Avatar uživatele
nyjono

Proč před vstupem Anglie do EU řidiči byli a jezdili a teď už ne?

Není to jen o řidičích v Anglii.
Taky moc nechápu, proč před pandemií bylo čipů (i jiného zboží – např. stavebního materiálu) dostatek a v současnosti není a je nedostatek.
Chápu, že někdo chce ceny šroubovat nahoru a dohnat ztráta z pandemických opatření, ale .....

Dík za názory.

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? paul1, marci1, Ametyst před 1147 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
marci1

Palivo nemá kdo vozit, Británii sužuje kritický nedostatek řidičů kamionů. Nedostatek řidičů je podle ministra dopravy Shappse celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje.
Nedostatek řidičů nákladních vozů může v Británii vést i k nedostatku potravin na pultech obchodů. Společnosti Tesco i Iceland v srpnu uvedly, že očekávají nedostatek zboží na pultech zejména v klíčovém období, které nastane před Vánocemi.
Z pohledu zbývajících členů Evropské unie se nabízí otázka, zda si odpadlík ze společenství tyto potíže nezpůsobil sám odchodem z EU.
Brexit skutečně zapříčinil pokles exportu do Unie až o 18 procent, uvádí Tomský. Dodává ale, že olej do ohně přilila hlavně koronavirová pandemie, která dala špatně placeným řidičům příležitost přemýšlet o tom, jestli by nemohli dělat něco jiného. 🙂
https://www.i­rozhlas.cz/zpra­vy-svet/velka-britanie-nedostatek-benzinu-pandemie-ridici-priban_21092913­43_tzr

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Čecho_slovák

Pandemie nahrála všem zpracovatelům, výrobcům i obchodníkům. Využili situace.
Viz: https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jak-v-domacnosti-resite-to-priserne-zdrazovani-vseho#discussion

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

V Anglii bylo spousta řidičů cizinci, /včetně Čechů/kteří už tam nejsou. Během pandemie se podstatně omezil dovoz do většiny zemí, tak bude chvíli trvat, než se to zase srovná. Ovšem to že by se srovnaly i ceny pravda nebude.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Státní úředníci, včetně DVLA, kteří mají na starost administrativu kolem dopravy a vydávání řidičských oprávněni, jsou už přes rok na home office. Nepracují, berou plat, nezvedaji ani telefony. Nemůžu se jim dovolat už od zacatku tohoto roku. Nevydávají ani licence pro řízení kamionů, náklaďáků, a je to vina vlády.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Země zrušily víza cizincům, a teď jsou státy bez cizinců nahraný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

V UK má na svědomí něco pandemie a jsou to i dopady Brexitu, Z pracovního trhu odešly evropské firmy, cizinci zaměstnanci a brigádníci. Plus karanténní opatření.
Asi od srpna se Anglie otevřela cestujícím z Evropy, očkovaným, bez povinné karantény.
Činnost, chod společností a firem, vývoz, transport zboží byl omezený po celém světě.
To jste vše jistě zaznamenal.
Kapitalismus = tržní hospodářství = poptávka po zboží zvyšuje jeho cenu. Určitou roli hraje nedostatek (surovin, nerostného bohatství apod. Válčili jsme ve zdravotnictví s dodavateli o každou krabici rukavic, když se na nějakou dobu přestal těžit kaučuk Cena narostla až o 100%).
Další roli hraje nenasytnost, využití situace (zájem o nedostatkové suroviny, produkty, výrobky). Nedostatek pracovních sil v některých odvětvích/oborech.
V Evropě situaci vygradovala rostoucí cena emisních povolenek (reguluje EU). Postupný útlum výroby vozidel se spalovacími motory.
Přírodní katastrofy, jako tornáda (Morava), záplavy, oheň, zemětřesení, sopky aj.) situaci komplikují. Roste poptávka po stavebním materiálu
Nemalou roli hrají politické a ekonomické zájmy, omezení, embarga apod.

Stačí si dát dohromady 1+1 a je jasné, co lze očekávat.

V ČSSR získalo během základní vojenské služby oprávnění na řízení nákladních vozidel a autobusů mnoho chlapců/mužů. Vozy TIR řídila elita, to byli „řidiči“. Když se podíváte jak dnes v ČR svěří kamion kdejakému čerstvému majiteli ŘP, co jezdí na našich silnicích v kamionech z Polska a spol.
Roční výpadek ve vydávání ŘP a dokladů v UK také zhoršilo situaci. Hlavně však odliv cizinců (zaměstnanců, evropských firem, brigádníků (Covid a Brext).

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Tady je řečeno vše. Vše je zapříčiněné vinou blbosti lidí, kteří se nechali nalákat kecy politiků a různých neodborníků, jak jim bude bez EU dobře a také vinou špatně nastavených pravidel referenda (normální většina nad 50%, místo kvalifikované nad 60%). Je odhad, že vinou opatření vlády (snížení sociálních dávek) přibude dalších půl milionů lidí pod hranici bídy včetně 200 000 dětí.
A přibudou další:
Tři miliony domácností už žijí v „palivové bídě“, kdy se musí rozhodovat, jestli budou v zimě topit, anebo jíst. Očekává se, že poté, co konzervativci tento měsíc zvýší horní hranici cen energií, tento počet stoupne o dalšího půl milionu.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/zpravy/zah­ranicni/brita­nie-benzin-krize-koronavirus-brexit-energie-obcane.A211002_102­932_zahranicni_jhr

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Pred vstupem Británie do EU fungovalo ledacos. Dokonce i to EHS, Evropské hospodářské společenství, než se změnilo v EU a začalo politikařit. Dnes je všechno politika, i CO2 a klima.

před 1147 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek