Avatar uživatele
Usoman

Proč piloti proudových letadel při startu rovnou „nedupnou na plný plyn“?

Proč piloti nejdříve pustí motory na 50% výkon a po pár vteřinách na 100%?

Zajímavá 0 před 2727 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Protože spalovací motor musí nejprve dosáhnout provozní teploty, než může dodávat plný výkon. Potom, jak píše led, každý stroj je třeba užívat tak, jak stanovuje jeho výrobce.

BTW: V letadle se na plyn nešlape, ale za něj tahá. Má tvar páky či táhla, zpravidla po levé ruce pilota. Přitažením k sobě se otáčky a výkon motoru zvyšují. Správně se to nazývá „přípusť motoru“.

Upravil/a: dubraro

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
pepe88

To je to samé proč nekadíme hned na plno hrozí rychlé opotřebení.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Nevím, kde jsi to vzal, možná to tak je, ale důvod neznám. Nepřipadá mi logický. Naopak, při startu se často používá navíc forsáž, nebo dokonce jednorázové startovací rakety (hlavně u stíhaček a větších vojenských dopravních letadel). Vše záleží na délce ranveje a požadavku rychlosti vzletu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Piloti sú povinní pri štarte sa riadiť letovým manuálom. Tam je presne stanovený postup úkonov a požiadavky na chod motorov počas štartu. Súčasne musia robiť prepočty vplyvu vetru, počasia, hmotnosti lietadla a ďalších špecifík letu. Akékoľvek vybočenie zo stanovených pokynov môže viesť ku kolízii.
Pre lepšiu laickú informovanosť nájdite si na internete, prípadne pozrite v televizii dokumentárne filmy o leteckých nešťastiach.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kepler

pepe: na tom něco je. Ve Slezsku existuje přísloví: Vartki guvno řiť targo (rychlé hovno trhá prdel) 🙂

před 2727 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Usoman

Příspěvek smazán administrátorem.

před 2727 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava