Avatar uživatele
anonym

Mají letadla pouze tolik paliva, aby jim vyšlo na cestu a případné nouzové přistání z kteréhokoli místa během letu?

Kolik paliva navíc mají k dispozici?

Ve filmu Sully to bylo takto.

Minimální množství paliva při odletu.
Požadováno 8620 kg, máme 9890.

270 kg navíc. Je to filmová fikce nebo se jedná zhruba o standart i ve skutečnosti?

Zajímavá 0 před 2941 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… maj mít rezervu na třicetiminutový let na záložní letiště (psali to v tom článku o tý havárii, ať nemusim hledat zdroj) …

Představitel kolumbijského úřadu pro bezpečnost letového provozu Freddy Bonilla na tiskové konferenci s Varónem řekl, že předpisy stanovují, že letadlo musí mít palivovou rezervu pro třicetiminutový let, aby mohlo v případě nouze přeletět k záložnímu letišti.

Zdroj: https://zpravy­.aktualne.cz/zah­ranici/podle-dukazu-zricenemu-letadlu-v-kolumbii-doslo-palivo-mezip/r~8223d2­aeb79811e68f3­2002590604f2e/?ut­m_source=centrum­HP&utm_medium=dy­namicleadbox&ut­m_term=positi­on-1

Upravil/a: Mc Merkurion

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Uvedené informace nejsou správné. Každé letadlo by mělo mít dostatek paliva na cílové letiště a na dvě nejbližší záložní letiště a k tomu ještě rezervu na 30 minut

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Žádné letadlo by nikdy nemělo vzlétnout s minimálním množstvím paliva pro zamýšlený dolet. Mimochodem se vypočítává i podle zamýšleného zatížení. Musí mít i rezervu, ať už s ohledem na měnící se meteorologické podmínky, někdy je nutné vyhnout se bouři. Taky některé letiště nemusí přijímat a je nutno vybrat náhradní. A taky tam je často nutné vyčkávat na povolení k přistání a kroužit kolem a být v pořadí.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

Jo, takže když poletím z L.A. do Honolulu, tak jsem v případě problémů zákonitě v pr… Co je vlastně mít dostatek paliva?

před 2941 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mzm

Tohle je dopravními společnostmi hodně dobře propracovaná záležitost korigovaná reálným provozem.
Konečné slovo má kapitán letadla a ten má poměrně přesně stanoveno, kolik má mí t paliva. Kromě vzdálenosti k cílovému letišti musí mít palivo na ty dvě záložní letiště a rezervu (jak píše Darp) musí uvažovat počasí, (jehož předpověď na celou trasu má samozřejmně k dispozici), zná taky hmotnost nákladu a z toho všeho si spočítá, kolik paliva potřebuje. Tahat s sebou palivo navíc nechce, aby netahal zbytečnou hmotnost, s těžším letadlem se startuje i přistává hůř ja k s lehčím atd.....

před 2940 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Leda, že by pilotoval Sully, ale obávám se, že už možná bude v důchodu.

Viz: V lednu roku 2009 se svět stal svědkem „zázraku na řece Hudson", když kapitán „Sully" Sullenberger (Tom Hanks) nouzově přistál s poškozeným letadlem na ledových vodách řeky Hudson a zachránil tak život 155 pasažérů na palubě letadla. Přestože veřejnost a média mluvila o ojedinělém činu dokazujícím jeho letecké dovednosti, probíhající vyšetřování hrozilo zničit jeho pověst a kariéru.

Film zde: http://www.csfd­.cz/film/53975-sully-zazrak-na-rece-hudson/prehled/

Otázka inspirována filmem.

před 2941 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Mc Merkurion

… autem taky nejedu na doraz, a to můžu natankovat na každým rohu …

před 2941 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek