Avatar uživatele
anonym

Na jakou hodnotu musí být nahuštěny pneumatiky na dopravních letadlech ?!

Mají také rozdílné dezény pneumatik na suchý, mokrý, zledovatělý povrch ranveje ?!

Piclo by mne, kdyby podobná otázka už byla v minulosti vložena, pokud ano, prosím si o odkaz!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? honza19hk, Drap, brillant, JájsemRaibek před 4287 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Pic, pic…
no podobná jo, dával jsem ji. Zimní gumy u letadel. Jelikož při 7°C by se měly používatmní a co když takové letadlo staruje v tusinu, kde je 25°C a u nás přistává, když je –10°C?
Že by posádka vlezla do prostoru, kde je zatažený podvozek a tam gumy přehodila?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Terryle

  • Dezény na různej povrch nemají, co vím. Obecně to závisí na brzdnejch účincích na dráze /podle toho, jak to klouže – dle námrazy, deště atd/. Podle toho volí piloti způsob brzdění – jednoduše řečeno, pokud dráha hodně klouže, brzdí se víc reversem /zpětným tahem motorů/, a naopak pokud se na dráze brzdí dobře, brzdí se víc koly. Určitě ale piloti během letu „nepřevlíkají“ podvozkový gumy podle toho, jaký počasí je na cílovým letišti.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jikra

Pneumatiky jsou huštěny na tabulkové hodnoty jednotlivých typu letadel které mají k dispozici jak piloti tak pozemní personál na letištích. Pilot si může před startem vyžádat kontrolu popř. dohuštění pneu. Pneu jsou velmi namáhané hlavně při přistávání, dále prudkými změnami teplot (během několika minut až 90°C) a proto mají velmi omezenou životnost. Dopravní letadla mají univerzální dezény dle výrobce. Na B 737 je dle googlu spodní hranice tlaku pneu 211 p.s.i.
Doplňuji:
Tím před „startem“ jsem myslel předstartovní kontrolu. Pro -mosoj- viděl jsem na satelitu přistávat a startovat transportní letoun C 130 na sněhu a taky to není žádný drobek. Viz. odkaz. Snad se to zobrazí?
http://www.you­tube.com/watch?v=3WPgUB9­ehEY

Upravil/a: Jikra

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

On někdo nechává přistávat letadlo na sníh nebo dokonce led. Dráhy se pečlivě uklízí a odmrazují až na beton. Není to o tlaku ale o konstrukci pneumatiky.
U stíhaček MIG se hustilo někde kolem 10 atm / přesně si již nepamatuji) což odpovídá zde uváděnému tlaku v PSI ( per square inch). Pro zajímavost pneumatika na starý MIG 15 měla 12 pláten a měnila se když se objevilo 3. plátno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

Pneu a jejich tlak se asi bude odvíjet od typu letadla. Něco jiného bude na cessnu a něco jiného na Boeing 747.
Pneu ale asi budou jen jedny co se týče povrchů. Vezmi si,že poletí např. z Ruzyně do New Yorku. tady bude sucho slunečno,tam bude třeba bouřka nebo kroupy. Takže si těžko by za letu měníl pneu.

když se podívš na penu letadla třeba někde na fotce,mají kola podobná bantamovému kolečku co se používá na zahradě.Jen o dost větší.
Doplňuji:
http://www.po­zary.cz/clanek/47575-video-hasici-cvicili-vyprostovani-letadel/

Upravil/a: honza19hk

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jpau

Tlak v pneu je napsaný v maitenance manuálu každého letadla – tzn. v podstatě jako u auta je tlak v pneu předepsaný výrobcem stejně jako perioda, ve které se tlak kontroluje a to včetně metodiky.

Co se pneu samotných týče, existuje v podstatě jednotný vzorek, který obsahuje pouze „pruhy“ ve směru pohybu a to proto, aby se kola při rotaci nerozvibrovala. Vzhledem k ceně samotného pláště lze v rámci životnosti (v souladu s předpisy výrobce samozřejmě) doplňovat plášť o další vrstvy dezénu a tím prodlužovat jeho životnost. Výrobci jsou různí avšak opět lze použít pouze to, co je schváleno společností, která letadlo vyrobila (tzn. Airbus, Boeing, apod.).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
mimamocz

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1210 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava