U zachraňujícího auta plus na plus a mínus na mínus. Ale
u zachraňovaného plus na plus a mínus na kostru, tedy ne na mínus.
Proč je tedy doporučováno zapojení na kostru vozidla a ne na mínus
autobaterie?
Zajímavá 0 před 2167 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ale to doporučuje jen někdo, kdo tomu nerozumí a chce, aby byl
zajímavý.
Není lepší kontakt, nežli na baterce. Páč mínus je spojen s kostrou,
proud projde stejně.
… došlo by k jiskření. Jiskra pak může přeskočit, což by mohlo mít za následek i explozi autobaterie… to nehrozí, páč vybitá baterka nemá kolem sebe výbušné výpary.
Upravil/a: cukrar
4Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, orestez, Mc Merkurion, JájsemRaibek
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Což jiskření… Hlavní důvod je v úbytcích na jednotlivých částech vedení. Účelem je nastartování auta. Připojením mínusu na kostru auta u zachraňovaného se eliminuje značný úbytek na přechodech. Rovněž pořadí zapojování má smysl. Zajístí to jakous-takous bezpečnost proti škrtnutí si o kostry všeho možného. Kvůli těm úbytkům je taky důležitý pořádný kabel. To, co je běžně k mání v jakoobchodech je k ničemu. Minimální průřez pro rychlé nastartování je tak 35mm2 a max 2×2m délky. Je třeba mít na paměti, že celůková ztráta 2V na kabelu s přechodama dává celkem mínus 4V a to se držím při zemi… Startovací proud se pohybuje v řádech 100 a více A.
4Kdo udělil odpovědi palec? orestez, Dochy, JájsemRaibek, kodl67
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Při připojování svorek je třeba dbát na to, v jakém pořadí se mají připojovat. Nejdříve musíte červený kabel připojit na kladný pól (+) vybité autobaterie a jeho druhý konec připojte na kladný pól nabité autobaterie. Druhý kabel, který má zpravidla černou barvu, připojte na záporný pól (-) nabité autobaterie a jeho druhý konec připojte ke kostře motoru, ideální je kovová součást spojená s blokem motoru. Rozhodně černý kabel nepřipojujte k zápornému pólu vybité autobaterie, došlo by k jiskření. Jiskra pak může přeskočit, což by mohlo mít za následek i explozi autobaterie.
Zdroj: https://www.smucler.cz/blog/startovani-pres-kabely-jak-na-to/
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A ještě je důležité pořadí. Připojením na kostru zachraňovaného
auta to má končit. Jinak to pozbývá smyslu!!
Je to hlavně z bezpečnostních důvodů. Žádné „toky“ v tom
nehledejte. Tokat se má jinde.
Uvědomte si, že připojujete plně nabitou baterii k baterii úplně vybité.
Vnitřní odpor téměř žádný. Při propojení baterií teče obrovský
proud ( stovky ampér) z nabité baterie do vybité. Může nastat případ že
to jedna nebo druhá baterie nevydrží a doslova exploduje!!!!
Co by se asi stalo člověku který je u explodující baterie plné kyseliny
sírové? Proto to připojování ne na minus pól baterie ale raději někde
dál na kostru.
Mimochodem pokud by to bylo auto s plus pólem na kostře ( takové se také
vyskytují) bude se to poslední připojení konat stejně na kostru ale s +
pólem!! Toky netoky.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Doporučuju nečíst brakovou literaturu. Nemá smysl hledat smysl v nesmyslu. Někdo chce být zajímavý. Pochybuju, že by bylo možné na autě v provozu najít lepší spojení s kostrou, než je kontakt baterie. Stejně tak různé rady na pořadí spojování jsou na úrovni upozornění, že se kočky nemají sušit v mikrovlnce.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naposledy minus na blok motoru:
U úplně vybité baterie bych nejdříve nastartoval záchranné vozidlo. Ale mělo by to asi být jedno. I u vybité baterie stačí trocha proudu aby se na ní napětí zvedlo. Nemělo by to být kritické.
Jiskření a výbuch vodíku: Tomu moc nevěřím. Že ale po připojení napětí k vybité (zničené) baterii může dojít k výbuchu, tomu bych i věřil. Pak bude rozhodně lepší mít ksicht někde jinde než 20cm nad akumulátorem při snaze správně umístit svorku. Stejný scénář pokud by nějaký debil (a i u mně se záchvaty debility občas objeví) svorky prohodil.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2167 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No dnes jsem to četl v jednom článku, ale velmi mě pobavila informace,
že obě! vozidla mají mít vypnutý motor při připojování.
Tak nějak by mě zajímalo, proč bych potom používal startovací
kabely :DDD
Možná. Svorky na start káblech mají jen malou plochu kontaktu
s elektrodou akumulátoru. Běžné kabely z obchodu za pajcku nestačí, kor
u nafty, souhlas. Ale pak je stejně jedno, za jakou dobu se pohne zmrzlé
auto. Pomáhající vůz bývá s běžícím motorem.
A kdyby vznikla jiskra? Tak to pomůže přivařit svorku a nebudou vysoké
odporové hodnoty v oxidované vrstvě olova.
?
Pomáhající vůz MUSÍ být nastartován. On totiž pomůže i alťák, na prázdno tam je vyšší napětí, než u stojícího motoru a taky lze snáze vykompenzovat nějaký ten pokles napětí. Taky je dobré u pomáhajícího zvýšit otáčky, aby to nabíjení bylo „festovní“. To „přivaření“ zase taková výhra není. Nebo aspoň není tak významná. Takový ty svorky z plechu asi fakt ne. To jso bodové spoje a to není dobré. Jeden kolega si pořídil svorky ke svářečce. To bylo jiný kafe. Ale taky jsem viděl profíka (teda profíka.. ehm…), ale věděl, co dělá. Měl jen kabely s vokama, ty přiložil, druhej nastartoval a bylo to. Jenže ten měl 70mm2 kabely… Tam ty přechody už takovou roli nehrají, neb ten proud se už protlačí.