Avatar uživatele
Kelt

Proč se za retro považují pouze výrobky z určitého období?

Retro je tuším návrat. Proč se vracíme podle sortimentu do osmdesátých let? Proč se nejde dále do minulosti? Nebo jak je to? To by se asi neprodalo takové zboží? Děkuji.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Drap před 1898 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Jak vysvětlují odborníci?

" Retro mánie

Právě retro mánie je současný fenomén. Faktorů, proč po retro produktech lidé sahají, je víc. „Jedním z nich může být probuzený lokálpatriotismus a únava z globalizace. Je to určitě nostalgie. Ohlížení se za dobou, kdy dnešní padesátníci a výš vzpomínají na dobu, kdy byli zcela fit, prožívali první lásky a neřešili hypotéky. To, že se ta láska odehrávala v nějakých politických kulisách a že na byty se tenkrát čekalo roky a další roky pak na telefonní přípojku, očistí milosrdná paměť,“ míní Petrov.

I mladší ročníky po retru rádi sáhnou, protože je prostě cool. Toho využívají retro marketéři, kteří s emocemi umějí dobře pracovat. Jejich úsilí se dobře odráží třeba v retro týdnech obchodní sítě Lidl. „Pro ně je zpočátku extrémně důležité, že stále žijí pamětníci. Ale jen zpočátku. Časem tahle koule na sebe začne nabalovat další vrstvy – tentokrát už minulostí nijak nezatížených generací,“ konstatuje Petrov.

Retro značky přitom nemusejí vůbec splňovat kritérium původu – třeba spotřebiče Eta už se nedělají v Hlinsku, žvýkačky Pedro se taky do obchodů nedostávají z Velimi a ani kola Favorit nepocházejí z Rokycan.

Výrobci se už ale neobávají přihlásit se k tradici sahající do socialismu, přitom právě to bylo po listopadu 1989 tabu. S ničím, co bylo za komunismu, nechtěl mít nikdo nic společného. „Dnes je to jinak, dokonce vidíme, že i u tak kontroverzního sortimentu, jako jsou masné výrobky, se producenti hlásí k oborovým normám ze 70. let,“ dává příklad Petrov.

Tím nahrávají některým zákazníkům, kteří na minulost vzpomínají s nostalgií. Stěžují si, že kvalita je horší než za komunismu. Je to skutečně tak? Nebo je to tím, že si lidi minulost spíš přikrášlují."

Často ale dochází k sebeklamu – více v odkazu.

Zdroj: https://www.id­nes.cz/ekonomi­ka/domaci/kofo­la-mototechna-favorit-znacky-socialismus-pedro.A190720_115­149_ekonomika_rts

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Je to pouze z toho důvodu, že na starší výrobky by si většina lidí, kteří v současné době tvoří nejsilnější nákupní skupinu na starší výrobky, už nevzpomínali.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Na ta 80. léta jsi přišel kde?? Já znám i mnohem starší „retro“.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Výrobky označené jako „retro“ jsou výrobky ze současné doby, které napodobují něco ze staršího období. Přitom svou kvalitou a provedením mají obvykle k těm původním dost daleko. Hrají na nostalgickou strunu, takže zvolené období by mělo mít mezi zákazníky své pamětníky. Taková šťouchaná kaše z vodnice podle receptu z 15. století by asi nebylo to pravé ořechové.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

Za „retro“ se nepovažují výrobky jenom z určitého období,
ale pořadatelé určitých akcí volí jen některé období.
Proč? Na to byste se musel zeptat jich – pořadatelů.

K článku, který zmiňuje Annas dodávám:
Ano, lidé si z minulosti pamatují spíše to dobré, na to
horší nevzpomínají rádi → to je myslím logické.

K porovnání kvality tehdejších potravinářských výrobků
ale stačí málo → podívat se na tehdejší přísné normy.

Vzpomínám si, že pro dovoz potravin ze „západu“ se udělovaly výjimky,
neboť západní výrobky neodpovídaly našim normám → obsahovaly více „škodlivin“..

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Nebojte sa, sú ľudia, ktorí sa myslením vracajú aj do staršej doby. Obklopujú sa ak už nie priamo výrobkami, tak aspoň ich vidinami a potom s tým „oblbujú“ deti v rozprávkach.
Čože, oni nesnívajú?
A vlastne oni konfrontujú našu šťastnú súčasnosť s vtedajším nešťastným životom, aby deťom ukázali o čo prišli. Ten krásny život bez mobilu, telefon pevne pripojený k stene, žiadny počítač ale guličky a jamka na dvore…
Dnes vytvorené „Retro“ zbožie je drahé, taký luxus si nemôže každý dovoliť a ani nemá toľko zástancov. Takže sa vyrába v malom množstve. Väčšina chce radšej dnešné trendy vytvorené modernou technológiou, najlepšie takou, ktorá ešte len príde. Skúste napríklad vopchať CD, alebo DVD do mobilu. Kto chce „Old“ nie je „IN“.
originál súčiatková základňa zo starších čias už veľmi nieje.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

RETRO produkty mají ve vás vyvolat určitou vzpomínku na ten produkt, musíte si pamatovat že jste ho zahlédl nebo dostal kdysi od babičky například … to ve vás vyvolá tu emoci kterou prodejce potřebuje aby za vyšší cenu prodal stejné zboží v „novém retro balení“ 🙂

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování