Za předpokladu, že by učitel neagitoval za politickou stranu či ideu, ale nabízel studentům možnost většího přehledu v rámci politického prostředí?
Obrázek Pixabay s úpravou v Malování
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, annas, paul1, Gonfaloniér před 1507 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jiný pohled na věc.
Záleží na tom, o který stupeň školy jde.
Na střední škole existuje předmět „občanská nauka“. V něm se žáci seznamují např. se vztah ke státu, právu, k EU, také něco z filosofie a psychologie.
Třeba u tématu život v demokracii, občan a právo, hospodaření, je možné doplnit učivo současnými poznatky a diskutovat. s žáky.
Třeba znalosti pojmů politická moc, kutturní politika, v posledním ročníku třeba volby atd. by měli žáci znát a umět se v nich orientovat. Mnozí nevědí, co jsou státní symboly, co je Ústava atd.
Tudíž určitá část politiky do hodin OBN patří. Je možné využít i v DEJ.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
… ve škole by se mělo učit … a jestliže matematika není nutná k maturitě, nevím, proč by se měli studenti zabejvat politikou … jo, já zapomněl, aby se snáze uzákonilo jasné bezpohlaví (https://domaci.ihned.cz/c1-66840170-nejsem-ani-muz-ani-zena-tyto-kategorie-nestaci-jsou-i-intersex-lide-rika-spoluzakladatelka-organizace-takytrans?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz) …
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Mohou se vysvětlit základní pojmy, aby žák věděl, co je to diktatura, komunismus, kapitalismus, demokracie atd.
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
Jiný pohled na věc.
Jaká škola? Do první třídy ZŠ určitě ne. Na středních a vysokých školách je to svým způsobem nezbytné. Ať chceme nebo ne, politika se tam musí promítat, je přece součástí našeho života. V každém případě učitel by měl být pokud možno nestranný a seznámit s širokým spektrem proudů, a vše přednášet nezávisle, i když je to velmi obtížné, nepromítnout ve výkladu své myšlení.
0 Nominace Nahlásit |
Jiný pohled na věc.
Myslím že nějaké základy vč. diskuse ano. Učitel by ale měl zajistit
aby se to nezvrhlo do vymývání mozků, šikany apod.
Diskuse ANO, nutit dětem své stanovisko NE.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, domnívám se, že patří.
Rozhodně patří a to hezky do podrobna o VŠECH formách vlád,
politikcých systémech a režimech a jejich funkcích, konkrétních
prípadech. Samozřejmě i historicky a s uvedením výnzmaných
filosofů-politologů a jejich názorů a definic.
Politologie jako samostatný předmět… Aby z nich nebyla neuvědomělá
hovada, která nemají ani základy, toho co se jich životně a každodenně
dotýká.
Už od ZŠ, něco už na konci prvního stupně a víc na druhém. Není důvod,
proč by se to neměli učit už od mala, když se tam učí jiné skoro
zbytečnosti, které jim ale do života moc nepomůžou.
Učivo politologie (stejně jako ekonomie nebo právo) je nehorázně zanedbané
a to i na SŠ. Jedna, dvě kapitoly v občanské nauce, které ani všichni
nemají, podle mě vážně není dost. O naprostých drobnostech na ZŠ ve
vlastivědě a zaměpisu se ani nezmiňuji, nestojí to za řeč. Někteří
učitelé to i víc probírají v hoddinách dějepisu. Ale to je spíš na
učitelích, na co se zaměřují a jak to vykládají.
Každopádně tohle by měl být základ, zavést do škol víc politologie,
ekonomie (včetně finanční gramotnosti) a práva. Nic se lidí netýká tolik
a neovlivňuje jejich životy – jako tohle
Upravil/a: Gonfaloniér
0 Nominace Nahlásit |
Ano, domnívám se, že patří.
Já myslím, že patří, aspoň nějaký základní přehled by měla mládež mít, aby si např. nepletla demokracii s naprostou svobodou, jako to u některých lidí je vidět. Předpoklad by byl ale naprostá nestrannost učitele, co by mohl být někdy problém.
Upravil/a: paul1
2Kdo udělil odpovědi palec? Gonfaloniér, Mr. Marek
před 1507 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Politice často nerozumí ani dospělí, natož pak s tím zatěžovat děti. Úplně by stačilo seznámit děti se základními věcmi (jaká existují státní zřízení, čím se co vyznačuje a jak funguje státní správa u nás), něco jako bývala občanská výchova. Mladý člověk si pak sám najde cestu, nemusí mu ji nikdo vnucovat.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Jiný pohled na věc.
Všetkého s mierou. Aj politiku na školách.
Na 1.stupni vnášať politiku do vyučovania je nielen zbytočné ale môže to
byť kvalifikované ako ukážka zlého prístupu školy k výčbe detí.
Ale pri dejepise sa už výkladu histórie a vzťahov v danom období
napríklad pri vysvetľovaní príčin Spartakovho povstania jednoducho
základom prvkov politiky nevyhnete. Vlastne od čias, keď sa začali voliť
vodcovia kmeňov a začali budovať prvé sídliská objavili sa aj prvé znaky
politického boja o moc. Nech to nazývame akýmkoľvek slovom, vždy je to už
určitý politický boj o o spôsobe vládnutia a moc, nadvládu nad kmeňom,
národom, štátnym útvarom… keď vládcom bol jednotlivec. Postupne vývojom
sa vládnúci jednotlivec transformoval na skupinu ľudí. Tieto základy
politiky patria aj do základných škôl od 2.stupňa. Po skončení strednej
školy maturant by mal rozoznať jednotlivé politické strany a mal by mať aj
istý politický názor.
Takže tvrdo odmietať výučbu politiky ako základnú občiansku náuku je
zavádzanie nesprávnym smerom, do čias keď „vládca mal patent na rozum a
ostatní tu boli, aby mu slúžili“.
To chcete vy, čo nechcete ani základné politické vzdelanie našich detí,
aby naši následníci neboli schopní samostatne myslieť? To sa rovno vráťme
do čias pred vznikom národov.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Děti stojí dost úsilí vůbec zvládat výuku, a to se jim pomyslná laťka stále snižuje. Např. maturita z matematiky je vyděsí.
Upravil/a: Ametyst
0 Nominace Nahlásit |
Jiný pohled na věc.
Pamatuji dobu, kdy se musely důležité události komentovat a kdo neměl nic připravené, tak mu hrozilo, že ho lektor vyhodí. Pokud se mluví jinak doma a jinak veřejně, tak to moc zajímavé není. Dnes je to zajímavé, ale studující by potřebovali získat všeobecné přehled. Nějaká přednáška od politika by jim určitě pomohla.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, domnívám se, že patří.
1Kdo udělil odpovědi palec? Gonfaloniér
před 1507 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Vy si nepamatujete katechismus na ZDŠ?
0
před 1507 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Škola by měla být zásadně apolitická.
Upravil/a: Jan Kunčar
0
před 1506 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zásadně nepatří, čili nikoliv.
Politika stejně jako náboženství má jeden jediný cíl a to bez ohledu
na století či tisíciletí ve kterém je aplikována. Tím cílem je udržet
u moci v dané době a místě tzv. elitu (dočasných) vládců. Jedno jak se
sami nazývají. Proto náboženství a politika by měly být vyučovány jen
na speciálních školách pro ty, které to zajímá a kteří si chtějí
budovat svou politickou nebo náboženskou kariéru. Matfyz také nestudují
právníci a inženýři… Tak proč motat dětem hlavu? Stejně žádného
opravdu nestranného učitele nikdy nenajdete. Každý z nás má nějaký
politický či náboženský názor a člověk bez názoru tak leda s IQ 50 a
méně. Jak chcete zajistit dostatečný počet nezaujatých učitelů se
schopností neovlivňovat politický názor studentů? Možná namítnete, že
v dějepisu se politice a náboženství nevyhnete. Umíte si vůbec někdo
představit, jak jsou dějiny lidstva zkreslené? Jak patolízalové mnoha
režimů už od Velkého Říma po současnost dějiny ve svých zápiscích a
knižních dílech zkreslovali? A dochází k tomu dosud. Kdybychom měli
možnost nahlédnout v nějaké díře času do minulosti – té dávné
i nedávné, asi bychom se setsakra divili, co že nás to ve škole
učili.
Proto se domnívám, že dětem by se neměla plést hlava politikou. Ostatně
stejně se většina dětí časem přikloní k politickým názorům svých
rodičů. Ty se totiž odvíjejí podle jejich společných životních
podmínek a ty jsou v mnoha rodinách odlišné.
Jiné politické názory bude mít syn úspěšného milionáře, jiné syn
dělníka nebo drobného podnikatele, který ztratil práci. Stejně tak se
v politických názorech rozejdou lidé nejen rozdílného společenského
postavení, ale i tací, které rozděluje názor na poctivost a dodržování
všeobecného práva s ohledy k ostatním občanům. Bezohlednost některých
lidských charakterů v kontrastu s ohleduplnými vygeneruje i u jejich
dětí rozdílné politické názory. A takové děti chcete ve školách učit
politiku? Cha, cha, cha…Toť můj názor.
Upravil/a: stařeček
0
před 1505 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, domnívám se, že patří.
Myslím že by bylo fajn kdybychom se ve škole zabývali i politickými tématy.
0
před 78 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
stařeček, pri čítaní vášho príspevku som si spomenula na slová:
„načo chcete vedieť, čo je na druhej strane, stačí keď vieme to, čo
vidíme“
ak by sme podľa vašich spiatočníckych slov riadili napríklad na prechode
cez cestu, koľko z nás by to prežilo?
Škola je nástroj ke vzdělávání, nikoliv k výchově a manipulaci. Co jste to za ignoranti, že to ještě nepochopili?
Jaká manipulace.? :D Politologie by se učit neměla, lidi nemají být
politicky vzdělání? Protože většina je v tomot ohledu i z dospělých
naprosto nezvdělaná. Neví, co je co a co jak funguje.
Vzdělávání je taky výchova. ;) Přebírání mravů, zvyků a socializace
ze školního prostředí je taky výchova. ;) Vždyť dítě už od mala
vyrůstá a tráví většinu času právě tam. Krom rodičů je to právě
škoal, která ty děti vychovává (jestli dobře nebo špatně,…).
Kde se má člvoěk dovzdělat v politické teorii? (Protože sama se
k tomu DRTIVÁ většina nedokope) Od rodičů, kteří o tom taky nic
nevědí, někde ve společnosti, kde o tom taky nikdo nic neví..? Jak může
18-letý člověk-díte vůbec volit, když je stále na škole a když nemá
ani dobré základy politologie… ani neví co volí a jak to funguje a to
proto, že se to na školách neučí. Volit není těžké – a není ani co
se na tom učit, ale vyznat se v tom všem už je.
Proč vůbec manipulace? Každý může manipulovat každého, učitel může
manipulovat v každém předmětě. A co se týče politologie, tak by mělo
být zakázáno, jako ve všech jiných předmětech uvádět své subjektivní
pocity. Navíc učitelé by šli (jako vždy a všude) přesně podle
knížek/učebnic.
Politická gramotnost není politická agitace. Absence politické gramotnosti je náběh na ruku populistům. Už Masaryk byl zastáncem předmětu výchovy k demokracii.
Jestli důvod, proč tomu dospělí nerozumí není právě to, že ve škole se tím nezabývali, např. jak funguje politický systém a které strany ho tvoří.