Avatar uživatele
Midoc

Mají internetové obchody budoucnost?

Není lepší koupit si stejné zboží v obchodě?

Upravil/a: Midoc

Zajímavá 0 před 1180 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
led

On-line obchod má budúcnosť v nižších prevádzkových a personálnych nákladoch. Preto aj mnohé kamenné obchody a reťazce zameriavajú časť svojich obchodov na predaj on-line aj s dopravou. Ale na rozlúčku s priamym „kamenným“ predajom si počkáme ešte niekoľko generácií.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JežíšKristus

Amazon

Jako odpověď to stačí?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Disraeli

„Překvapivě“ mají lepší budoucnost, než kamenné obchody. Většinou není lepší koupit si zboží v kamenném obchodu (alespoň v případě potravin).
Pohodlí domova, čas, možnost výběru o porovnání cen (mezi několika obchody), vyhledávání, dovoz do domu, lepší info i celkový přehled, rychlost, slevy za nákup, často i doprava zdarma, atd atd, atd.

Internetové obchody jsou malé i velké. Obchod, který nemá eshop je většinou málo výdělečný (nepočítám potravní řetězce), nějaký malý soukromý živnostenský obchůdek (a i ty mají minimálně internetovou propagaci, pokud nemají vyloženě eshop). Plno nejbohatších lidí jsou vlastníci internetových obchodů, které jsou gigantické (mimo jiné i současně nejbohatší člověk na světě). A takové obchodů je nespočet a existují především v internetové formě (a obřích skladech).

Obchodovat dnes bez internetu není moc praktické, výdělečné ani efektivní. Nejen, že je to lepší pro zákazníky, ale i pro prodejce. Zjednodušení, víc obchodů, efektivita, přehled a nespočet dalších věcí. Nejen obchodovat, ale vůbec podnikat… A podnikat ve velkém bez internetu a e-shopu dnes ani není možné. Výhodné v mnoha směrech pro všechny zúčastněné.
Internetové obchody by neměly budoucnost, pokud by ji neměl ani internet (stejný nesmysl).

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Možná to je lepší, koupit v běžném obchodě, protože si to mohu prohlédnout, popřípadě osahat, ale přesto internetové obchody mají obrovskou budoucnost. Postupně se tam dostanou další a další věci. Dost často vychází zboží i levněji, při větších zakázkách dovezou až do domu a spousta dalších výhod.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Ano, je zboží, které lze kupovat na dálku bez problémů. Výhodou je vrácení v daném termínu bez udání důvodů, pokud si to pak rozmyslíte. Což v „kamenné“ prodejně nelze.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1161 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Arne1

Disraeli" Právě potraviny on-line nechci. Až v obchodě se mnohdy rozhodnu co a kolik koupím, týká se převážně sortimentu ovoce+zelenina

před 1180 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

Však jsem to v diskuzi dávno opravil, že právě potraviny jsem neměl namysli… Že snad jen v tomto případě se oplatí kamenné obchody.
Ale to se taky netýká jídla všeobecně (protože jídlo si taky můžu objednat. I nějaké trvanlivé, dovést si to až domů s možností výběru i spotřební lhůtou..nemluvě o donaskovych službách restaurací, pizzerii nebo nějakých vývařovnách…). Takže se to týká spíš něčeho nezabaleného jako rychlospotrebni pečivo, maso a ovoce se zeleninou nebo něco takového…

před 1180 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

Teda jakože kamenné obchody jsou výhodnější JEN v případě potravin (ale taky ne ve všech případech), jinak jsou většinou lepší internetové obchody… taky pro většinu lidí.

před 1180 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

S tým by som nesúhlasila. V obchode on-line, na rozdiel od kamenných obchodov, si zatiaľ nemôžte tovar ohmatať a odskúšať

před 1180 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

To je asi tak jedna jediná nevýhoda (oproti nespočtu výhodám eshopů). Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen oblečení… Jídlo by se v obchodech ani ohmatávat nemělo. I když je fakt, že je alespoň vidět v jakém je stavu a můžu si vybrat (a tohle se týká zase jen jídla. Proto jsem psal, že to internetové obchody nejsou výhodnější snad jen v případě potravin). Ohmatavat si nějaké jiné zboží… no nevím, to je podle mě zbytečné si věci ohmatávat, možná jen ty látky/oblečení. V eshopech jsou fotky, parametry a různé vlastnosti (což poslouží dokonce i líp než jen ohmatání si – to člověku ve skutečnosti často ani moc nepomůže a chytřejší z toho nebude), řekl bych dostačující.

Kromě výše zmíněného porovnání cen v mnoha obchodech si to člověk může koupit za pár minut. Rozličné zboží i z několika obhhodů (během chvilky a prostě z pokoje). Nemusí nikam jet, obzvlášť třeba do obchodu, který tady ani v blízkosti není (nebo v něm nemají dané zboží), vybírat a převážet. A co teprve velké množství nákupů nebo nějaké velké zboží… Pokud nemám dodávku, tak to taky není ideálnější než dovoz do domu (často zdarma). V eshopech nemusím pospíchat, stresovat se, ale na druhou stranu je tam taky vše rychlejší a snadnější.
Krom pohodlí domova taky detailní popis zboží (popřípadě si to ještě hned můžu vygooglit) a projít si recenze produktu (nebo i obchodu).

A teď ještě různé situace a znevýhodnění… Nemoc, stáří a problémy s klouby/chůzi, bez řidičáku, žádné auto nebo malé auto, málo času (eshopy rozhodně krátí čas… Oproti desítkám minut až hodinám v několika obchodech, pár málo minut v eshopu), bydlení na venkově, počasí, zavírací doby, zboží, které se tu ani neprodává (tím nemyslím město ani blízké okolí, ale třeba i stát).
Chci si koupit konkrétní knihu a můžu projít třeba deset knihkupectví v okolí a ani v jednom nebude. Strávím tím i celé odpoledne obcházením obchodů ve městě. Hledáním nebo komunikováním s prodejci, jestli by s e nepodívali do databáze zboží které mají… Namísto abych si na netu ihned vyhledal obchod, který ji má nejlevnější (a mám jistotu, že ji mají) a během vteřiny ji objednal. A do pozítří ji měl doma ( a co jednu knihu. Třeba deset z jednoho obchodu a nespolehat s ena obchod, kde by byly možná tak dvě z nich. Anebo žádná). A to je jen příklad s jedním konkrétním zbožím, takhle to může být s naprosto kterýmkoliv zboží (které není potravina). Je něco ve slevě… Tak si to jedu koupit do obchodu a ejhle už je to vyprodané. A i kdyby ne, tak je to třeba sekačka, pračka nebo nějaký jiný velký spotřebič… Pokud se pro to někomu chce jet (třeba kilometry v hnusném počasí) a ještě to převážet… Velké nebo těžké anebo obojí. A to jedu pro jedinou věc.
Úspora času, široký a lehce dostupný výběr, porovnání cen, proto často i úspora peněz (a nejen kvůli tomu), žádné starosti s dopravou nebo s převážením zboží, komfort, snadný přehled, kategorizace i vyhledávání, nonstop dostupnost (24 h), žádná časová tíseň, další doporučené a podobné zboží (které právě prohlížím) a mnohem kvalitnější nabídka pro kupujícího (i na jediném eshopu), prakticky neomezený sortiment (oproti hodně omezenému v kamenných obchodech – protože tam by s to ani nevešlo… Nejen víc množství konkrétního produktu, ale taky nespočet různých druhů zboží), hodnocení a zkušenosti jiných nakupující a další věci. Řekl bych že tohle jsou jen ty největší výhody. V hlavní roli čas v mnoha pozitivních ohledech a s tím spojené další výhody včetně pohodlí) a ceny.
Výhod pro majitele i zaměstnance/pro­dejce je taky mnohem víc.. Ale to je zbytečné psát (protože to beru jen z pohledu nakupujících).
Není zde možnost zboží přímo vidět a osahat si ho (což ani taková nevýhoda zase není), to většinou vyváží/převáží detailní info o produktu, spolu s dalšími výhodami. A samozřejmě FYZICKÝ kontakt prodejců se zákazníkem.. Píšu fyzicky, protože je možné zkontaktovat obchod nebo prostě využít zpráv/nějakého poradce a chat (zákaznická podpora), který na eshoepch bývá… Ale lidi stejně chtějí většinou s něčím poradit, co se týká konkrétního zboží zboží (mají v kamenných obchodech málo informací)… A to info je tam na eshopech právě docela detailní a pokud chci vědět ještě víc, tak si to na tom PC můžu jednoduše hned vyhledat a obejít se bez prodejců/poradců. Výhody značně převyšují ty „nevýhody.“
Já mám kamenné obchody rád a často do nich chodím. Že vidím pozitiva a výhody eshopu neznemanena, že jsme proti fyzickým prodejnam. Ale ty výhody tam prostě jsou, je jich dost a jsou docela podstatné. Kvantita, kvalita, porovnání, čas a pohodlí. Mj. Pro majitele taky výhody jako pohodlí, lepší nabídka, víc možností, větší tržby i zisky, taky pohodlí a další výhody, ale ty jsou vedlejší..

před 1180 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Disraeli „Ohmatat nebo si vyzkoušet zboží se týká podle mě jen oblečení.“ Možno podľa vás. ale podľa mňa nejde len o oblečenie, ale prekvapujúco (pre vás) to môžu byť aj potraviny.
Napríklad niektoré ovoniavam, či majú ten správny pach, vôňu, pri iných skúšam tvrdosť (pri zachovaní bezpečnej hygieny) a napríklad na „meloun“ zaklopem, či má správny zvonivý zvuk. U priemyselných výrobkv pozerám na kvalitu výroby a jej súlad s popisom.

před 1179 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Disraeli

A proto píšu (už asi po čtvrté), že ohledně potravin jsou kamenné obchody lepší…

před 1179 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek