Hraju ve školním divadelním spolku a myslím, že to má důvodů hned několik. Kde konkrétně jste to viděl?
Některé role vyžadují, aby byl herec při jejich hraní bosý. Nejčastěji to je, když je děj zasazený např. ve středověku, kdy běžní lidé chodili bosí. Potom se tak můžou hrát indiáni nebo různí domorodci.
Pokud si herec musí během představení několikrát měnit kostým, je pro něho jednodušší nenosit boty. Ponožky přitom ne vždycky mohou ladit s rolí, tak jako když je herec úplně bosý. To je třeba můj případ. Hraji většinou bez bot. Ponožky si sundávám až těsně před představením, nechám si je někde poblíž. Během představení potom se potom mohu jednodušeji převléknout. Je ale dobré mít ponožky vždycky po ruce, protože časem člověku začíná být zima na nohy.
Uvědomte si také, že někteří herci, kteří točí film, musí hrát někdy i bosé scény venku z různých důvodů. Tam pak musí být člověk bosý přímo na studené zemi i několik hodin, než se svéna povede natočit. Musí mít tedy v blízkosti nejen ponožky, ale i nazouváky, aby neumrzl.
Představení to ale podle mě nikdy nijak neškodí. Pokud má člověk pěkné mladé nohy, není za co se stydět.
4Kdo udělil odpovědi palec? marci1, aliendrone, klumprt, Edison
před 2194 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Protože to tak maj napsaný? Určitě by to neudělali z vlastní hlavy bez souhlasu režižéra.
2Kdo udělil odpovědi palec? quentos, aliendrone
před 2194 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kostým divadelnej /filmovej postavy, teda aj obuv, určuje kostýmový
výtvarník po preštudovaní scenára a dohode s režisérom a
scénografom…
Nazrime do jeho mysle:
Pri čítaní knihy, scenára sa ponáram do deja, ako Alica vkročím do sveta
za zrkadlom a prežívam dej priamo, ako jedna z postáv. Cítim šat hrdinu na
sebe, jeho pečať, ako otlačok mojej duše v príbehu a konám tak. Keď
oblečiem kostým, virtuálne, či skutočne, prežívam osudy jeho nositeľov,
ich radosti aj smútok. Cítim voľnosť duše a činov.
Áno, sťa chameleón prispôsobujem sa tomu, prežívam osudy, virtuálne
obliekam ich šat, trpím a radujem sa, preciťujem jemnosť šiat i hrubosť
zdrapov handier, nežnosť šperkov aj tesnú tiaž pút… myslím ich
myšlienkami, vravím ich rečou, to už nie som ja, ja som oni, oni sú ja.
Začínam tvoriť, sny na papier prenášam, najprv skice príbehov. Teraz
podrobnejšie šat hrdinov a už len detaily a strihy, nech postavy
ožijú…
Niekedy tu može ísť aj o absurditu, o hru kontrastov, napríklad muž vo
fraku je bosý, kozmonaut v skafandri je v pyžame
Herec svojou hrou, svojím prevtelením do postavy spája v sebe myšlienky
režiséra, scénografa a kostyméra/maskéra so svojimi predstavami a takto
vkladá svojej postave nový rozmer.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 2193 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
dubraro, nie všetko je v scenári a ten sa veľakrát upravuje podľa požiadaviek režiséra, tvorčieho štábu a v nemalej miere aj produkcie, ktorá drží kasičku.
annas | 5913 | |
Drap | 4621 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1313 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |