Avatar uživatele
agentpv

Na účtence mi nesouhlasily ks zboží, která jsem nakoupil. Pokud pokladní okrádá – jak si pak odečte ty peníze z kasy?

Koupil jsem 1× hermelím a ten byl na účtence započítán vícekrát, ne najednou ale byl započítán různě mezi dalšími položkami.
Pokud je to nějaká finta pokladní, tak mě zajímá jak si ty peníze vybere když ji hotovost v pokladně musí sedět. Nebo si pamatuje koho o co ošidila a pak si to vezme z regálu, popř. to stornuje?
Nebo si tak dělají rezervu pro inventuru, aby nemuseli tolik splácet za chybějící zboží?

Zajímavá 0 před 20 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
led

Neviem či ste si to všimli. Pri reklamácii sa nákup stornuje a znova nahadzuje. Reklamovanú účtenku podpíšete, peniaze naviac vám vrátia a vy odchádzate s opravenou účtenkou, spokojný, že ste sa nenechal okradnúť.. Jednoduché nie? Podobne odúčtujú a znova zaúčtujú aj nepoctiví predavači (pokladníčky ktoréhokoľvek pohlavia). Jednoduché, nie?
Presne preto chcem pri nákupe vždy papierovú účtenku a tú si ešte pri pokladni pozriem.
Takto som už zopárkrát „odhalila omyl“ pri účtovaní. Pomýliť sa môže aj pokladník, občas sa stane, ale nemalo by!

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Vezměme variantu, že pokladní vám naúčtuje 2 ks nějakého zboží (třeba 40 Kč) místo 1 ks za 20 Kč. Pokladní samozřejmě nebude mít žádný přebytek ani manko, protože přes pokladnu prošlo, že jste platil 40, což jste zaplatil. Obchod jako celek bude mít přebytek (proti kterému půjdou manka, které vždy v samoobsluhách nebo potravinách budou – někdo něco shodí a rozbije atd.).
Takže u špatného namarkování bych opravu nepředpokládal nějaký úmysl pokladní, ale maximálně nepozornost. Pokladní totiž jen potřebuje, aby jí seděla zaplacená částka se skutečně přijatými penězi.

Upravil/a: Pepa25

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

A proč hned myslíš, že pokladní krade a šidí? Pokud by to bylo opakovaně podrzřelé (obchod, kam pravidelně chodíš a kde je tatáž pokladní), tak ok, ale tohle může být prostě chyba různého původu… Od nějaké poruchy systému, techniky až po lidský faktor (neúmyslný omyl).
Třeba máš dva hermelíny a ani o tom nevíš. ;) :D

Pokud ten hermelín nebyl započten 2× za sebou, tak by mě vůbec zajímalo, jak mohla započíst další, když ten jediný hermelín už kasou prošel… Musí znova projet kód, takže by sis asi všiml, kdyby si ho vzala zpátky a znova ho namarkovala.
Ledaže by si přesně pamatovala čárový kód (tj. asi 13 čísel) a rychle to tam naťukala… anebo další šílenost: má schovaný pod pultem jeden hermelín a vždycky ho „nenápadně“ namarkuje a zase schová pod pult. Což jsou špekulace vysokého kalibru. ;)

V době používání EAN si jen tak sama ten kód nenačte, pokud ho nemá po ruce.
Možností je přilepovací štítek s čár. kódem (třeba ve slevvě) a že by byl případně přilepen na jiném zboží – a tudíž se omylem znova namarkoval s jiným zbožím (nebo místo něj).
Avšak možností PROČ a JAK (vše spekulace) by bylo hodně…

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek