Avatar uživatele
tominos

Proč se v hodinách biologie učíme o mlžích a hlavonožcích místo toho abychom pochopili základy zdravé a vyvážené stravy

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Syd, Ametyst před 1788 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Nevím, do které chodíte třídy, ale biologie je biologie Je také potřeba k životu. Nikdy nevíte, co se vám bude hodit.

Biologie se i jiným způsobem zabývá člověkem, ale o základech zdravé výživy, zdraví se dovíte v jiném tématickém okruhu Člověk a jeho zdraví.

Už v přírodopise na 1. stupni by jste se měli dovědět o zdraví a zdravé výživě leccos, samozřejmě úměrně věku.

Stejně se dovíte o nebezpečí návykových látek, alkoholu, tabáku atd.

Samozřejmě i na 2. stupni ZŠ je zařazený předmět Výchova ke zdraví.

Tudíž vaše informace jsou nepřesné a matoucí.. Že by učitelé nedodržovali předepsané osnovy? Tak se jich zeptejte.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Gus_Fring

Protože zdravá strava se netýká pouze biologie, ale i chemie a občanské výchovy. Já bych ale řekl, že mlži a hlavonožci zajímaví jsou.
Přece jenom trojka z přírodopisu, no to je horší než… než… než trojka z dějepisu!
Dobrá, nebudu si dělat srandu, věřím, že trojku z biologie nemáš. Ale narážku na Marečku, podejte mi pero! jsem si nemohl odpustit.
Rovnou bychom mohli přeskočit i základy jiných předmětů a dostat se k pokročilým věcem. Takhle prostě školní systém funguje. Lehčí je pro učitele vysvětlit 6. třídě dělení měkkýšů, než metabolismus monosacharidů. A všechno to na sebe navazuje, tak se uč, abys neměl trojku!

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Protože systém nemá rád jednoduchá a levná řešení. Úmyslně všechno komplikuje, abychom se v tom ztratili. Dokonce úspěšně vymazal souvislost mezi lékem a jídlem, které obojí prochází trávicím traktem a končí v krevním oběhu. Tato jednoduchá souvislost se ztratila, a lidé jedí cokoliv kdykoliv, a potom polykají prášky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Bobek 2

Pokud by žák netušil, co je to plž a co je to mlž, a podobné základní věci, tak by pak nemohl rozumět ani například informaci, že podíl mlžů a plžů ve zdravé stravě má být vyvážený.

Ale je tu řešení. Pro ty žáky, pro které by všeobecné vzdělání na nějaké teoretické úrovni bylo příliš zatěžující, existují i různé zvláštní, speciální a praktické školy, kde je kladen důraz právě na ty čistě praktické dovednosti. Ale v rámci inkluze možná na tuto úroveň poklesne celé naše školství, aby se v tom ti prakticky zaměření žáci necítili tak osamoceni.

před 1787 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek