Koupil jsem si kolo přes net a když mi došlo, zjistil jsem, že má
několik prasklin. koupil jsem ho přes dobírku. může se to nějak
řešit?
Doplňuji:
kupoval jsem to přes soukromníka. v inzerátu měl napsáno, že je vše
v pořádku a že případné reklamace nebere
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3658 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záleží na dosavadní komunikaci – pokud, např., bylo kolo
prezentováno jako bezvadné, můžeš podat trestní oznámení (podvod) nebo
občanskoprávní žalobu (zneplatnění transakce, náhrada škody…).
Ale bez znalosti podrobností ti nikdo přesně neporadí – takže –
ideálně, dej do kupy dosavadní komunikaci (inzerát, maily…) a poraď se
s právníkem.
0 Nominace Nahlásit |
První co se musí učinit, je potřeba se snažit to vyřešit.
Soudy jsou až kritické řešení situací.
Máš právo na reklamaci (musí ti zaplatit i tebou vynaložené náklady) bez
ohledu na to, zda jsi souhlasil nebo ne s nějakýmy podmínkami.
V případě, že při prodeji neměl prodávající uvedeny podmínky prodeje
je pětiletá záruka na zboží.
Standartní postup je napsat email, nebo doporučený dopis i s dokumentací
závady a vyzvat, aby se do 30 dnů o uhrazení nákladů prodávající
postaral.
Je potřeba to řešit v klidu.
Doplňuji:
V tom případě pouze vyrozumte prodávajícího o neshodě
s inzerátem.
Jelikož nejspíše nebyla sepsána kupní smlouva s předávacím protokolem,
můžete bez problému kolo vrátit a vystavit pohledávku na cenu za kolo a
vedlejší výdaje se splatností 30 dnů, potom už je to na soudech.
Upravil/a: rigormortis
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek