Motor náchylnější není, ale právě ta nafta. Za mrazu z nafty tuhnou parafinické uhlovodíky, kterých je tam většina. Ty pak ucpou palivové fitry a motor nenaskočí. Nicméně i tomu se dá předejít volbou zimní, nebo dokonce arktické nafty, která funguje i v mrazech –20 až –44 st. C (zřejmě podle výrobce). Tak to uvádí wiki.
4Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, orwell, nyjono, aliendrone
před 1361 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kromě nepříznivých vlastostí nafty při nízkých teplotách se uplatňuje i nízká teplota nasávaného vzduchu a z toho plynoucí problém s dosažením zápalné teploty nafty při kompresi. Vzrůstá tak význam žhavicí soustavy, bez které by v takových podmínkách k nastartování motoru ani nedošlo. U některých motorů se ještě používá systém předehřívání nasávaného vzduchu.
Upravil/a: orwell
3Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Kepler, aliendrone
před 1361 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Benzin ma bod tuhnutí zhruba mezi minus 40 a minus 60 st.C, takže lze nastartovat motor i v zimě na Sibiři. Nafta je dobrá leda pro zemědělské stroje, jako vždycky byla, a jak známo zemědělci v mrazu po poli nejezdí.
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, aliendrone
před 1361 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já bych jen dodal k těm teplotám, že další VELMI častou příčinou špatného startování ropáků je nedostatečná komprese, díky které nedojde k samozápalu. Starší motory mají nezřídka podpálené ventily, někdy i sedla a díky tomu kompresní tlak nedosáhne potřebné výše. (potažmo vzduch se neohřeje kompresí na teplotu nutnou ke vznícení paliva) Pak hraje teplota vstupního vzduchu VELKOU roli. Zlatej benzín. ;) :)
1Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz
před 1361 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ametyst, aliendrone: většina NA jsou dízly, ne? A zásobování musí fungovat i v zimě, takže jen benzín není řešení.
Pepa25>>> No, je to asi takhle. VZNĚTOVÉ motory jsou VŠECHNY (tedy i ty na naftu) „diesel“ (to je název podle jeho vynálezce ing. Rudolfa Diesela).
Jinak pochopitelně souhlasím s tím, že „benzín není řešení“ za všech okolností. Ametyst asi chtěla (já tedy URČITĚ) vypíchnout staré známé pořekadlo milovníků motorů: „Nafta patří do traktoru“. ;) :)