Jak kdo, jak kdy. Zkrátka záleží na okolnostech, resp. na tom, co spáchal. V některých případech to je jasné, že by měl dostat druhou šanci, v některých určitě ne a někdy to je holt na vážkách.
Upravil/a: Alesh
0 Nominace Nahlásit |
Hitler byl také člověk, měl by dostat druhou šanci?
Správně je jak a kdo. Druhou šanci může zaručeně dát jen Bůh. Ten ví
docela dobře kdo si ji zaslouží…
Upravil/a: hapiky
0 Nominace Nahlásit |
O druhé šanci zase jen rozhodují lidé,kteří k tomu mají buď pravomoc, (soudci) nebo ji mohou dát i jiní, jako aktéři nějakého děje. Druhou šanci ano, další už ne! V malichernostech ano – vždy druhou šanci. Mohou nastat situace,kdy druhá šance nepřichází v úvahu. Mohu vraha vytahat za ucho a říci mu – vícekrát to nedělej !? Dát šanci vždy znamená určité odpuštění a pochopení. Závěr : dát šanci je lidské,ale někdy nepřichází v úvahu vůbec, nebo až po odpykání trestu.
0 Nominace Nahlásit |
Asi měl, ale není to tak jednoduché. Říká se: Dávej druhou
šanci…protože když tě o ni člověk žádá a ty odmítneš, už se
zpátky nevrátíš. Bohužel se stává, že se lidé nenaučí vděčnosti,
aby mohli vůbec dostat druhou šanci. A pokud promarní druhou šanci,
očekává třetí a další. ☹
Citát spisovatelky K. A. Tucker:
„Věřím,že někteří lidé jsou od přírody zlí. Věřím,že pocit viny
je silná motivace. Věřím, že o vykoupení můžete usilovat, ale nikdy ho
plně nedosáhnete. Věřím, že druhá šance existuje jen ve snu, ve
skutečnosti nikdy. Věřím, že nemáte léta, měsíce ani týdny na to,
abyste ovlivnili něčí život. Máte vteřiny. Vteřiny na to,abyste někoho
získali. A vteřiny na to, abyste ho ztratili."
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s Aleshem:
jak kdo, jak kdy → záleží na okolnostech.
Nesouhlasím se spisovatelkou K. A. Tucker.
Podle mne neexistují lidé „od přírody zlí“.
Podle mne neexistují lidé vysloveně zlí ani vysloveně dobří.
V nás všech je dobro i zlo. A já věřím, že dobro převažuje.
0 Nominace Nahlásit |
Rozhodně ano, pokud se nedopustí něčeho velmi ohavného. Mám na mysli například úmyslné trestné činy.
Pokud jde o menší prohřešky, tak zde je přípustná i třetí, čtvrtá i pátá a někdy i více šancí.
Aby člověk získal druhou šanci, je potřeba podle mě, aby delší dobu neprovedl daný čin a alespoň trochu se napravil – dlouhodobě.
0 Nominace Nahlásit |
Musíš to brát pragmaticky – jak spolehlivě zajistíš coby zaměstnavatelka, aby se zaměstnanci opakovaně nedopouštěli chyb? Vykopneš je hned po PRVNÍ! Aneb dáš někomu příležitost něco zvorat a on to podělá – jeho chyba. Pokud tak učiní podruhé – TVOJE chyba! ;) :D :D
No dobře, dělám si srandu. Trošku… ;) :D :D
0
před 2316 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ivzez: Ono se to jen tak říká „od přírody“, jde o povahu, a tu mají někteří lidé až skoro nepochopitelně zlou i když všichni příbuzní kolem něj ji zlou nemají. Je to každému člověku dáno „do vínku“, nebo od přírody chcete-li.
Já sjem to „od přírody“ použila z citátu té spisovatelky,
nemínila jsem to doslovně.
Podle mne prostě neexistují lidé, kteří by byli jenom zlí.
A je jedno, jestli „od přírody“ nebo „od Boha“.
Neznám žádného vysloveně zlého člověka.
Spíše někdy potkám hloupého…
ivzez: Já jsem se rozhodl konat dobro a dělat dobré skutky, tak by u mě kladná karma (charakter) měl převažovat. Lidé, kteří páchají úmyslně trestnou činnosti, jsou zlí (zlá karma u nich převažuje). Jinak souhlasím s tebou, že neexistují čistě dobří, ani čistě zlí lidé. U člověka může ame převažovat zlá, nebo kladná karma.
Rokio,
nemáš pravdu ani v jednom.
Ty svými „dobrými skutky“ pácháš zlo, takže u tebe nemůže převažovat kladná karma (charakter), měl bys → podle svého vyjádření ← být zlým člověkem.
Ty skutky pácháš záměrně, neumíš rozlišit dobro od zla. Navíc ti
jde o vlastní prospěch, což vede v lepším případě k vynulování
karmy, v horším už jsi v záporných hodnotách.
__
A naopak, lidé, kteří byli k páchání záměrných trestných činů donuceni okolnostmi, vůbec zmými lidmi být nemusí.
(Pořád nevnímáš souvislosti. To je chyba.)
annas | 5913 | |
Drap | 4652 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1663 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1427 | |
quentos | 1424 | |
elkon | 1337 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |