Říká se jí sice královna věd, ale z toho, co jsem se učil na SŠ i VŠ, mi k životu i technické praxi v zaměstnání stačila jen algebra a geometrie, žádné infinitezimální počty a soustavy kvadratických rovnic. Vysoká matematika mi k pochopení běhu světa nikdy nepomohla. Nezbytná je snad jenom ve výzkumu a vývoji, to by se alo dalo ošetřit v posledních letech studia, kdy se už student rozhodl o své specializaci. Nebo nemám pravdu a v čem se tedy mýlím?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, gecco před 2835 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obecně je matematika důležitá pro rozvoj logického myšlení. Podle
mých vzpomínek na školní léta (a nemyslím, že by to dnes bylo lepší)
jsou hlavním problémem matematiky ve škole učitelé. Je velmi málo
takových, kteří jsou schopni matematiku vyučovat tak, aby žáci / studenti
pochopili principy. Bez toho se matematika smrskne pouze na nezvladatelné
množství nepochopených vzorečků, nabiflovaných do krátkodobé paměti a
po písemce úspěšně a navždy zapomenutých.
Myslím si, že matematika by vzhledem ke svému významu měla být součástí
maturity. Ale s ohledem na výše popsanou situaci by to bylo týrání
nevinných.
Upravil/a: dubraro
0 Nominace Nahlásit |
Sš matika končí, pokud si dobře pamatuju, nějakými jednoduchými
integrály a derivacemi a nějakými drobnostmi ze statistiky… Tedy žádná
vysoká matematika…
😉
A i ´skladník ve šroubárně´ si může spočítat účinnost motoru ve
vlastním autě – tedy integrál (jinak se Carnotův cyklus spočítat
nedá – bez integrování jej lze jen ´kvalifikovaně´ odhadnout)…
😉
___
Ale vážně – považuju maturitu z matiky za základ středoškolského
vzdělání – kdo na ni ´nemá´, at se spokojí se vzděláním
základním…
A nechci polemizovat o tom, zda je důležitější maturita z matiky nebo
češtiny (důležité je obé) – ale v Cesku se slušně uživí i
´úkáčko´, které česky neumí – a i filolog, který neumí spočítat
předpokládanou spotřebu barvy pro vymalování bytu…
😉
Upravil/a: gecco
0 Nominace Nahlásit |
Teda podle toho obrázku, co jsi přiložil, v tom máš pěknej guláš!
Náhodou matematika je královna věd a basta! Vůbec nechápu, jak bys mohl
jít do praktického života bez infinitezimálního počtu. Jak píše dubraro,
matematika by měla být součástí maturity. A kdo by neuměl integrovat, tak
bych ho zderivoval, že by koukal jako logaritmus ze závěje! A na kantory ať
se nikdo nevymlouvá, to v pohodě zvládnou rodiče. Mě třeba naučil
počítat táta. Stačilo, když řekl: Hele, jestli přineseš na konci roku
trojku z matiky tak tě seřežu, že si nesedneš. S tím POČÍTEJ!
No vidíš, ještě i trojčlenku si pamatuju 🙂
0 Nominace Nahlásit |
… no vidíš, a to stejný já tvrdím o češtině (hlavně povinná četba) … myslím si, že pro život je důležitější umět počítat, než vědět, co kdo kdy napsal …
0 Nominace Nahlásit |
základy sú dôležité pre každého svojprávneho.....elementárna logika, počty, geometria
celkovo nechápem prečo štát káže, z čoho má študent za dane svojich rodičov maturovať a z čoho nie.....ak je idiot, aj tak neskončí VŠ alebo si nenájde prestížnu prácu
prečo to nie je ako v Anglicku, kde každý maturuje z 3–6 predmetov vlastného výberu? Podľa toho, z čoho zmaturujete a na aké známky, dostanete sa na VŠ rôznej kvality.
poznám X ľudí, čo maturovali za socíka (teda aj z matematiky), dokončili VŠ (dokonca prestížne prírodovedné) a sú doslova blbí (neovládajú svoj odbor) alebo totálne iracionálni :
https://dennikn.sk/blog/prof-rndr-konspirator-drsc/
pozrite si kotlebovu kandidátku, kto všetko má prírodovedný/technický titul
0 Nominace Nahlásit |
orwell: já si trojčlenku taky pamatuju a dokonce rozpoznám i nepřímou úměru, heč! Dokonce umím vypočítat objem koulí bez hledání vzorečku! Prý jsem dost vypočítavý!
Já si je exaktně neumím změřit, páč mám jenom šupleru a koule mám tvaru nepravidelného až vejčitého. Ale kdyby to byly ideální koule o poloměru 1,5 cm, tak si dosaď 4/3 PÍ r (exp)3 a máš to v ml. 🙂
Pokud jsi už jednu někde vytrousil, tak to máš i správně. Ještě to „exp“ se dříve používalo pro mocniny Eulerova čísla, kde byly v exponentu složitější výrazy. Takže r* exp3 by správně mělo mít význam r* e3 a ne r3. Já jsem tu chybu tady udělal v minulosti taky a nikdo mě neopravil. Ale jinak dobrý. A co procenta, ty umíš taky?
A – jen na okraj – pokud bys měl opravdu slušné matematické
vzdělání (a nerejpu, já je nemám), k pochopení fungování světa
(společnosti) by i pomoct mohlo…
Statistika a fuzzy-logika – to jsou báječné hračky…
😉
Slušné matematické vzdělání nemám, jen v rámci gymplu. Na matiku jsem byl natvrdlý, ale nakonec jsem z ní i odmaturoval. Pak ještě v prváku na VŠ a to už jsem prolezl jen s ku*evsky odřeným hřbetem na děkanský termín. Pak jsem na tu královskou vědu ochotně zapomněl a už ji více nepotřeboval. Sviňa jedna!
Vidím, že fyziku máš taky nejraději aplikovanou, dokonce zaměřenou na ty směšné přímočaré pohyby. Ale když tě to ještě baví…
Mc Merkurion: s povinnou četbou souhlasím, ale neschopnost psát gramaticky bez hrubek působí tragikomicky. S počty souhlasím taky, ale na co mi jsou integrály? I ty jsou součástí maturity.
„… na co mi jsou integrály?“
To je právě důkaz toho, že ti to nikdo ve škole nedokázal srozumitelně
vysvětlit. Kdyby ano, věděl bys k čemu jsou a dokázal je v životě
používat. Dobře vysvětleno je to překvapivě jednoduché – jenže těch,
kteří to dokáží tak vysvětlit, je málo.
… až v češtině bude u matury jen ta mluvnice, a ne ty bláboly okolo, budu souhlasit, že jsou ti integrály v životě na prd, do tý doby, jsou tak potřeba, jako recitace básní … mimochodem, v době dnešních počítačů je umění psát s hrubkama, protože ten blb pc mě všecko podtrhá (ale mně to neva) …