Avatar uživatele
Dvorní šašek

Také se vám zdá, že dnešní reklamy přebírají spíše než roli propagující, tak spíše roli výchovnou?

Jak má vypadat správná výživa, podsouvání netypických rolí muže a ženy, ekologie, multikulturalis­mus…Jde ještě o produkt, nebo spíše o to, vychovat jedince k obrazu svému?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Ametyst, Filip84 před 789 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Reklamy nikdy neměly a nemají roli výchovnou, ale propagují produkt. Možná za socíku „Pijte mléko“, ale to nebyly reklamy …

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aevul

Nevím, na reklamy nekoukám.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Ne nezdá. Reklamy jsou dost často zcela zcestné, bez jakékoli vypovídající hodnoty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Nesleduji reklamy, mají za úkol zblbnout ty, kteří se dají.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Každý schopný politik, nebo spíše politické uskupení, má „odbor propagandy“, který „komunikuje“, už tak vágní, program tak, aby zacílil na určitou referenční skupinu. Business to má, většinou, taky tak.

Veganovi krkovičku neprodáš. Mně neprodáš kuskus. Pokud se budeš snažit prodat veganovi krkovičku, a mně kuskus, tak zkrachuješ, protože vegan by u Tebe jinak koupil kuskus, ale protože jsi ho nasral tím, že jsi mu chtěl prodat „mrtvolu“, tak si u tebe nekoupí ani rohlík. Já bych si, zase, bez problémů u tebe koupil krkovičku, ale protože jsi mne nasral tím, že mi cpeš rovnák na ohejbák methodou Norimberských trychtýřů, tak u tebe nekoupím ani zápalky.

Potřebuješ prodávat, a co si budeme říkat, většina věcí, které si lidé koupí, jsou zbytečnosti, které nepotřebují. Tak to prostě je. Každé zboží má svého kupce, a svůj čas.

Příklad: za Husáka jsi se staral, abys vůbec měl nějaké jízdní kolo (jiné, než Ukrajina, to sehnat šlo, poměrně snadno, ale to jsi nechtěl, opravdu nechtěl! 🙂 ). Nezajímalo tě, jestli je červené, a už vůbec tě nenapadlo chtít kolo horské, fitness, nebo podobné „cypiny“. V devadesátkách už jsi si mohl vybrat: mohl jsi mít mamachari, mohl jsi mít horské kolo, kolo crossové nebo trekingové. Tak jsi si vybral, většina lidí si vybrala horské kolo, dejme tomu, že Tys si vybral taky horské kolo. Horské kolo má u průměrného člověka životnost desítky let. Řekněme, že jsi si koupil horské kolo v roce 1995, v roce 2008 už bylo jaksi opotřebované, a i technicky zastaralé, tak jsi si koupil nové. No, ano, ale to kolo z roku 2008 ti, při tomto tempu opotřebovávání, vydrží do roku 2028. Ale výrobce ti chce prodat kolo už v roce 2019, nebo ještě lépe, už v roce 2013. Tak ti nabídne elektrokolo. Nic proti. Jenže, ono až tak dobrý Kauf není: při tvém nájezdu ti vydrží baterka 3 – 4 roky. Pak se ale nemění jenom baterka, ale i svazek kabeláže a další Hebele: servis za cca deset tisíc, plus servis na kole, samozřejmě. 🙂

Tak je to se vším. Máš cílovou skupinu naplněnou, nemáš co dál vymýšlet (co vymyslíš na deodorantu? Nebo na krkovici?), tak se snažíš zacílit na další skupinu, hraješ na city: reklama je normální propaganda, normálně se v ní lže, jenom se to „komunikuje“, to je celý příběh. Takže, jeden zamíří na „zdravé“ lidi, druhý na „bioekoteroristy“, třetí na „multikulti“ MaŠíBl.

Nic ví bych za tím nehledal. 🙂 Je to prostý růst růstu, Übermächtigung.

Nový příspěvek