Vzpomínám na rok 1978, kdy jsme se vydali se sousedem do Prahy a pak jeli zpátky na Valmezu. Ujel mi vlak, ale myslel jsem si, že budu moci jet vlakem s ruskými vagony. Snažil jsem se přesvědčit průvodčího, že budu stát na chodbě, ale v lůžkových vozech to asi nešlo. Nebo mi nerozuměl, nevím. To byla cesta. Do Přerova, tam jsem čekal atd. Na jízdenku by se mohl použít libovolný vlak, ne? Co myslíte? Děkuji.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 1922 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak existovalo několik druhů vlaků, popř. vozů. Povinně místenkový,
kde bez místenky nešlo cestovat, pak lůžkové a lehátkové vozy. Jak
s názvu vyplývá, jednalo se o lůžkový vůz a tudíž zde jen jízdenka
nestačila. Tento lůžkový vůz byl vlastně povinně místenkový, kde
místem se rozumělo lůžko. Přeprava na chodbě tohoto vozu byla
vyloučena.
Z uvedeného důvodu průvodčí postupoval správně a bez lehátkového nebo
lůžkového lístku nedovolil přepravu.
0 Nominace Nahlásit |
A neměl jste dlouhé vlasy? Mj. za to byl pragraf „znečištění“ a platilo heslo: Kdo máš dlouhý vlas, nechoď mezi nás!
0
před 1922 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Rychlík Dukla (Praha – Valmez- Čierna n.T. a dál) měl jen lůžkové a lehátkové vozy. Míval neuvěřitelná zpoždění (i když s ohledem na délku trasy snad i pochopitelná) – také jsem zažil, že jel v čase, kdy by se hodil, ale nešel použít. Jiné noční rychlíky (Vihorlat, Excelsior atd.) měly vždy aspoň jeden vagon „na sezení“ …
0
před 1920 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek