Ahoj. :)
Ve škole jsem dostal úlohu na procvičení… bohužel i přes tvrzení
profesorčiných výsledků (kde měla daná úloha jen jedno řešení), já
jsem si našel teoretické 3 postupy (nevylučuji, že postupuji špatně, ale
nějak nechápu znění zadání… nevím náčrtek, protože mi to tak nějak
jednoznačně nevyznívá ze zadání, a tak jsem si zkusil různé
„pokusy“ – ani jeden nevyšel správně). Prosím, pomozte mi! :D Stačí
mi i myšlenka, která mi může pomoct, nebo cokoli. :)
Zadání: Jak dlouhá je kolona, vidíme-li ve vzdálenosti 200 m její
začátek pod úhlem 30° a konec pod úhlem 45°? (má vyjít 315 m)
pozn. počítal jsem pomocí goniometrických funkcí, ale výsledek prostě ne a ne vyplynout… :/
Díky za vysvětlení. :) Mějte se dobře. :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3709 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jedná se o řešení dvou pravoúhlých trojúhelníků
Jejichž odvěsny rozdělí přeponu ( délku vlaku) na dva úseky x a y.
Které se vypočtou pomocí funkce tg 30o a tg 45o
tg 45o = 200/x
1= 200/x
tg30o = 200/y
0,577 = 200/y
Kolona je dlouhá 200 + 115,4 = 315,4 m
Žádné jiné řešení nevidím.
0 Nominace Nahlásit |
Trojúhelník
Z(ačátek), K(onec), P(ozorovatel)…
___
Nakresli si to…
Opravdu má jen jedno řešení (předpokladem je, že kolona leží na
přímce – tedy tvoří úsečku ZK).
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?zzzzz Nahlásit |
Nechápu zadání.
Kde přesně se v prostoru nachází úhel? A kde se nacházíme my?
0
před 3709 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek