Mám starší ale dobré vysílačky , kde byly 4 tužkově nabíjecí
baterie zadělány do takového obalu že vypadala jako jedna velká , jelikož
jsem je celkem dost dlouho nepoužíval tak ty baterky už nešly nabít , tak
jsem ten obal rozdělal a chtěl bych si tu baterii sám udělat , stačí
slepit 4 baterie a zapojit je seriově ( za sebou ) ale jde o to že bych
potřeboval součástku vypadá to jako kondezátor takový malý váleček
který měl podle mě za úkol hlídat aby se baterie nepřebíjely a tím
nerozbily , a ještě otázka když tam byly 800mA a ted bych tam případně
dal 2000–2500 jelikož jsem jiné ani nenašel jestli to nevadí té
nabíjecí stanici jestli to zvládne dobýt když byla dělaná na těch
800 …
Jde o to že jediné co jim chybí jsou ty baterie jinak jsou plně funkční a
mám k nim head sadu i nabíjecí stanici a na chatě jsou zcela
dostačující na co kupovat nové ,
Btw : když je to zapojené seriově , tak napětí by bylo 4× 1,4 ale kapacita by byla stejná nepletu li se nebo je to obráceně ? …
Doplňuji:
Nene čistě obyč slepit k sobě , ty origo baterky byly v krabičce černý
kterou po rozdělání byly prostě jen ser. zapojené , jen jde o to je
zapojit seriově a bude to mít stejný účinek , mě jde hlavně o ten
váleček aby nevpustil proud to tom co se baterie plně nabijí .....
Zajímavá 0 před 4288 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Co si představuješ pod pojmem slepit? Připájet? Tak to se dělá profi
bodováním. Domácí lepecí znamená ztrátu minimálně 1/3 kapacity. Svěř
to odborníkům.
Doplňuji:
To je moc obecné. Asi myslíš pouzdro na baterie s pérovými kontakty. Pak
váleček může znamenat cokoliv.
Upravil/a: Mapel
0 Nominace Nahlásit |
Vyšší kapacita nevadí. Při stejném nabíjecím proudu se jen
prodlouží doba nabíjení a zároveň se prodlouží doba vybíjení. Napětí
NiMH akumulátorů je 1,2 V, takže výsledné napětí bude 4,8 V.
Otázkou je spojení článků. Jestli byly v krabičce pružné kontakty, tak
nebude problém. Většinou se ale do akupacků dávají články
s přibodovanými kontakty. V tom případě by bylo dobré koupit takové,
aby se daly sletovat dohromady. Články bez přívodů není možné
letovat!
Druhou otázkou je onen „váleček“. Bylo by dobré zjistit, co to je. Jinak
se k tomu není možné vyjádřit.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4288 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlas s Mapei, váleček je pravděpodobně pojistka, možná vratná tepelná ( bimetal ) chránící zařízení proti poškození, které by mohlo vzniknout přehřátím baterií při nabíjení v případě poškození některé z nich. Může to být i pojistka tavná, která se nevratně poškodí průchodem většího proudu ( v případě poruchy zařízení ). Nepředpokládal bych, že je to např. odpor, který by omezoval nabíjecí proud. To zajišťuje povětšinou dokovací základna. Jinak po náhradě za vyšší kapacitu bych mrknul do návodu na původní dobu nabíjení a tu bych prodloužil o jejich podíl ( např. 2400 : 800 = 3 ) tedy u příkladu v závorce 3× např. pomocí programovatelné zásuvky. Vzhledem k datu otázky je možná již vyřešeno. 🙂
0
před 4260 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek