Je to z důvodu snížení vířivých proudů, které jsou u transformátoru nežádoucí, protože zahřívají jádro a snižují tak jeho účinnost.
0 Nominace Nahlásit |
Jen doplním Hladu (rád doplňuju)
celý kus železa by vlastně tvořil „závit na krátko“ (lze si
představit vodivou cestu v řezu jádra vlastně těsně pod povrchem).
Rozdělení na jednotlivé plechy které jsou lakované nevodivým lakem ten
závit přeruší.
Moderní jsou toroidní transformátory, kde je jádro tvořeno prstencem obvykle z feritu nebo něčeho podobného, nebo z cívky ocelového plechu. Konstrukčně často se zalitým středem ve kterém je šroub na uchycení. U těchto traf bývá varování, že ten šroub může být uchycen k ocelové (vodivé) konstrukcí pouze z jedné strany. (z pevnostních důvodů to svádí k tomu připlácnout na nosný plech trafo, nad něj ocelové ramýnko a uchytit to dvěma šrouby na kraji ramínka a jedním uprostřed, vedoucím skrz trafo – což vytvoří spolehlivě opět závit na krátko, tentokrát mimo jádro)
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek