Na kolejích je normální, že 24/7 jsou rozsvícená veškerá chodbová světla. Vzhledem k aktuální ceně energií se musí jednat o obrovskou sumu, kterou zaplatí studenti. Proč tedy nemůžou mít např. čidla pohybu, nebo alespoň noční, úspornější osvětlení?
Zajímavá 0 před 716 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podíl svícení na spotřebě elektřiny není až takový, jak si lidé myslí, pokud jsou to úsporná světla, tak to může být klidně celé schodiště asi tak jako běžící lednice … Samozřejmě jsou možné investice do úspor, ale i z pohledu bezpečnosti je vhodné stálé osvětlení některých prostor …
0 Nominace Nahlásit |
Proč Tomovka neřeší svůj problém na relevantních místech? Já nejsem děkan, profesor, ani údržbář. Zajdi za nějakou správou koleje a toto řešení navrhni. Tady Ti s tím nikdo nepomůže.
U nás na Letné zase lidi skuhraj, že takřka není vánoční výzdoba. – málo světýlek 💡 Lidem se prostě nikdy nikdo nezavděčí.
Upravil/a: Mravenec
0
před 716 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Neznám všechny koleje světa, ale tam co to znám je chodba dlouhá cca 70m, na každém konci jedno poměrně malé okno. Vzhledem k velikosti je na chodbě prakticky pořád někdo, v noci někdo projde každých 5 minut. Tady zhasínání nemá moc smysl, co se ušetří na energii padne na opravy, protože zapínání a vypínání je pro naprostou většinu spotřebičů ta největší zátěž. Noční osvětlení tam myslím i bylo – v noci myslím svítívala jen jedna skupina zářivek (cca 1/3)
0
před 716 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to hlavne z bezpečnostného hľadiska. Prirodzene nemusia svietiť
všetky svetlá, ale na chodbách musí byť vidno viac než nezreteľnú
siluetu prechádzajúceho po chodbe, rovnako aj schodisko musí byť bezpečne
osvetlené.
Po ekonomickej stránke je to lacnejšie, než platiť náklady za ošetrenie
v prípadnom poranení vzhľadom na nedostatočné osvetlenie
komunikačných trás.
0
před 715 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek