Avatar uživatele
jitule28

Tři měsíce používaná mikrovlnka…nemohu odstoupit od smlouvy…co dělat?

Dala jsem po třech měsících používání mikrovlnky ji na reklamaci..chtěla jsem odstoupit od smlouvy a vrátit peníze nebo novou. Dnes ji vrátili sice opravenou, ale ..jak je to s těmi 6 měsíci..nechtějí o tom ani slyšet.
Doplňuji:
jedná se o Mall.cz a jejich reklamační oddělení.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3532 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
briketka10

Mall.cz je jen zproztředkovatel prodejců
ne výrobce neprdí se s nakupujícími :(
Doplňuji:
jinak si měla opravdu říci, že už ji
nechceš opravenou a vrátit peníze..

Upravil/a: briketka10

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
gecco

To´s měla říct při předávání trouby na reklamaci…!
Teď ji máš opravenou – tak ji používej…
😉
Doplňuji:
Koneckonců – už tady – http://www.od­povedi.cz/otaz­ky/mam-tri-mesice-mikrovlnku-neohriva-jidlo-co-delat-asi-reklamovat-ze-koupeno-u-mall-cz – jsem ti to psal…

Upravil/a: gecco

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zzzlatokopka

Pokud je na zboží závada do půl roku, tak se to bere jako když už byla závada při koupení, zboží se nereklamuje, ale odstupuje se od kupní smlouvy pro rozpor s kupní smlouvou.

Pokud si podala reklamaci, tak zboží opravili. Pro příště, rovnou odstup od k.s.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Pokiaľ reklamujete vadný výrobok, postupuje sa podľa Obchodných podmienok a Záručných podmienok dodávateľa v zmysle platných zákonov ČR.
1 – VRÁCENÍ ZBOŽÍ VE 14DENNÍ LHŮTĚ – to síce nie je váš prípad. ale doporučujem pred kúpou preštudovať
„Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro odstoupení se počítá od soboty včetně).“
https://www.ma­ll.cz/vraceni-zbozi-14-denni-lhute
2 – Právo Spotřebitele odstoupit od smlouvy (z Obchodních podmínek Mall.cz)
„Pokud je kupní smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (v internetovém obchodě), má spotřebitel v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží (v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v přechozí větě.“
https://www.ma­ll.cz/obchodni-podminky#/op2015
3 – reklamační řád Mall.cz
"Vady zboží

Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal,

má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.

Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.

Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.

Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil."
https://www.ma­ll.cz/reklamac­ni-rad

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Pokud je opravená a funguje, neni co řešit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

jitule28,
pokiaľ si človek nepreštuduje a neozrejmí patričné zákony a hlavne obchodné a reklamačné podmienky dodávateľské firmy môže jeho neznalosť veľakrát aj zneužívať. Tentoraz ale ste spravili chybu vy podcenením prečítania si týchto zbytočností (obchodných a reklamačných podmienok).

před 3531 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
briketka10

gecco
už nemám možnost hodnotit :(

před 3532 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Briketko – i mně se to stává u tvých odpovědí…
😉
Vlastně – ☹

před 3532 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek