Avatar uživatele
EMA 14

Nevyzvedla jsem balíček na dobírku v zásilkovně, tak se vrátil. Má firma nárok na zaplacení celé částky vč. pošovného?

Dobrý den,nevyzvedla jsem balíček v zásilkovně,tak se balíček vrátil firmě, která mi ho tam poslala. Od té firmy mi přišel dopropis s částkou za celé zboží, prý je to za obaly, kzboží a obaly, které vrací. Mají nárok toto po mě žádat,vždyt poštovné na dobírku činí tam i zpět necelých 200 Kč? Děkuji za odpověď. Jarmila

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1500 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Nevyzvednutím jste porušila smlouvu. Samozřejmě nemají nárok na cenu nepřevzatého zboží, ale mají nárok na poštovné, které museli zaplatit Zásilkovně za doručení zpět. Záleží také na jejich obchodních podmínkách, které jste odsouhlasila.

Zdroj: https://www.va­sestiznosti.cz/stiz­nost/33730/ne­vyzvednuta-zasilka

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

„Co se stane, když si nevyzvednete zboží zaslané na dobírku“

"Plánujete, že si objednáte zboží na dobírku s tím, že si to ještě necháte projít hlavou a když se rozhodnete, že ho vlastně nechcete, tak si jej jednoduše nevyzvednete?

V TOM PŘÍPADĚ DÁVEJTE DOBRÝ POZOR!

Nejdříve si řekneme, co si o tom myslí zákon:
Citujme § 2118 zákona č. 89/2012 Sb.:

ZÁVAZKY Z PRÁVNÍCH JEDNÁNÍ
Povinnosti kupujícího
§ 2118
„Kupující zaplatí kupní cenu a věc převezme.“

Nepřevzetím zásilky byste výše zmíněný zákon porušil/a!

Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tedy od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu."

Více si přečtěte v odkazu

https://www.johns-shop.cz/infor­mace/co-se-stane--kdyz-si-nevyzvednete-zbozi-zaslane-na-dobirku/

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Napiš to prosím pořádně. Co po Tobě chcou a jaká je cena zboží? Dobropis asi těžko, dobropis je vlastně opak faktury. Dobropis obchodník může vystavit např. po úspěšné reklamaci. Mohou Ti vystavit fakturu za poštovné, balné a příp. další náklady se zásilkou. 200 podle mně by bylo reálných. V některých případech ani není možné vrátit zboží ve 14 denní lhůtě: Typicky např. zboží upravené na míru nebo dle požadavků apod. Často se posílá i zboží se zanedbatelnou cenou, kdy dopravné může být i víc než cena zboží. Přesto to koupíš, protože to zboží potřebuješ/chceš.

Takže, pokud chceš něco dál řešit:
Co přesně chtějí? Za jaké zboží? Jaké jsou obchodní podmínky, se kterými jsi souhlasila? (v ojedinělých případech obchodní podmínky nemusí být v souladu se zákony na ochranu spotřebitel, pak by v těch bodech nebyly platné)
Tyhle informace si projdi a pokud to bude mít ještě smysl, můžeš nám je tu napsat do diskuse.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek