Avatar uživatele
MarekPol

Rozdílové zkoušky po ukončení ročníku? Je to možné?

ROZDÍLOVÉ ZKOUŠKY – když student stavební školy ukončil studium ve 4. ročníku, a přestoupil na školu strojní. Kde byl přijat do 3. ročníku, který úspěšně ukončil. A ve 4. ročníku v prvním čtvrtletí, před maturitou byl obeznámen, že musí dodělat Rozdílové zkoušky. Je to možné? Je možné, aby vyučující (ředitel), chtěl po studentovi rozdílové zkoušky po úspěšném uzavření přestupového ročníku a v nadcházejícím ročníku (maturitním) si vzpomenou, že musí být doděláni rozdílové zkoušky.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3714 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Je to opravdu divné. Neznám názor druhé strany, tedy ředitele, jak vám okolnosti chybějících zkoušek vysvětlil, proč je nepředepsal při přestuou, zda jde o „:vedlejší předměty“, kolik zkoušek máte složit , návrh řešení atd. Vysvělil všechno vám nebo rodičům? Určitě lepší dohoda než stížnost..

Konzultovala jsem s zástupcem ředitele na jedné školy, byl překvapený, jak se něco takového mohlo stát. Rozdílové zkoušky je třeba složit před rozhodnutím o přestupu.

Hledala jsem na netu a našla v portálu o školství a vzdělávání.
Platí zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon,

"V rámci rozhodování o přestupu může ředitel střední školy stanovit žákovi rozdílovou zkoušku a určit její obsah, rozsah, termín a kritéria hodnocení. Opět je nutné zdůraznit, že tato rozdílová zkouška musí být stanovena v rámci rozhodování o přestupu. Musí tedy proběhnout před tím, než ředitel střední školy o povolení či nepovolení přestupu rozhodne.

Z právního hlediska není možné, aby ředitel školy přijal žáka ke vzdělávání ve střední škole podmíněně s tím, že následně v nějakém časovém horizontu vykoná rozdílovou zkoušku. Z hlediska právní jistoty žáka musí rozdílová zkouška proběhnout před vydáním rozhodnutí ředitelem školy a jeho přijetí ke vzdělávání nemůže mít podmíněnou povahu."

http://info.e­du.cz/cs/node/2310
--

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

To je dost neobvyklé.

U nás studenti dělali rozdílové zkoušky až po přijetí, v průběhu roku. Zkoušky museli složit do vánoc, maximálně do poloviny ledna. Bez rozdílových zkoušek
by v pololetí ani na konci roku nebyli klasifikováni, tzn., že by nepostoupili.

Ale zvláštní (přestože podle zákona) mi přijde i ponechat žáka na původní škole
do doby, než složí rozdílové zkoušky. Zbytečně mu tak utíká další učivo, ztěžuje
se i příprava ke zkouškám. Na nové škole už by žák absolvoval všechny předměty, měl by možnost konzultací s vyučujícími, …
Doplňuji:

  • ––––––

Přemýšlím, jak mohlo dojít k přehlédnutí chybějících zkoušek. Z jakých předmětů chybějí rozdílové zkoušky? Nejde o předměty, které se v 3. a 4. ročníku už nevyučují? (Ale i v tom případě to měli třídní učitel a ředitel ohlídat.)

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek