Ahoj, teď po prázdninách jdu do 9. třídy, v budoucnu bych chtěl být zubař, jenže nevím kam jít na střední, hodně lidí říká, že mám jít na gympl, že ten mě víc připraví na vysokou, ale já už bych se chtěl nějak s tímto povoláním seznámit na střední a ne si prodloužit základku. Takže moje otázka je jestli je nějaká škola, kde se trochu něco o stomatologii naučím, anebo mám jít na gympl. Předem děkuji za odpověď.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 1182 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Jdi na zdravku. Můžeš jít na kteroukoli školu chceš (obor, kerý je ti
sympatický, i když ho třeba nebudeš chtít dělat). Během těch let si to
ještě můžeš rozmyslet (změnit názory, přání apod.). Je lepší mít
nějakou jinou střední školu v záloze. Na VŠ můžeš jít ze kterékoli
SŠ. A kdybys už třeba po SŠ nakonec nechtěl na VŠ, tak budeš mít
alespoň nějaký ten obor vystudovaný. Kdežto z gymplu budeš mít jen
gympl. Tam se tak nějak bere jako smaozřejmost, že pak půjdeš na VŠ, ale
samotný gympl k ničemu pořádně není.
Jdi na to, co se ti líbí, co chceš dělat.
2Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Anonymm2847
před 1182 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Anonymm2847 Nahlásit |
1. Na SZŠ existuje obor s maturitou zubní technik, asistent zubního technika .
Záleží na tom, zda a kde se bude na SZŠ otvírat. Pokud se nerozhodnete pro VŠ, může pokračovat ve vyšším odborném studiu.
Výhoda pro eventuální studium na VŠ, znalost latina, povědomí o zubech
apod.,
Nevýhoda – je třeba, abyste si u předmětů přijímacích zkoušek na
VŠ doplnil vědomosti podle osnov gymnázia.
--
Jinak maturita na gymnáziu otevírá cestu na kteroukoliv vysokou školu,
splníte-li dané podmínky – např. přijímací zkoušky.
Výhoda – gymnázium vás lépe připraví k přijímacím
zkouškám.
Nevýhoda – pokud nebude po maturitě pokračovat dál, třeba na vyšší
odborné škole, uplatnění v zaměstnání jen po gymnáziu není
snadné. –
5Kdo udělil odpovědi palec? Odpovědi.cz, Drap, vagra, dubraro, Anonymm2847
před 1181 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
na gympl nééééé
jen si budeš čtyři roky povídat o věcech, které odborné školy mají za
bezpředmětné a berou je jen v prváku
K „omylu“ uživatele Disraeli:
Jako „pouhý maturant“ ze zdrávky, v mnoha oborech, nejsi nic. Jen
něčí asistent (na úrovni NZP), s nižšími pracovními možnostmi a
příjmy.. Počítá se s celkovám studiem 7 let (Dis.). Výjimkou je opět
zkrácené studium v oboru zdravotní sestra/bratr.
Obor masér, se 4 rokjy sežene práci v lázních, ve zdravotnictví na RHB,
jen výjimečně. Tam stojí hlavně o fyzio a ergo terapeuty (Dis. nebo
Bc. titul)
Zdravka byla jen příklad, když chce dělat tu zubařinu… Ale pak jsem
doplnil, že může jít na kterýkoli obor, aby měl v záloze něco JINÉHO,
co by se mu pak mohlo hodit. Tzn jakýkoli jiný obor.
To sice souhlasím, ale pokud má jenom SŠ, tak je podle mě určitě lepší
tdravka, než gympl (vlastně asi skoro každá SŠ by byla lepší, pokud by
nepokračoval dál).
Pro přípravu na studium VŠ, na LF tě nejlépe připraví gymnázium . Na
přijímací řízené z biologie, včetně rostlin, chemie a fyziky +
samostudium).
Kritéria/požadavky pro přijetí na LF, obor MDDr.. jsou jedny
z nejvyšších (pr§měr).. Je to pro stát „nejdražší“ student a
rodina musí počítat s dalšími finančními nároky (nákup materiálů pro
fantomárnu).
SŠ zdravotnického typu (lyceum, zubní technik) tě dostatečně nepřipraví.
Nutné průběžné samostudium, alespoň na úrovni gymnázia. Na zdrávce
není celé 4 roky fyzika, ani chemie. Biologie v omezeném rozsahu. Počítá
se při odborném studiu s dalšími 3 roky (4+3), s titulem Dis.
O stomatologii se lze něco naučit v oboru zubní technik. Pak MDDr, není
úplný mimoň v protetice, která především stomatology „živí“.
Mnozí v tom „plavou, bojují“ valnou část své praktické činnosti..
Jak jsem psala, bylo by nutné, velmi pilné samostudium (biologie, chemie,
fyzika, případně v nějakém tomto oboru odmaturovat).
Úspěšnost přijetí maturantů ze zdravotnických SŠ, je velmi nízká,
výjimečná.
da ny,
děkuji. Znám to z oboru ekonomického. Obchodní akademie a VŠ, obor ekonomika.
KL přijímacím zkouškám je třeba se doučit především matematiku v rozsahu učiva gymnázia, stejně i další předměty, jejichž zvládnutí je nutné k přijímacícm zkouškám.
Výhoda -maturanti Z OA se orientují v účetnictví na rozdíl od gymnazistů, ale mají problémy především z matematikou.
Určitě je to tak i u maturantů, kteří chtělí studovat po SZŠ medicínu.
Vždy záleží na píli, motivaci, také určitých předpokladech pro povolání.
Ano. Problém je v bývalé reorganizaci školství zdravotnických oborů.
Trochu se na tom podepsala EU a nepochopení (nedostatečné obhajoby) našeho
školství. Rozdíl mezi NZP a SZP. Jejich dovedností a způsobilosti výkonu
povolání
Maturant SZŠ získal odbornost pro výkon povolání v daném oboru. Nyní je
maturant asistent (biochemického, lékárenského, zubního laboranta,
donedávna i zdravotní sestry apod.), s omezenými pravomocemi ve výkonu
povolání, nižší mzdou/platem.
Během 4 let studia oboru zdravotní sestry se žáci „nedotkli“ pacienta.
Absolvent maturant nemohl podávat léky, odebrat krev, podat injekčné
léčbu, vést zdravotnickou dokunentaci. Pro zaměstnavatele to však byl
„dražší“ pomocný personál. Spokojí se s rychlokvaškami
s 3 měsíční rekvalifikací. Jsou nižší náklady na mzdu(plat.
Někteří NZP, sanitářky jsou velmi šikovné. U jiných je znát jistá
„neznalost“ v oboru, kterou někdy doženou po letech praxe.
Nyní, po zoufalém nedostatku SZP/sester, se studium u sester
„upravilo“ na pětileté.
U všech jiných oborů se u maturanta SZŠ předpokládá další, tříleté
studium nebo roční rekvalifikace (jen v některých oborech).
K přijímacímu řízení se může přihlásit maturant z každé SŠ.
Vybraný obor studuje s praktickou výukou 3 roky. Jiný, maturant ze
„zdrávky“ (pokud si nevybere jiný, nepokračuje z lycea) pak studuje
v oboru 7 let.
Je pravda, že jde o náročné povolání, protože se léčí lidé. Ukázalo se to teď v době koronavirové.