správne sa nazýva altimeter.
pracuje na barometrickom princípe (tlak vzduchu).
Dôležité je jeho ciachovanie (nastavenie, vynulovanie):
Altimetre bývajú na palube lietadle zvyčajne dva.
Pri leteckých haváriách spôsobených pre zlý odhad výšky nad terénom
pomocou prístrojov sú tieto spôsobené práve zlým (nesprávnym alebo
nevykonaným) ciachovaním prístrojov.
Doplňuji:
rádiovýškomer je pomocné navigačné zariadenie, ktoré slúži na výstrahu
pred nízkou výškou nad terénom (neukazuje skutočnú výšku voči hladine
mora resp. výške letiska).
Slúži i pre orientáciu pri pristávacom manévri pre meranie vzdialenosti
lietadla od terénu, resp. dosadacej plochy.
Upravil/a: arygnoc
0 Nominace Nahlásit |
V letadle se používají dva typy výškoměrů. Nepřesný barometrický.
Ukazuje výšku vždy od nějakého daného místa, většinou od letiště
výchozího nebo cílového letiště, tedy ne skutečnou výšku v daném
okamžiku. Skutečnou výšku v daném okamžiku ukazuje radiovýškoměr,
který pracuje na principu radaru.
Doplňuji:
Nedá mně to : Agrynonc : Co je podle tebe skutečná výška ? Nadmořská
výška letadlu moc platná není. Ono také záleží co je to za letadlo.
Dopravní ještě dostávají výškové informace od radaru !!! Ale
rozhodujíce je radiovýškoměr.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek