Avatar uživatele
anonym

Problém z rozlišením

Mám takový akutní problém ..koupil jsem si širokej monitor a veškeré rozlišení v pc mě totálně zblblo ..když zapínám pc, tak mám tam různý text (který nabíhá při spuštění pc) roztáhlý do stran, tomu tak stejně bývá i při spuštění hry, ale když si pustím seriál, tak to faká normal ..automaticky se tam změní rozlišení, aby to mělo, co nejlepší kvalitu. Kde se dá nastavit to, aby se všude všechno zobrazilo stejně, jak má ? Zkoušel jsem změnit i rozlišení v pc a bylo to ještě v horší kvalitě ..tak jsem to nechal na tom doporučeným nastavení

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5267 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

doporučené rozlišení je zkrátka nativní rozlišení širokoúhlého displeje tedy nejčastěji 1680×1050 nebo 1920×1200 …

jakékoliv jiné rozlišení vede bohužel k automatickému rescale obrazu a často i k jeho nepřirozenému roztahování do stran

rozlišení je třeba nastavit v ovladačích grafické karty nebo v nastavení zobrazení (ovládací panel windows)

//

před startem systému, BIOS pracuje v textovém režimu

při startu systému (konkrétně XP) je pochopitelně použito dočasně nižší „bezpečné“ rozlišení … na tom už samozřejmě po startu systému houby záleží 😉 …

///

v nastavení monitoru (v ovladačích grafické karty nebo tlačítky na monitoru přímo) doporučuji zakázat neproporční roztahování obrazu do stran v případech kdy monitor zpracovává nižší než nativní rozlišení … a zachovat pouze proporcionální přiblížení na výšku displeje s eventuálními černými pruhy po stranách (týká se především starších her, ale i například výše zmíněného boot screenu)

//

hry si nastavují rozlišení často nezávisle na rozlišení obvyklé pracovní plochy v systému, tedy nelze pro všechny vynutit jedno konkrétní … je to dáno tím že výkon obvyklých levných 3D akcelerátorů by vykreslování v tak vysokém rozlišení ani nezvládal, v případě 2D her bývá vše rastrové (ne jako například vektorová grafika ve flash hrách kterou lze vykreslovat v libovolném rozlišení) a tak i v tomto případě se zdá být logické použít rozlišení nižší a nechat monitor obraz zvětšit než softwarově textury resamplovat na nativním rozlišení (zbytečně by to užíralo výkon CPU).

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
GangstaHelper

Řeknu to ve zkratce:

Některé části počítače (při zpouštění, starší hry…) nepodporují širokoúhlý formát, takže obraz bude roztažený. Někdy to nevadí, jindy (u her) ano. U těch her by mělo být možno v monitoru přepnout na zobrazení s pruhy po stranách. U novějších používat širokoúhlé rozlišení.

Další věc je, že některé monitory (dle typu připojení, a sice VGA), je třeba zkalibrovat. Dělají to samy, je třeba, aby byl u zobrazovaného obrazu ve chvíli kalibrace patrný jeho okraj.

Jak se kalibruje a jak se zobrazují ty pruhy po stranách u starších her se dovíte v NÁVODU. (Proboha, má jen pár stránek.)

V tom mojem (ASUS) bylo i výše napsané vysvětleno. A ne že bych si to potřeboval číst, stejně jsem si to přečetl.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek