Avatar uživatele
Marty Koller

Proč se mi pořád vybíjí baterka v autě ?

Dřív to auto bylo v pořádku, jenže minulý rok se s ním skoro celý rok nejezdilo a vybila se baterka. Od té doby se s ním začalo více jezdit ale třeba po týdnu, se baterie opět vybila. A takhle je to pořád, auto bylo tři měsíce v servisu na opravě s něčím jiným, teď se vrátilo z servisu. Projeli jsme se v tom, a další den opět vybitá baterka. Nechápu proč se to pořád děje a nikdo nic neví, dáváme tam nové baterie a stejně se pořád vybíjí.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? orwell před 569 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Themeansar

Existuje několik možných důvodů, proč by se vám stále vybíjela baterie v autě. Zde je několik běžných příčin:

Slabá nebo stará baterie: Pokud je baterie ve vašem autě stará nebo má slabý výkon, nemusí udržet dostatečnou kapacitu pro spuštění vozidla a dodávku energie. V takovém případě by bylo nejlepší baterii vyměnit za novou.

Elektrická zátěž: Některá elektrická zařízení ve vozidle, jako jsou světla, rádio, větrák nebo jiná příslušenství, mohou zůstat zapnutá i poté, co vypnete motor. Pokud takové zařízení zůstává neustále zapnuté, může to vést k vybití baterie. Ujistěte se, že všechna elektrická zařízení jsou vypnuta před odchodem od auta.

Porucha nabíjení: Pokud je v systému nabíjení vozidla porucha, baterie nemusí dostávat dostatečný proud z alternátoru. To může způsobit, že se baterie vybije. Je možné, že alternátor potřebuje opravu nebo výměnu.

Zkrat nebo únik proudu: Zkrat v elektrickém obvodu nebo únik proudu může způsobit vybití baterie. Tento problém vyžaduje důkladné diagnostikování a opravu od odborníka.

Nepravidelné používání vozidla: Pokud vozidlo dlouhou dobu nestartujete nebo je často používáno na krátké vzdálenosti, může se baterie vybít. Baterie se nejlépe udržuje dobíjením při delší jízdě.

Pokud se vám baterie stále vybíjí a nejste si jisti příčinou, doporučuji se obrátit na odborníka z autoservisu. Mechanik bude schopen provést důkladnou kontrolu vozidla a identifikovat příčinu problému.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Ty s tím stejně nic neuděláš, svěř auto autoelektrikáři. Mě se např. kdysi vybíjela baterka u stodvacítky Škodovky přes startér (zkrat kotvy). Protože jsem z oboru, tak jsem si to opravil sám, koupil jsem novou kotvu a hotovo.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Hele brachu já zakoupil starou šunku a podobné manýry nová baterie kontrola altíku a ráno baterka vybitá elektrikář za hoďku 500 stovek po dvou hod. jsem jeho pokusy vzdal a stále problém. Zakoupil jsem vypinač
dojedu odpojím baterku pouze zavírám plechovku po staročesku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Pokud se stále vybíjí i zaručeně dobrá baterie, je třeba vysledovat cestu unikajícího proudu. Jestli k vybití stačí jeden den, pak to určitě nebudou nějaké jednotky mA. Doporučil bych za současného měření odebíraného proudu z akumulátoru postupně odpojovat jednotlivé obvody, dokud odebíraný proud nezanikne, nebo razantně nesníží svoji velikost. Lze k tomu využit postupné vyjímání pojistek jednotlivých okruhů, čímž bych začal, protože je to nejednodušší a nejrychlejší. Poku se podaří identifikovat okruh, v němž se závada vyskytuje, lze pokračovat dál.
Je to spíš práce pro elektrikáře a bez měření se to určitě neobejde. Chce to mít k dispozici nějaký multimetr, vhodný by byl s klešťovým ampérmetrem. Úplnému laikovi bych to nedoporučoval, je třeba o tom něco vědět a mít schéma el. instalace vozidla. Někde příčina nepochybně bude.
Já jsem se setkal např. s chybným vypínačem u 5. dveří, který spínal osvětlení kufru. Neustále svítící žárovka dokázala během víkendu (pá – ne) spolehlivě vybít akec, který už nebyl zrovna „ve formě“. Další případ bylo autorádio. Je třeba také mít na paměti, že takové centrální zamykání je neustále připojeno ke zdroji, aby bylo funkční dálkové ovládání. Zcela normální je, že v případě nepoužívání vozidla po několik měsíců se baterie vybije i díky tomuto zařízení. Pokud se nejezdí, musí se to hlídat a občas připojit externí nabíječ. Odpojit akumulátor lze sice též, ale u některých vozů se vymaže paměť závad, řídicí jednotka se po opětovném připojení zdroje restartuje a mohou se na přechodnou dobu objevit různé nečekané efekty, které dříve nebyly. O vymazání předvoleb autorádia a nutnosti nového naladění stanic a uložení do paměti ani nemluvím…

Upravil/a: orwell

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek