Avatar uživatele
Mravenec

Nabízí zpravidla tykání štamgast, nebo personál hospody?

Jak taková situace většinou probíhá? Nikdy jsem si s obsluhou nepotykal, tak nevím. 😁

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 706 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Vždycky štamgast, pokud tedy mezi ním a pinglem není 350 letý rozdíl, jistě chápeš.

Protože host je v hospodě „bůh“, host má vždycky pravdu a host je, tedy, společensky významnější.

Pingl by to nikdy neměl odmítnout, protože pokud to udělá, nemá morální právo stát za tím pudlem / pípou atp.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Tykání vždy nabízí první žena, nebo starší člověk mladšímu. Jestli sedí u stolu, nebo stojí u pípy je jedno.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Ta baba je tady velmi, velmi sporná.

Protože, obecně vzato, baba = „dogma“. Obecně vzato jistě, ale zde se bavíme o služebném postavení. Pozor, služebné postavení není o tom, že by si měl nechat ten člověk všecko líbit, to v žádném případě.

Smyslem hospitality industry není dát hostům nažrat a nachlastat – nažrat se mohou v závodce, ožrat doma. Ne, smyslem a posláním hospitality industry je poskytnout hostům lepší servis, než by si mohli dopřát sami, doma, nebo s rodinou, přáteli atp.

Proto, taky, jsou rozličné kategorie hospod, buffettů, barů, kořalen, pensionů, hotelů, zájezdních hostinců etc. etc. Protože někomu stačí, že je to levné, a že je toho hodně, a tomu i odpovídající servis (vyšší ligu by bral jako obtěžující), ovšem milostivý pán & rukulíbám to mají poněkud jinak.

Do toho smyslu a poslání hospitality industry patří všecko: od toho, že tam bude uklizeno (to by mělo být i v kořalně, či buffettu, nejnižší cenové úrovně!), od toho, jaký tam bude nábytek, servis (míněno prostírání, příbory, porculán …), přes to, jaká tam bude hrát hudba (to opravdu nemá být kulisa pro personál na place!), jak bude personál ustrojen (v kořalně „v pekle sudy válej“ bude asi „tučňák“ ve fraku napočuni, že?), jaké se bude vůbec vařit jídlo (bude někdo v buffettu VNŽC platit za Beef Wellington, nebo Chateaubriand?), až po jazyk, jakým bude personál na place hovořit s hosty – on výčepní v nálevně nemůže do chlapů na pivě mluvit „přál by si pán brčko?“, že.

Prostě a jednoduše, ten člověk v servisu se musí zapřít. Nemusí si nechat srát na hlavu, to v žádném případě, nemusí si hosty ani pouštět k tělu, ale pokud si host přeje tykat (ještě takhle po deseti pivech, že?), měl by mu vyhovět. A když si to, třeba, ten host, jsa vyspán z opice, nepamatuje, neměl by nic naznačit.

S ženskou bych, osobně, volil cestu oklikou, prostě bych jí to nějak naznačil, a podle toho by se vidělo.

Avatar uživatele
Mravenec

Díky.👍👍

Nový příspěvek