Avatar uživatele
Timy5

Nákup v alze – dodali jiné zboží do alzaboxu

Nakupovala jsem v alze dárky na Vánoce. V alzaboxu ale bylo úplně jiné zboží (a dražší), hned jsem jim to nahlásila, myslela jsem si že to je dárek pro někoho jiného, at nemá zkažené vánoce. Až ted po 14 dnech se ozvali, abych jim to co mi přišlo vrátila. Nemám s tím problém, ale chtějí po mně abych jim to vrátila na pobočku v krajském městě, já přitom bydlím na vesnici (cca 30km) – to je tak výlet na půl dne a ještě placení autobusu a MHD. Musela bych tam jet jen kvůli toho.
Můžu po nich chtít aby mi alespoň proplatili?
Připadám si teď jako blbka, nahlásila jsem poctivě co jsem dostala neprávem a ještě si budu muset vzít možná i půlden dovolené, abych jim to mohla dovést.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Malvína před 706 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Mravenec

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena.

Navíc prodávající nedodal objednané zboží, čímž jednal v rozporu s distanční kupní smlouvou. Zaplatila jste již za nedodané zboží? Prodávající má ze zákona povinnost dodat zboží řádně a včas. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Doba dodání je nejčastěji uvedena v obchodních podmínkách prodávajícího. Nebyla-li doba dodání sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned a prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Pokud je prodávající v prodlení, může kupující vymáhat splnění dluhu, anebo může od smlouvy odstoupit za podmínek ujednaných ve smlouvě nebo stanovených zákonem.

Napište jim, že z jejich strany došlo k neobjednanému plnění a také k nedodání objednaného zboží, a že žádáte nápravu z jejich strany. Není možné, abyste kvůli chybě prodávajícího musela platit cestovní výdaje a ztrácet čas. Jen ať si pošlou kurýra, společně s Vaším objednaným zbožím.

Zdroj: https://skolas­potrebitele.cz/na­kupovani-pres-internet-prodavajici-nedodal-zaplacene-zbozi-jak-se-branit/

Upravil/a: Mravenec

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
seraphico

Ať si pro to sami přijedou. Proč vy byste si měla dělat výlet kvůli jejich chybě? Odepište jim, že z těch a těch důvodů je to pro Vás nerealizovatelné a navrhněte jim alternativní řešení, ať si pro to pošlou kurýra.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Mravenec

§ 1838 ObZ – Neobjednané plnění
Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování