Avatar uživatele
Kelt

Myslíte si, že by se zde vyplatila vznášedla a vzducholodě?

Vyplatila by se v dnešní době doprava, založená na využití vznášedel, vzducholodí a řiditelných balonů? Výhoda nejkratší cestování. Bez dopravních problémů.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? gagaga před 3969 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Obecně ne – protože kdyby ano, byla by provozována – např. ´poslednímu´ evropskému projektu (AEG), který zkrachoval, dneska vděčíme za Tropical Islands…
😉
Vznášedla se používají poměrně běžně, ale pouze v extrémním terénu – jinde je jejich provoz neekonomický (lodě či auta jsou levnější).
Vzducholodi zase naráží na velkou závislost na počasí (zejména na směru větru) – a tedy na ´nespolehlivost´ (pro pravidelnou dopravu). Řiditelný balon je totéž, co vzducholoď. „Nejkratší cestování“ a „bez dopravních problémů“ – i vzducholodi se musí řídit pravidly leteckého provozu – a zejména to, že vzducholodi mají přednost před motorovými letadly, asi jejich popularitě (při současném ´zahlcení´ vzdušného prostoru) příliš neprospěje…
😉

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Vzducholodě i vznášedla se používají pro speciální účely. Dnešní technika umožňuje vyrobit vzducholoď bezpečnou ale :

Proč už dávno nelétají?
Mají tolik výhod, a přesto je nad našimi hlavami vídáme zřídka. Proč? Výroba i plnění velké vzducholodi jsou velmi drahé, nejedná se totiž o sériovou výrobu, ale stále jen o stavbu originálních kusů. Jejich užitná hodnota by ale měla výrobu zaplatit. Dalším důvodem jsou předpisy pro leteckou dopravu, do jejichž přísných kolonek se dopravní vzducholodě vejdou jen stěží – německá Zeppelin Luftshifftechnik musela na povolení provozu své vzducholodi čekat několik let a podobná procedura čeká i další nové vzducholodě. Vzdušné koráby jsou pomalé, novodobý Zeppelin například léta rychlostí 125 km/h. Nejvážnějším důvodem ale nejspíš budou předsudky: vzducholoď je v povědomí lidí stále „nebezpečná“. I když současné vzducholodi již nemůžou hořet (hélium „hoří“ stejně jako voda), vybavuje se lidem ještě 68 let po katastrofě Hindenburgu obrázek ohnivé katastrofy.
Doplňuji:
V současné době vzducholodě i vznášedla používají hodně armády.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Nemám zdání, jak takováhle přemísťovadla z místa na místo vycházejí finančně, ale nad Turnovem občas poletují balony a vypadá to moc hezky. Pomaloučku ve mně zraje odhodlání vyzkoušet si to na vlastní kůži. Rozhodně musí být nádherné z výšky za krásného počasí smět pozorovat lidské hemžení a přírodu někde v hloubce pod sebou

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Reezo

Vzducholoď a balón zabere celkem dost místa. Představte si, jaká by byla spotřeba plynů, pro vzducholodě atd… Hlavně kdyby měl každej vzducholoď, tak by jsme neviděli ani oblohu. Možná snad, kdyby vymysleli nějakou mini vzducholoď pro jednoho pasažéra…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava