Dobrý den chtěl bych se optat jsem v PID a jsem zaměstnán u BS jako strážný má nárok zaměstnavatel na finanční podporu od státu že mne zaměstnává poněvač tvrdí že semu nevyplatím a platí mi jen 44kč čistého na hodinu bez nároku na veškeré příplatky a dovolenou děkuji moc za odpověd.Roman
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? fablen, anonym před 4805 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
nejsem právník, ale myslím, že zaměstnavatel právo má, protože jistě nějaké zdravotní postižení máte, když máte plný důchod.
Poznámka: Dnes už neexistuje pojem plný a částečný invalidní důchod, ale invalidita je rozdělena do stupňů I, II, III.
Zaměstnavatel by měl s získáním peněz pro Vás dost administrativy a možná by mu přišla nějaká kontrola a asi nemá vše v pořádku, že se bojí si o ni pro Vás zažádat.
Na příplatky máte zákonné právo např. v noci a o víkendu je to 10 % hodinové mzdy. O státní svátek dokonce 25%.
Existují bezplatné právní poradny, kde Vám pomohou s nějakým dopisem zaměstnavateli, kde bude, že se obrátíte na soud, pokud Vám nebude platit.
Co jsem četl tak většinou zaměstnanci soud vyhrávají, ale stojí je to čas a často i trochu peněz, ale mezi tím jím zaměstnavatel dělá naschváli.
0 Nominace Nahlásit |
Dobrý večer,
minimální hodinová mzda pro r. 2011 je pro zaměstnance odměňované
hodinovou mzdou (platem) 48,10 Kč / hod. Samozřejmě hrubého.
Zaměstnavateli se vyplatíte, jednak musí zaměstnávat nějaké procento lidí v ID, jednak na Vás má ještě slevy.
Záleží na typu smlouvy, který máte, tam bude napsáno i odměňování. Že nemáte nárok na příplatky (za noc a svátky apod.) mi přijde přinejmenším zvláštní, muselo by to být uvedeno ve smlouvě. Pokud jste ale zaměstnán na HPP, měl by jste každopádně mít nárok na řádnou dovolenou.
Jinak – nevím, kolik se běžně odměňuje u bezpečnostních služeb,
ale zkuste se poptat kolegů, přijde mi to hodně málo.
Vezměte smlouvu sebou na Okresní správu soc.zabezpečení a požádejte tam