Poslal jsem jedné paní částku 500kč za zboží na internetové dražbě.
Zboží stále nedošlo, tak jsem paní napsal a ona mi napsala že zboží
poslala obyčejně, že kdybych si zažádal o doporučenou zásilku že by mi
to poslala doporučeně. Do dnešního dne zásilka nedorazila. Napsal jsem na
technickou podporu stránek a tam mi poradili abych se zkusil s paní domluvit.
Jde podat trestní oznámení na paní když se jedná o částku 500kč? jak
to policie ČR nebo soud bude řešit? Jedná se o trestní čin nebo
přestupek? a Jak to bude ta paní postihnuta? Děkuji za odpověď
Doplňuji:
Právě že jsem neuvedl jakou chci formu(pozn. nejedná se o aukro). Byla tam
cena předmětu + 50kč pošta ale nebylo uvedeno jaká. Až když jsem napsal
prodávající že mi předmět nedorazil, že chci podací lístek, mi napsala
že poslala balík obyčejně, že to nevěděla a že jsem jí měl říct že
to chci doporučeně. Podpora na serveru kde jsem věc zakoupil mi odepsala ať
se obrátím na společnost DEREDES která vymáhá pohledávky. Co
myslíte?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? GangstaHelper před 5411 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Neznám podmínky internetového prodeje, ale pokud by se jednalo o aukční
server, který každý známe, zodpovídá prodávající za zásilku až do
doby její doručení.
Rovněž nevím, zda jste si vybral druh dopravy sám nebo to bylo její
rozhodnutí, že to poslala obyčejně.
Bohužel v tomto případě bude tvrzení proti tvrzení, jelikož ona nemá
doklad o podání zásilky a ani nezakrývá skutečnost, že poslala
obyčejně. Na druhou stranu vy nemůžete nijak dokázat, že jste zásilku
převzal.
Samozřejmě, že můžete podat trestní oznámení, ale podvod to určitě
nebude. PČR je povinna přijmout jakékoli oznámení, ale zcela určitě tuto
věc odloží.
Pokud jste situaci nezavinil sám tím, že jste si vybral nejlevnější
přepravu (tedy obyčejně) a pokud se jedná o aukční server, který si
myslím, můžete po podaném oznámení na policii využít formulář ochrany
pro kupující, prodejci dát negativ a informovat o tomto ostatní.
Pokud jste si zvolil obyčejnou zásilku sám dobrovolně, budete muset své
následky nést sám-prostě za blbost se platí.
Byla-li tam uvedena cena za poštovné 50,–Kč ještě stále to
neznamená, že by měl prodejce odeslat doporučeně.
Domnívám se i nadále, že prodávající odpovídá za přepravu a té se
může zprostit jen tím, že podá zásilku jako zapsanou a v případě
ztráty zodpovídá přepravce-pošta.
Napsal bych prodejci, že trvám na vrácení částky klidně i bez
poštovného, jelikož zásilka nedorazila nebo žádám o dodání dokladu
o tom, že zásilku podal k přepravě (což dodat nemůže). Upozornil bych
prodejce, že trvám na tom, že požaduji za zaplacený předmět tento
předmět obdržet, jinak učiním právní kroky k jeho vymáhání.
Bohužel to je asi tak vše co můžete uvést. Na PČR klidně podání
učiňte, popř. se obraťte na uvedenou společnost.
0 Nominace Nahlásit |
Věc je velmi prostá, jedná se o klasický obchodní případ, na který se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku o KUPNÍ SMLOUVĚ.
Prodávající má povinnost předmět koupě kupujícímu ODEVZDAT.
Skutečnost, že k ´odevzdání´ věci pověřil prodávající třetí osobu (Českou poštu) jej nezbavuje výše uvedené povinnosti.
Bránit se dá jedině podáním žaloby*) a důkazní břemeno je na straně prodávajícího, takže spor je dopředu vyhratelný…, ale bude to trvat déle.
*) samozřejmě po vyčerpání všech mimosoudních aktivit, které je nutné uplatnit vůči prodávajícímu (výzvy k vydání zboží nebo vrácení peněz…)
Všechny ostatní skutečnosti v otázce uvedené jsou pak ´vedlejší´…
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek