Ahoj, chodím do sekundy (7.třída) na gympl. Na základce to pro mě bylo lenké, každý rok samí na výzo. Ale od minulýho roku jsem se hrozně zhoršila, učení nezvládám, nechápu a nestíhám. Měla jsem 6 dvojek na výzo, a rodiče jsou hrozně přísní, zvlášť táta, bojim se aby nebyl naštvaný a mámu nechci zklamat. Před testem se učím, ale nervozitou kazím. Neznáte nějaké rady na lepší učení? Snažím se poslouchat učitelku ale nejde to. Nedávám pozor pak nechápu. Zvlášť mi nejde Matika, Čeština, Děják a už vůbec Fyzika. Prosím o nějaké rady. Na učení i fyziku. Díky. (Mimochodem nejsem češka, jsem Vietnamka)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3645 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Ahoj, já jsem v kvintě a musím říct, že i na sekundu je šest dvojek
přece jenom úctyhodný výkon. Ale chápu, že rodičům to asi nestačí a
možná s tím sama nejsi spokojená. Když to ale máš v sekundě takhle,
věz, že se to bude postupem času ještě zhoršovat. Hodně zhoršovat.
Učitelé budou přísnější, učivo o hodně těžší a z trojek budou
známky, za které je většina třídy fakt vděčná. Tak je to aspoň
u nás.
Každému vyhovuje jiný způsob učení, ale mně třeba nejvíc pomáhá,
když si to čtu pořád dokola a na etapy. A hlavně si to přečtu ještě
těsně před hodinou, krátkodobá paměť je přece jenom nejlepším
přítelem studentů… Tak je to tedy u takových těch předmětů, kde
musíš něco umět nazpaměť, např. cizí jazyky nebo právě ten dějepis.
Do češtiny bych ti poradila hlavně číst, jestli teda na to máš čas.
Opravdu to udělá hodně. Já odmalička hodně četla a v češtině jsem
nikdy neměla sebemenší problém a nemusela jsem pro to prakticky nic dělat.
Nemusí ani jít o nějaké odborné texty, prostě jen aby to bylo gramaticky
správně atp., aby sis zafixovala ta pravidla. Na matiku by sis měla sehnat
doučování (nemusí to být trvalá záležitost, i pár lekcí pomůže)
nebo si to aspoň nechat pořádně vysvětlit od učitele (předpokládám ale,
že s tím/tou už jsi mluvila a nebyl/a zrovna ochotný/á, taky jsme to tak
měli…) či spolužáků. Nebo si aspoň pročti učebnici (i na internetu
toho bude dost, snad i pořádné vysvětlení) a hlavně počítej a
počítej, ono to půjde. Stejně tak je to v chemii. A ve fyzice v podstatě
taky.
Pokud nejsi jednou z mála, komu látka nejde, ale je to alespoň půlka
třídy, protestujte!! Nenechte učitele to jen tak přejít s tím, že těch
pár horších známek nějak zvládnete. Na učivu sekundy a tercie budete
(hlavně v MA, CH a FY) v dalších ročnících stavět a pokud tomu
neporozumíš teď, bude z toho nesmírnej průser.
A rodiče musíš přesvědčit, že takhle to na gymplu prostě chodí,
nemůžou po tobě chtít samé jedničky. Teď jsi na tom ještě velmi dobře,
ale oni musí být připraveni na to, že např. na vyšším gymplu přijdou
mnohem, mnohem horší časy.
Mimochodem, dbej na to, abys dostatečně spala a takx dobře jedla, aby mozek
měl dobré podmínky. Snídej. A ohledně té pozornosti ve škole, třeba je
to tím, že sedíš s kamarádkou, se kterou pořád kecáš? Nebo třeba jen
ona neustále hučí do tebe? Fakt je třeba si na to dávát pozor. A pokud
učitelé moc spěchají, upozorni je na to. Většina je ochotná zpomalit nebo
něco zopakovat, jen si musite říct…
Doufám, že jsem pomohla :) (a že se ti chtělo tohle dočíst až do
konce :D)
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Hanca3381 Nahlásit |
Po přechodu na střední školu se prospěch zhorší téměř
všem žákům, protože učivo i učitelé jsou náročnější.
Chápu, jedničkář může vnímat šest dvojel jako výrazné
zhoršení, ale není tomu tak. Je to jen o vlásek k vyznamenání,
což je podle mne velmi dobrý prospěch.
Známky navíc nevypovídají vůbec nic o tom,
jaký je ten který žák člověk, nevypovídají ani
o inteligenci nebo chytrosti.
Prostě jen zaznamenávají stav vědomostí
v určitém okamžiku.
Promluv si o tom s rodiči, vysvětli jim, jak se cítíš, možná se
potom situace doma zlepší. Rodiče pravděpodobně chtějí,
abys vystudovala a měla se lépe než oni (abys nemusela
dřít jako oni). Ale vystudovat se dá i s dvojkami a trojkami.
Vedle studia je potřeba mít čas i na sport, kulturu, pocity, …
Budeš-li se stresovat výsledky, nebudeš mít nic ze studia
ani z ostatního. Vystuduješ, ale budeš unavená a nebudeš
mít z výsledku žádnou radost. A ta je podle mne důležitější
než konkrétní známky.
Zkus méně přemýšlet o tom, že by ses „měla zlepšit“
(máš opravdu moc dobrý prospěch),
a soustřeď se více na konkrétní předměty.
Hlavně na předměty, které se nedají naučit,
pokud jim nebudeš rozumět.
Místo soustředění na známky (z toho pak plyne nervozita a vyšší
pravděpodobnost něco pokazit) si z toho zkus udělat jakousi hru
nebo soutěž: Teď zvládnu tohle, zítra tamto a do konce roku to
zvládnu všechno. A zvládneš, věř mi!
Pomůžu ti s češtinou:
Názvy předmětů se píší s malým počátečním písmenem
a národnosti (Češka, Vietnamka). s velkým písmenem.
Na Vietnamku máš moc dobrou češtinu.
S čím konkrétně v ní máš problémy?
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek