ROZDÍLOVÉ ZKOUŠKY – když student stavební školy ukončil studium ve 4. ročníku, a přestoupil na školu strojní. Kde byl přijat do 3. ročníku, který úspěšně ukončil. A ve 4. ročníku v prvním čtvrtletí, před maturitou byl obeznámen, že musí dodělat Rozdílové zkoušky. Je to možné? Je možné, aby vyučující (ředitel), chtěl po studentovi rozdílové zkoušky po úspěšném uzavření přestupového ročníku a v nadcházejícím ročníku (maturitním) si vzpomenou, že musí být doděláni rozdílové zkoušky.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3714 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to opravdu divné. Neznám názor druhé strany, tedy ředitele, jak vám okolnosti chybějících zkoušek vysvětlil, proč je nepředepsal při přestuou, zda jde o „:vedlejší předměty“, kolik zkoušek máte složit , návrh řešení atd. Vysvělil všechno vám nebo rodičům? Určitě lepší dohoda než stížnost..
Hledala jsem na netu a našla v portálu o školství a vzdělávání.
Platí zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon,
"V rámci rozhodování o přestupu může ředitel střední školy stanovit žákovi rozdílovou zkoušku a určit její obsah, rozsah, termín a kritéria hodnocení. Opět je nutné zdůraznit, že tato rozdílová zkouška musí být stanovena v rámci rozhodování o přestupu. Musí tedy proběhnout před tím, než ředitel střední školy o povolení či nepovolení přestupu rozhodne.
Z právního hlediska není možné, aby ředitel školy přijal žáka ke vzdělávání ve střední škole podmíněně s tím, že následně v nějakém časovém horizontu vykoná rozdílovou zkoušku. Z hlediska právní jistoty žáka musí rozdílová zkouška proběhnout před vydáním rozhodnutí ředitelem školy a jeho přijetí ke vzdělávání nemůže mít podmíněnou povahu."
http://info.edu.cz/cs/node/2310
--
0 Nominace Nahlásit |
To je dost neobvyklé.
U nás studenti dělali rozdílové zkoušky až po přijetí, v průběhu
roku. Zkoušky museli složit do vánoc, maximálně do poloviny ledna. Bez
rozdílových zkoušek
by v pololetí ani na konci roku nebyli klasifikováni, tzn., že by
nepostoupili.
Ale zvláštní (přestože podle zákona) mi přijde i ponechat žáka na
původní škole
do doby, než složí rozdílové zkoušky. Zbytečně mu tak utíká další
učivo, ztěžuje
se i příprava ke zkouškám. Na nové škole už by žák absolvoval všechny
předměty, měl by možnost konzultací s vyučujícími, …
Doplňuji:
Přemýšlím, jak mohlo dojít k přehlédnutí chybějících zkoušek. Z jakých předmětů chybějí rozdílové zkoušky? Nejde o předměty, které se v 3. a 4. ročníku už nevyučují? (Ale i v tom případě to měli třídní učitel a ředitel ohlídat.)
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek