On-line obchod má budúcnosť v nižších prevádzkových a personálnych nákladoch. Preto aj mnohé kamenné obchody a reťazce zameriavajú časť svojich obchodov na predaj on-line aj s dopravou. Ale na rozlúčku s priamym „kamenným“ predajom si počkáme ešte niekoľko generácií.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, hapiky, aliendrone, Justin1
před 1180 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„Překvapivě“ mají lepší budoucnost, než kamenné obchody.
Většinou není lepší koupit si zboží v kamenném obchodu (alespoň
v případě potravin).
Pohodlí domova, čas, možnost výběru o porovnání cen (mezi několika
obchody), vyhledávání, dovoz do domu, lepší info i celkový přehled,
rychlost, slevy za nákup, často i doprava zdarma, atd atd, atd.
Internetové obchody jsou malé i velké. Obchod, který nemá eshop je většinou málo výdělečný (nepočítám potravní řetězce), nějaký malý soukromý živnostenský obchůdek (a i ty mají minimálně internetovou propagaci, pokud nemají vyloženě eshop). Plno nejbohatších lidí jsou vlastníci internetových obchodů, které jsou gigantické (mimo jiné i současně nejbohatší člověk na světě). A takové obchodů je nespočet a existují především v internetové formě (a obřích skladech).
Obchodovat dnes bez internetu není moc praktické, výdělečné ani
efektivní. Nejen, že je to lepší pro zákazníky, ale i pro prodejce.
Zjednodušení, víc obchodů, efektivita, přehled a nespočet dalších
věcí. Nejen obchodovat, ale vůbec podnikat… A podnikat ve velkém bez
internetu a e-shopu dnes ani není možné. Výhodné v mnoha směrech pro
všechny zúčastněné.
Internetové obchody by neměly budoucnost, pokud by ji neměl ani internet
(stejný nesmysl).
Upravil/a: Disraeli
0 Nominace Nahlásit |
Možná to je lepší, koupit v běžném obchodě, protože si to mohu prohlédnout, popřípadě osahat, ale přesto internetové obchody mají obrovskou budoucnost. Postupně se tam dostanou další a další věci. Dost často vychází zboží i levněji, při větších zakázkách dovezou až do domu a spousta dalších výhod.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1180 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, je zboží, které lze kupovat na dálku bez problémů. Výhodou je vrácení v daném termínu bez udání důvodů, pokud si to pak rozmyslíte. Což v „kamenné“ prodejně nelze.
0
před 1180 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Disraeli" Právě potraviny on-line nechci. Až v obchodě se mnohdy rozhodnu co a kolik koupím, týká se převážně sortimentu ovoce+zelenina
Však jsem to v diskuzi dávno opravil, že právě potraviny jsem neměl
namysli… Že snad jen v tomto případě se oplatí kamenné obchody.
Ale to se taky netýká jídla všeobecně (protože jídlo si taky můžu
objednat. I nějaké trvanlivé, dovést si to až domů s možností výběru
i spotřební lhůtou..nemluvě o donaskovych službách restaurací, pizzerii
nebo nějakých vývařovnách…). Takže se to týká spíš něčeho
nezabaleného jako rychlospotrebni pečivo, maso a ovoce se zeleninou nebo něco
takového…
Teda jakože kamenné obchody jsou výhodnější JEN v případě potravin (ale taky ne ve všech případech), jinak jsou většinou lepší internetové obchody… taky pro většinu lidí.
S tým by som nesúhlasila. V obchode on-line, na rozdiel od kamenných obchodov, si zatiaľ nemôžte tovar ohmatať a odskúšať
To je asi tak jedna jediná nevýhoda (oproti nespočtu výhodám eshopů). Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen oblečení… Jídlo by se v obchodech ani ohmatávat nemělo. I když je fakt, že je alespoň vidět v jakém je stavu a můžu si vybrat (a tohle se týká zase jen jídla. Proto jsem psal, že to internetové obchody nejsou výhodnější snad jen v případě potravin). Ohmatavat si nějaké jiné zboží… no nevím, to je podle mě zbytečné si věci ohmatávat, možná jen ty látky/oblečení. V eshopech jsou fotky, parametry a různé vlastnosti (což poslouží dokonce i líp než jen ohmatání si – to člověku ve skutečnosti často ani moc nepomůže a chytřejší z toho nebude), řekl bych dostačující.
Kromě výše zmíněného porovnání cen v mnoha obchodech si to člověk
může koupit za pár minut. Rozličné zboží i z několika obhhodů (během
chvilky a prostě z pokoje). Nemusí nikam jet, obzvlášť třeba do obchodu,
který tady ani v blízkosti není (nebo v něm nemají dané zboží),
vybírat a převážet. A co teprve velké množství nákupů nebo nějaké
velké zboží… Pokud nemám dodávku, tak to taky není ideálnější než
dovoz do domu (často zdarma). V eshopech nemusím pospíchat, stresovat se,
ale na druhou stranu je tam taky vše rychlejší a snadnější.
Krom pohodlí domova taky detailní popis zboží (popřípadě si to ještě
hned můžu vygooglit) a projít si recenze produktu (nebo i obchodu).
A teď ještě různé situace a znevýhodnění… Nemoc, stáří a
problémy s klouby/chůzi, bez řidičáku, žádné auto nebo malé auto,
málo času (eshopy rozhodně krátí čas… Oproti desítkám minut až
hodinám v několika obchodech, pár málo minut v eshopu), bydlení na
venkově, počasí, zavírací doby, zboží, které se tu ani neprodává (tím
nemyslím město ani blízké okolí, ale třeba i stát).
Chci si koupit konkrétní knihu a můžu projít třeba deset knihkupectví
v okolí a ani v jednom nebude. Strávím tím i celé odpoledne obcházením
obchodů ve městě. Hledáním nebo komunikováním s prodejci, jestli by s e
nepodívali do databáze zboží které mají… Namísto abych si na netu ihned
vyhledal obchod, který ji má nejlevnější (a mám jistotu, že ji mají) a
během vteřiny ji objednal. A do pozítří ji měl doma ( a co jednu knihu.
Třeba deset z jednoho obchodu a nespolehat s ena obchod, kde by byly možná
tak dvě z nich. Anebo žádná). A to je jen příklad s jedním
konkrétním zbožím, takhle to může být s naprosto kterýmkoliv zboží
(které není potravina). Je něco ve slevě… Tak si to jedu koupit do obchodu
a ejhle už je to vyprodané. A i kdyby ne, tak je to třeba sekačka, pračka
nebo nějaký jiný velký spotřebič… Pokud se pro to někomu chce jet
(třeba kilometry v hnusném počasí) a ještě to převážet… Velké nebo
těžké anebo obojí. A to jedu pro jedinou věc.
Úspora času, široký a lehce dostupný výběr, porovnání cen, proto často
i úspora peněz (a nejen kvůli tomu), žádné starosti s dopravou nebo
s převážením zboží, komfort, snadný přehled, kategorizace
i vyhledávání, nonstop dostupnost (24 h), žádná časová tíseň,
další doporučené a podobné zboží (které právě prohlížím) a mnohem
kvalitnější nabídka pro kupujícího (i na jediném eshopu), prakticky
neomezený sortiment (oproti hodně omezenému v kamenných obchodech –
protože tam by s to ani nevešlo… Nejen víc množství konkrétního
produktu, ale taky nespočet různých druhů zboží), hodnocení a zkušenosti
jiných nakupující a další věci. Řekl bych že tohle jsou jen ty
největší výhody. V hlavní roli čas v mnoha pozitivních ohledech a
s tím spojené další výhody včetně pohodlí) a ceny.
Výhod pro majitele i zaměstnance/prodejce je taky mnohem víc.. Ale to je
zbytečné psát (protože to beru jen z pohledu nakupujících).
Není zde možnost zboží přímo vidět a osahat si ho (což ani taková
nevýhoda zase není), to většinou vyváží/převáží detailní info
o produktu, spolu s dalšími výhodami. A samozřejmě FYZICKÝ kontakt
prodejců se zákazníkem.. Píšu fyzicky, protože je možné zkontaktovat
obchod nebo prostě využít zpráv/nějakého poradce a chat (zákaznická
podpora), který na eshoepch bývá… Ale lidi stejně chtějí většinou
s něčím poradit, co se týká konkrétního zboží zboží (mají
v kamenných obchodech málo informací)… A to info je tam na eshopech
právě docela detailní a pokud chci vědět ještě víc, tak si to na tom PC
můžu jednoduše hned vyhledat a obejít se bez prodejců/poradců. Výhody
značně převyšují ty „nevýhody.“
Já mám kamenné obchody rád a často do nich chodím. Že vidím pozitiva a
výhody eshopu neznemanena, že jsme proti fyzickým prodejnam. Ale ty výhody
tam prostě jsou, je jich dost a jsou docela podstatné. Kvantita, kvalita,
porovnání, čas a pohodlí. Mj. Pro majitele taky výhody jako pohodlí,
lepší nabídka, víc možností, větší tržby i zisky, taky pohodlí a
další výhody, ale ty jsou vedlejší..
Disraeli „Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen
oblečení.“ Možno podľa vás. ale podľa mňa nejde len o oblečenie, ale
prekvapujúco (pre vás) to môžu byť aj potraviny.
Napríklad niektoré ovoniavam, či majú ten správny pach, vôňu, pri iných
skúšam tvrdosť (pri zachovaní bezpečnej hygieny) a napríklad na
„meloun“ zaklopem, či má správny zvonivý zvuk. U priemyselných
výrobkv pozerám na kvalitu výroby a jej súlad s popisom.