Pokud zakoupením jízdenky uzavřete smlouvu, že vás přepraví za tolik a tolik z bodu A do bodu B, v určitý čas, proč nejen že kompenzace, pokud svému závazku přepravce nedostojí, jsou směšné, ale pokud Vám díky tomu způsobí škodu, proč nehradí i tu? (například vám ujede další spoj, který jste legitimně očekávali, že třeba s dvouhodinovou rezervou stihnete).
A podotázka, lze podobný princip (že v podstatě zhotovitel/poskytovatel sluzby, za nic neodpovídá) najít i v jiných odvětvích?
Zajímavá 0 před 2247 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
… začnu od konce: … ano, lze takový princip najít, a to u státní správy, tam za chyby nikdo neplatí, a toto jednání (jak popisuješ) je u ní normální … a teď k otázce: víme-li, že se toto děje u státních společností, pak tě nemůže překvapit, že nejčastější zpoždění a neuhrazení kompenzace se děje u ČD >>> což je státní podnik …
0 Nominace Nahlásit |
Proto, že tak umožňuje zákon. V tomto oboru podnikání mohou působit
nepředvídané události, jako přírodní živly a podobně. Podobnost lze
nalézt i v jiných oborech. Například restaurace. Objednám si jídlo a
nikdo přece nezaručí že mi bude chutnat.
Nerozumím termínu " dopravce jízdenky". Kdo to je? Neznám nikoho kdo jako
službu přepravuje jízdenky
0 Nominace Nahlásit |
Dají se najít i jiné případy. Za špatný stav komunikace její správce nezodpovídá a za případné poškození vozidla na takové komunikaci odpovídá řidič (nepřizpůsobil režim jízdy stavu vozovky)
0 Nominace Nahlásit |
Drape, „přepravce“ jsem tam dopsal dodatečně, aby rejpalové jako ty, místo odpovědi na otázku, která je myslím položena jinak srozumitelně, neměli blbé řeči, že prodejce nikoho nedopravuje.
A co se týká nepředvídaných okolností a živlů, tímto blábolem začala třeba Česká pošta omlouvat, proč nedoručuje – protože nemá dost zaměstnanců. Ale na desetimiliónový roční plat generálního ředitele peníze najdou.
K věci, jako promiň, ale pokud mi ulítne díky neschopnosti Českých drah letadlo na dovolenou, tak taková přeprava, na kterou není spoleh, je naprosto k ničemu. Ty když někomu dodáš vadný výrobek, ty když v práci něco zmrvíš, tak za to snad taky neseš zodpovědnost, ne?
Stále mi termín dopravce jízdenky neni jasný. Pokud nechceš, nemusíš využívat služeb těchto dopravců. Přece nebudeš objednávat, nebo kupovat něco co nepotřebuješ. Mě osobně je celkem srozumitelné, že pokud je zácpa na dálnici, nedá se nic dělat, musím čekat a zdržím se. Stejně tak když je náledí, nebo vítr poláme stromy které leží na kolejích. Nemluvím ani o rozsáhlých haváriích, jak na silnici tak železnici. To přece dopravce nemůže ovlivnit. Obdobná situace je třeba u dodávek elektřiny. Platím za to, že svítím, topím a vařím. Pokud vítr poškodí síť, je logické, že nesvítím.
Jako ČD mají zpoždění pořád, rozhodně za to nemůže rozsáhlá havárie na železnici, či silnici, ani polámané stromy ležících na kolejích. Zpoždění u ČD obzvlášť u rychlíků, je dost často naprosto normální. Stejně tak u silničních dopravců, pokud kalkuluji někam příjezd, musím počítat i s případnými zácpami, které nejsou ve velkých městech v odpoledních špičkách nic neobvyklého, ale spíše pravidlem.
Pokud ti není jasný termín dopravce jízdenky, tak jsem již správné pořadí slov, i za cenu vyčerpání editace otázky opravil, stejně předpokládám, že další, pokud vůbec nějaké informace, co se mi dostanou, budou podobně o ničem, jako píšeš ty.