak velká jak se na počátku mohlo zdát.
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Pro mě DM drogerie. Měsíčně tam nechám dost, body naskakují a pak si mohu vybrat buď nějaký dárek nebo slevu na nákup atd. A kdyby s něčím podobným přišel Lidl, jóó to by byla paráda. Tam nechám za cely měsíc slušnou pálku . 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Kartu Dr.Max na místě je mi odečteno hned10% z ceny.
A kartu Globus, když mám nějaké bonusy, tak je využiju. Občas koupím
zboží s velkou slevou :)
Jo a karta Geco tabák je taky super tam mačkám truhlu za každý nákup. Už
mám nahrabáno hodně bodíků. Bude na doutníčky 😁
Upravil/a: briketka10
0 Nominace Nahlásit |
ono je to asi jedno…zákaznických karet mám spoustu od různých obchodů se všemožným zbožím…na některých se dá „vydělat“ – např. 10% sleva při nákupu…některé jsou dlouhodobé – až nasbírám body, něco za to dostanu, ale v každém případě nás všechny tak trochu ovládají, protože nás podvědomě nutí jít nakupovat právě sem…
0 Nominace Nahlásit |
Asi tu, která je u dostupného, často navštěvovaného a slušného obchodu. Zákaznická karta TESCO je naprd lidem, kteří maj nejbližší TESCO 50 km daleko.
To jsem Ti pomohl, co?? 😉
0 Nominace Nahlásit |
Nemá to TESCO tak, že dá jeden bod za 10 Kč, ale hodnota bodu je pouze
0,1 Kč, tzn. sleva pouze 1%? COOP s 0,66% je sice méně výhodný, ale ne
až tak moc, ne?
britekta: Dr. Max karta také nedává 10% slevu na cenu na vše …
Další firem také dávají 1 – 3% zpět (třeba Electroworld) . Na druhou
stranu takovýho bonus bývá i u kreditních karet. Takže pokud nakupuju
pravidelně, proč ne, ale jako motivace nevím, nevím