Podrovnání se provádí hlavně pro snížení přistávací rychlosti, pro zmenšení uhlu klesání a kvůli tomu, aby letadlo nejprve sedalo na zadní (silnější) podvozek.
0 Nominace Nahlásit |
Dá se samozřejmě přistávat i „rovně“. Hlavním zájmem je ale přistávat v co nejmenší možné rychlosti vzhledem k délce přistávací dráhy. Pokud pilot zvedne čumák, dá přistávací klapky na maximum, pak dosáhne nejvyššího aerodynamického odporu. Pak mu už zbývá jen reverzace tahu motorů a mechanické brzdy na kolech podvozku.
0 Nominace Nahlásit |
Touto polohou se zvyšuje úhel náběhu.
Pro přistání je důležitá co nejnižší rychlost, ale zároveň
i přiměřená ztráta vztlaku, aby letadlo klesalo a nepadalo.
Zvýšením úhlu náběhu se sníží rychlost ale velmi rychle se ztrácí
vztlak. Aby se mohla co nejvíce snížit rychlost, používají se při
přistání vztlakové klapky, což umožňuje ještě více snížit rychlost
aniž by se klesání změnilo v pád.
Přistávat „rovně“ by znamenalo přistávat v letové rychlosti a dráha by pro zbrždění letadla nestačila.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Diky delsi horni strane kridla,pres ktere proudi vzduch rychleji,nez na spodni strane kridla vznika nad kridlem vztlak a kdyz bys letel primo,letadlo by nezbrzdilo ve vzduchu,ale,doslo by k padove rychlosti. Letadlo cumakem nahoru pri pristani zbrzdi a muze dosednout na masivni zadni podvozek,nez na predni,ktery neni konstruovan na tak velikou zatez,jako zadni podvozek. Navic,na zadnim podvozku jsou silne brzdy ! Zkus si na kole pri jizde zamacknout predni brzdu na doraz. Pujdes pres riditka. U letadla by se predni podvozek ulomil a letadlo by se trupem drelo o pristavaci plochu,cimz vznikne silne jiskreni a letadlo by mohlo zacit horet.
0
před 2920 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek