19.2. ČD úspěšně vyzkoušely jízdu bezpilotního vlaku Na trati
Martinice – Velké Meziříčí. Tím vlakem občas jezdím. Bohužel, tohle
mi uniklo. Martinické nádraží je asi 520 m.n.m. a Meziříčské asi
450. To na 6 km není velký rozdíl. Určitě by se třeba někde
v Jizerkách našly o dost prudší tratě. Jako adrenalinová turistická
atrakce teda nic moc, – i když: vysoké mosty, tunel, krásná
krajina,…
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vlak-bez-strojvedouciho-zeleznice-mimoradnost-drazni-inspekce-vysocina_1902222111_ako
Zajímavá 0 před 2126 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ten článek je divnej… Ony ty brzdy totiž fungují poněkud jinak: Na to, aby se vlak rozjel MUSÍ být v jednom z okruhů vzduch. Ten se zatažením za ZB vypustí a vlak brzdí. Podobně když se vlak rozpojí, vzduch unikne a vlak zastaví. Pak je tam druhý okruh, který působí PROTI tomu prvnímu Tedy tlakem odbrzdí. Pro manipulační odbrždění je nutno přímo na akčních členech brzdu v zásadě úplně odpojit. Na to, aby se vlak rozjel by musely být ale takto odbržděny VŠECHNY brzdy vlaku, nejsem si jist, ale nemyslím, že by to šlo udělat u všech brzd najednou v jediném kroku. Rovněž toto bývá zakázáno bez zajištění servisním vozidlem a to z obou stran vlaku, a už vůbec ne s cestujícími. On tohle je už značně mimořádný případ, který je určen k odstranění NEPOJÍZDNÉHO vozidla z trati.
0 Nominace Nahlásit |
zajímavé díky za ten článek úplně mi to uniklo … nikdy jsem nechápal proč se autonomnímu řízení daří paradoxně víc na silnicích než na kolejích kde třeba ČD naprosto nemožně zaostávají a skoro jej nepřipouští do hry jen aby tam byla nějaká „zodpovědná“ osoba za jakýkoliv průser – vyložený alibismus. Koleje jsou naprosto ideální prostor pro plně autonomní řízení, protože tam není nutné řešit tolik komplikovaých problémů jako běžně řeší WAYMO na silnici … železničáři to mají o tolik jednodušší a přesto jim to trvá jako by to byl úkol neřešitelný 🙂
Železnice, to jsou tisíce předpisů a norem i na úplné maličkosti- třeba ohledně nástupiště atd. Takže bych se divil nějakým větším změnám. Z Prahy do Bratislavy dojede dnešní Pendolino jen o 10 minut rychleji, než vlaky za první republiky. Lidi vlakama nejezdí, zvykli si na auta.
Edison, dík za odborný výklad. U nás jsou všelijací všeuměli, tentokrát mu to ale dost pořádně nevyšlo. Jinak to mohl být zdatný opravář. Prý půjde do depa- tam může opravovat…
Psal jsem to proto, že to není tak jednoduché, nechat ujet vlak i s lidmi… Ale pořád, jak říkám, prakticky je to nemožné. Já bych se do toho nepustil už z lenosti a relativní složitosti tohodle dosáhnout. Proto taky píšu, že se mi ten článek nezdá. Už jen vypustit vzduch z celýho vlaku není jednoduché, není to na jeden ovládací prvek a pak ještě obejít všechny brzdy…