Avatar uživatele
anonym

Proč nemají letadla krycí mřížku na motory, aby tam nevletělo hejno ptáků? Let. úřad ročně registruje až 8000 střetů.

Viz zdroj k tomu číslu: https://www.no­vinky.cz/zahra­nicni/amerika/158893-video-test-leteckeho-motoru-na-zasah-ptakem.html

Nehledě na to, že težší ptáci mohou zničít motory a způsobit katastrofu. Naštěstí to někdy i dobře dopadne viz film Sully, který byl natočen podle skutečných události z roku 2009 kdy Airbus A320, který po střetu s hejnem hus musel přistát na hladině řeky Hudson.

Tak proč tam nedají mřížku nějakou tenčí, která nebude brzdít motory, ale zabrání vcucnutí hejna.

Doplňuji:
Takto jsem o tom neuvažoval. To ucpání a snížení tahu motoru, by třeba mohlo vyřešit pokud by se ta mřížka z vnější strany udělala tak ostrá, že by to vše tlakem naporcovalo na tak malé kousky, které by se spálili v žáru motoru? Ostřit to z toho důvodu, aby se tam nic neucpalo. Max na moment. Předpokládám, že by menší kusy masa snad neměli zničit rotory. To dokážou třeba ty těžší husy bych tipoval.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2912 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Tak za

  1. Mříž těsně před turbínou je. Nemůže být ale hustá neboť by to bránilo proudění vzduchu do motoru. Takže pokud se pták dostane do sání turbíny většinou ho to rozšrotuje a stejně se poškodí lopatky turbíny a to v tom lepším případě.
  2. Síla sání je velmi velká. Na vojně jsem sloužil U MIG 15 jako mechanik letadla. Při jedné letové akci Mig 15 nasál mechanika který přeběhl před sáním motoru při motorové zkoušce na stojánce. Naštěstí ho to nasálo zády, mechanik měl na sobě zimní oblečení pod maskáče a co je důležité, pilot si toho ihned všiml a stáhl plyn. Přesto v celém sacím kanále byly podtlakem vytrhány nýtované pláty duralu.
  3. Výkon motoru Mig 15, RD 45 nebo VK 1, byl proti dnešním motorům směšný.

Je pravděpodobné, že kdyby to mechanika nenasálo zády a pilot si toho ihned nevšiml, mechanik by to nepřežil.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Teď budu jen dedukovat, takže mě neber zcela vážně.
Tak za 1. motory jsou dělány tak, aby nějaký pták při nasátí motor nepoškodil. To letadlo na řece Hadson nasálo husy, které tam být neměly, prostě náhoda.
Za druhé. Motory nasávají tolik vzduchu, že by mřížka nepomohla. Síla je taková, že by to vcuclo i slona a skrze mřížku by se rozkrájel-nakostičkoval.
Za 3. Mohlo by se stát, že než by to předmět vcuclo, došlo by k ucpání a snížení tahu motoru a tím jeho zhasnutí.
Jinak si zkus dát na trychtýř nějaký výkonný kompresor a uvidíš co vše dokáže prolézt tím malým otvorem.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Mříž tam být nemůže.

  1. Brzdila by
  2. Nejde ani tak o sání, jako o rychlost letadla. Cokoli letadlo potká na něj narazí rychlostí cca 800–900km/h

Materiály pro letadla se testují i tak, že se na ně speciálním kanonem střílí mražená kuřata.
Pokud do motoru vletí… hm blbej termín… Pokud letadlo motorem trefí ptáka, může to v motoru nadělat pěknou paseku. A teď jakou paseku by nadělala kovová mříž, kterou by ten pták eventuálně rozbil?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
JájsemRaibek

PS:
Viděl jsi vetřelce? Jak ke konci ripleová udělala dírku v tom okně a toho vetřelce to vytáhlo ven, normálně tou dírkou v okně vytekl do vesmíru.

před 2912 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kepler

To je samozřejmě filmový nesmysl, přetlak jedné atmosféry na to nemá. Klidně bych tu dírku zacpal palcem.

před 2912 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Já si tou scénou nikdy nebyl jistej. Vím, že tam přetlak bude, protože jsem se nedávno ptal na http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/co-znamena-pokyn-hermetizuj-tuhle-palubu
, takže leda, že tam nebylo hermetizováno. V té scéně to Newborna stáhlo k té díře z dálky a na to, že to nebyl žádný vychrtlík, tak ten přetlak tedy musí být podle filmu opravdu vysoký.

před 2912 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava