Včera jsem chtěl nastartovat auto, ale po otočením klíčkem startování se rozblikaly všechny možné kontrolky a začalo někde cvakat. Po roztlačení motor chytnul, ale po vypnutí a opětovném startování byla na palubovce diskotéka světýlek. Může mít autobaterie své za sebou, jejichž stáří je 7 let?
Včera, kdy jsem seděl v autě, šel okolo asi 14letý syn kamaráda a
zeptal se co mám za problém. Vysvětlil jsem mu, že při startování to
bliká a cvaká. Jeho odpověď byla jednoduchá: Máte baterii v čudu, nám
to dělalo také, ale po výměně baterie za novou auto normálně startovalo,
a to se neptal, jestli mám gelovou, nebo olověnou baterii, jestli mám
rozvodová řetěz (mám), jestli jezdím krátké či dlouhé trasy, jestli se
o ni starám a tak dál.
Dnes jsem dal novou baterii a auto startuje bez problému.
Jediná jednoduchá a správná odpověď byla orwellova, kterém za odpověď
děkuji.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Upravil/a: Čecho_slovák
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? orwell, aliendrone před 868 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Je to tak, totéž se mi kdysi stalo u pumpy po natankování. Při pokusu o start palubní deska „zešílela“ a už jsem neodjel. Lehce to zjistíš při rozsvícení světel pohledem na žárovky, ani se nemusíš snažit startovat či měřit (asi stejně nemáš čím). Ale podle popisu je to jasně baterie.
2Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone, Čecho_slovák
před 869 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Čecho_slovák Nahlásit |
Nepíšeš co je to za baterii. Zda „olověná“, nebo gelová. Zda jsi ji proměřil (voltmetr se zátěžovým odporem), nebo ji i nabíjel? Podle popisu problému nemá dostatečné napětí.
Upravil/a: elkon
4Kdo udělil odpovědi palec? Dochy, orwell, Kryšpín, aliendrone
před 869 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, po 7 letech i klasický PB aku to může vzdát (teoreticky má výdrž 5–6 let, v praxi s dobrou péčí/údržbou může vydržet i 10 let). Pokud máš AGM a navíc používáš „start-stop“ zhovadilost, tak pokud stále funguje po pouhých TŘECH letech, můžeš ji vystavit a pořádat k ní procesí jako do Lurd apod. protože půjde o regulérní ZÁZRAK. :)
Každopádně NEDOPORUČUJI auto roztlačovat, zvláště pokud je starší a má místo řetězu rozvodový řemen!!! (Nejde ani tak o ten kat, jak ti napíší všude. ale spíše o rozvody, když „přeskočí“!! A to už může být celkem mastná oprava!)
Jediné co ti doporučím je baterku přeměřit (viz elkon) a případně zkusit regenerační dobití. Vlastní zkušenost úspěchu [tedy relativní oživení/znovupoužitelnosti] je cca 20–30% šance. Do zimy bys ale měl pořídit novou (v létě to může projít), zvláště pokud máš ropáka. ;) :)
2Kdo udělil odpovědi palec? orwell, Čecho_slovák
před 869 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To stojí na hodně proměnných, než aby na to šlo takto odpovědět.
Množství startů – je rozdíl, jestli pravidelně nastartuješ a jedeš z Brna do Prahy, tam to chcípneš, a pak zpátky, jestli máš trasy dlouhé „kolem komína“, tj. třeba Praha – Kralupy nad Vltavou / Černý Kostelec / Český Brod, a nebo jestli vyloženě popojíždíš (pošťák, kurýr, rozvoz něčeho jiného atp.). Je rozdíl, jestli jezdíš ve stejném módu i v zimě, jestli auto stojí v garáží (na baterku má vliv, jestli je vytopená), nebo venku na mrazu, jestli kontroluješ množství a stav elektrolytu, doléváš destillovanou vodou (jestli to vůbec u té baterie jde, že), nebo na to házíš bobek, jestli jí pravidelně zkontroluješ, a případně dobiješ, a jestli jí dobíjíš, pak jestli správně.
Baterka může mít odslouženo za rok, ne tak za sedm. Tedy ano, možné to je. Prostě jí proměř, nebo nechej proměřit.
0 Nominace Nahlásit |
Ani jedno. Na dálku ti stav tvé autobaterie opravdu nikdo neřekne.
😄
Za sebou to může mít klidně i po roce, záleží jak se o ni staráš.
0
před 869 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Čecho_slovák: Tak za tu nominaci ti ještě poskytnu dvě jednoduché až primitivní rady, které mohou někdy vyřešit problém se startem: může se stát (a stalo se), že na vině není baterie, ale zkorodovaný pólový vývod, nebo ukostření baterie. Pak stačí povolit matičku na svorce, „zavrtět“ s ní na vývodu baterie a opět dotáhnout. V případě nespolehlivého ukostření povolit příslušný šroub, očistit spoj a opět dotáhnout. S tím jsem se rovněž setkal, ale bez těch doprovodných efektů na palubní desce. Já raději s sebou vozím v kufru levný jednoduchý měřáček, abych si mohl ověřit napětí přímo na pólových vývodech akumulátoru. Samozřejmě že po dojetí je třeba zmíněná místa řádně ošetřit a vyhnout se tak případnému opakování závady.
No, celkem souhlasím. Podle popisu to může být baterie a asi milion dalších věcí. OK, milion je příliš, maximálně půl. Určitě to chce nějakou diagnostiku. Např.
Bacha: Pokud zjistíš problém s akumulátorem, má zkušenost je, že bys měl začít s sebou vozit nový, nebo jezdit jen kolem baráku. Jakmile se ochladí a nebudeš připraven, někde Tě nechá v průšvihu.
Před nadáváním na komunitu, a stěžováním si, si, laskavě, znovu pročti svůj dotaz: ptal jsi se, jestli to může mít baterie po 7 letech za sebou. A na to Ti bylo odpovězeno. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.
To, že problíkává palubovka moderního auta s řídící jednotkou „jako šílená“, nemusí být způsobeno jenom vadnou baterií, ale i – ku příkladu – vadou čidla paliva, vadou řídící jednotky, těch možností je mnohem, mnohem více.
„Jediná jednoduchá a správná odpověď byla orwellova, kterém za odpověď děkuji.“ je, prostě a jednoduše, lež: Ty jsi se ptal, může-li být baterie po 7 letech vadná, a zda její případná vada může stát za tím problémem, který jsi řešil. A na to jsem Ti správně odpověděl já, elkon, aliendrone a seraphico.
E ratione materiae z Tvé úpravy příspěvku, a – na začátku citovaného – lživého tvrzení vyplývá, že jsme, vlastně, všichni blbci, kteří nedokáží poznat „banální problém“, eo ipso, si vlastně stěžuješ, a na naši, zcela pregnatní a věcnou, odpověď nadáváš. To je celé.