Připravuji se k přijímacím zkouškám, ale logické slovní úlohy mi
dělají velké problémy. Nevíte někdo jak bych si ty úlohy mohla
zjednodušit? Prosím poraďte mi jak na to. Moc vám děkuji :)
Tady je jedna taková:
Čtyři auta – bílé, červené, modré a zelené – vyjela na trať
závodu.
Zelené auto přijelo dříve než červené.
Modré auto přijelo dříve než bílé.
Bílé auto přijelo dříve než červené.
Zelené auto přjelo dříve než modré.
Které auto přijelo ze všech nejpozději?
(A) zelené
(B) modré
© bílé
(D) červené
(E) žluté
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? bolak před 4441 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tady stačí postupovat vylučovací metodou. 1) Z dříve než Č – tedy
zelené nemůže být poslední
2)M dříve než B – tedy modré taky není poslední (už nám přicházejí
v úvahu jen Č a B) 3) B dříve než Č – tak bílé taky není poslední
(zbylo už jen červené) 4) Informace Z dříve než M je nadbytečná, pokud
je tem jen ta otázka, které bylo poslední a nikdo se neptá na pořadí
všech.
Doplňuji:
bolak: Já netvrdím, že neexistuje jiný způsob, jak to řešit. Jenže tady
se mluví o přijímačkách a logice a myslím, že tam se často hraje na
rychlost, na rychlé vyhodnocení textu, ne o složité postupy. Často se
jedná o hodně spíš lehčích příkladků. Zodpovědět a hajde dál,
protože otázek je moc a konkurence nespí :) (A doma si pak v teple můžeme
dumat, jak to bylo s tím celkovým pořadím :) ).
Upravil/a: manon
0 Nominace Nahlásit |
Ve skutečnosti to máte všichni špatně a přišli ste na to jen čirou
náhodou :D.
A úplně nejblíž je hanulka, protože jako jediná uvažovala logicky a
všimla si toho co ostatní přehlédli, ale udělala zásadní chybu. Žluté
auto vůbec nedojelo, jelikož ani nevyjelo jak je vidět ze zadání otázky.
Byl to sprostý chyták a autor příkladu nás chtěl zmást tvrzením že pět
se rovná čtyřem.
Jak tedy správně postupovat? Předvedu. (jen si vezmu trumpetku a jednokolku)
CERVENE→ZELENE (→CIL)
BILE→MODRE (→CIL)
CERVENE→BILE (→CIL)
MODRE→ZELENE (→CIL)
Z bodů 1) a 4) vidíš že jsou možné dvě varianty
Přimícháš do toho bod 2) a máš tři možné varianty:
Poslední co ti zbylo byl bod 3), tedy že BILE dorazilo dříve do cíle než CERVENE. Když se pořádně podíváš na tři předchozí varianty závodu, je tam jenom jedna možnost která splňuje tuhle podmínku.
Ze všech nejpozději tedy dorazilo červené auto, protože je nejdále vzdálené od cíle.
manon: Ale mě to zajímalo :) Navíc tenhle postup je víceméně univerzální, zadání může bejt příště složitejšího původu a řešením by mohlo bejt i několik možností. Vaš postupy jsou správné, ale nedopočítá se a ze samý tý logiky jí vybouchne u tabule hlava.
0 Nominace Nahlásit |
Klasická zebra, ale lehká .
zelené – modré – bílé – červené
Tedy poslední přijelo červené .
Doplňuji:
Postup logiky. Čti v pořadí tak jak píšeš a zapisuj pořadí které
z daného textu vyplývá.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
červené-Č, modré-M, bílé-B, zelené-Z
takže, nejdříve si nakreslím zadání:
Č-Z
M-B
M-Z
Č-B
vyberu se jedno z nich, třeba B,
...........b...............
Č je za ním, takže
.....č........b................
M je taky za ním, takže, ale nevím kde
…č/m......č/m.......b..........
Z je před červeným i modrým a už jsem se do toho zamotal, takže nevím,
jak dál, snad si to už domyslíš :) potom to obrátíš a výjde ti to, co
mosoj napsal
0 Nominace Nahlásit |
já jen vypozorovala, že není jmenováno auto žluté – tak soudím, že
přijelo poslední
Doplňuji:
tak jsem dostala za pět – stydím se :(:(
Upravil/a: hanulka11
0
před 4441 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Joo a ještě – ostatní nic nepřehlédli, naopak si všimli, že žádné žluté auto vůbec nevyjel, auta jsou čtyři, odpovědí 5 :) a tak logicky nemá smysl se o něm vůbec dál bavit, tak nevtipkuj tímto způsobem, nebo to někdo vezme vážně :)
No nemáš to špatně, z čeho si soudila že si myslím že to máš špatně? Snad ne z toho že sem hned v úvodu napsal že to máš špatně? :))) nesmíš se takhle unáhlovat, já jen říkám že tvůj postup se hodí vyloženě pro tenhle příklad, není univerzální, bejt ty podmínky o drobítko složitější, tak bych si troufnul říct, né že by nefungoval, ale že by ti to dalo hodně zabrat :)
A nebo jiná situace, co kdyby si narazila na tuhle úlohu, ty bys ji tímhle způsobem vypočítala a pod tím by byla další otázka, založená na tý samý úloze, musela bys to jet celý odznova s tím že jedno autíčko už bys mohla vynechat :)
Prostě takhle mi to připadá jednodušší a nemůže nastat situace, kdy ti to ten kontrolor celý proškrtá, protože nechápe jak si na to mohla přijít, když tam nemáš žádný zápisky :) Vím o čem mluvím, já když dostal u zkoušení zlomek s mnohočleny přes celou tabuli, tak první co sem udělal, že sem to tam celý proškrtal a učitel jenom zíral.
„To takhle přece nemůžete…“ vopakoval pořád dokola a kroutil hlavou. Za dvě minuty mu povídam že to vyjde 3× a divil se znovu. Dalších 40 minut už se mě jen vyptával, jak jsem přišel na tohle a kde se vzalo tohle…
Nakonec mě posadil s dvojkou mínus za to že úmyslně zdržuju a promrhal sem mu celou hodinu…
Bolák já tvrdím, že tvoje úvaha je špatná. Nejen že žluté auto
nevyjelo, ono tam vůbec nebylo.
To je správný závěr analýzy !!!
Pak bych se nechal od tebe rád poučit jak se zebry dají řešit jinak než
logickým uvažováním a analýzou. Pak bych si dovolil připomenout že
někomu na takovouto úvahu stačí čtyři řádky někdo holt počmárá celý
sešit, někdo si nemusí psát nic. Rozhodující u těchto zeber je
výsledek !!!!
No, když už se chceš bavit o nemyslech :) , tak proč myslíš že tam nebylo? Muselo tam bejt, když je v zadání. A v úvodu je jasně napsasný, že čtyři auta vyjela na trať závodu, né že tam byla jen 4 auta.
Já tě klidně poučím tak jak to vidím já. Kdybych se ptal já na něco co nechápu a přečet si tvoji původní odpověď, kde píšeš že jde o klasickou zebru a napíšeš jen že je to červené auto, tak by mi to nijak nepomohlo protože výsledek bych sice měl, ale neznal bych postup. A i po doplnění bych nebyl o moc moudřejší. Kolikrát si tu (aspoň myslím že jsi to byl ty) narážel na to že domácí úkoly se tu neřeší a přitom teď napíšeš jen výsledek, nikoliv postup jak se k tomu došlo, což poslouží woskovce maximálně tak jako výsledek do domácí úlohy, protože prostup pro příští počítání prostě nebyl uveden (tebou). Nehledě na to že zebra je pro mě pruhovaný kůň a woskovce to asi taky nebude nic moc říkat…
Shrnutí: Tobě to vyšlo na 4 řádky, protože jsi nepřišel pomoct ale jen se pochlubit výsledkem.
Chlape :), ty řekneš všichni to máte špatně a Hanulka je nejblíž a pak se divíš :D Chtělo by to nějaký omluvný dovětek, jinak Ti ani nemůžu dát za Tvé dobré řešení palec :) A to mi trhá srdce :)
S těmi postupy je to tak, někdy se hodí u podobných typu příkladů
nejlépa tabulka, někdy stačí koukat a nepřehlédnout jednoduchost a někdy
Tvůj postup…
Ano, máš pravdu v případě, že by následovala další otázka, bylo by
vše jinak – to tam taky píšu – že pokud není další otázka…
No jo, neortodoxní postupy to mají vždycky těžké a originální myšlenky
dráždí :) Někoho. Někoho okouzlují. Já bych patřila
k okouzleným :)
Uff, takhle dlouhý dopis je jen kvůli Tobě, važ si to :)
Na bod se vykašli, ale někdy tě možná naučím jak počítají profíci nerovnice bolakovou metodou všenulových bodů :))
Noo, to bych ráda :) Už jsem tady kdysi psala, že jsem na cestě životem potkala pár geniálních duchů, kteří zůstali nedoceněni a zapadli díky nezájmu či malichernosti okolí. Tvoji metodu nás tuším neučili – chybí zatím zřejmě v osnovách – to je bordel :)
A ještě jedna kacířská myšlenka – u lidí slabších v logice, by byl alespoň bodík za jednu otázku, protože se obávám, že na ten delší postup by takový člověk pak ztratil příliš mnoho času a ještě se do něj zamotal a nezískal by nic a ztratil hafo času – lepší vrabec v hrsti… :)