Připravují se nějak doma na výuku nebo hned vědí kde skončili a co mají povídat, případně jim na to stačí přestávka před hodinou?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, manon, aramah, anonym, johana 56, anonym před 4438 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záleží na přístupu učitele.. Snazší to má učitel tělesné výchovy nebo na obhodních akademicích vyučující, který vlastně dozírá jen na žáky. Ti se učí psát na klávesnici podle programu, který mají před sebou. Ale vždy si musí promyslet nápl hodiny.
Učitel si dělá přípravy, jsou součástí kontroly při hospitacích ředitele. O přestávce stačí dojít do kabinetu, vyměnit si učebnice, přirpavit úkoly a podívat se do záznamu, co bude probírat, např.Čapka. K tomu jsou nutné čítanky, případně jiné ukázky .. .. Také si vybrat,, koho potřebuje zkoušet. Někdy nechává náhodě, záleží na okolnostech.
Stále se objevují se nové informace, takže učitel musí studovat. Proto se mají učitelé zdržovat ve škole i po skončení vyučování. Platí pro mě stejná pracovní doba jako pro ostatní. Některý ředitel důsledně vyžaduje její dodržování …
0 Nominace Nahlásit |
určitě se připravují,vím to z vlastní zkušenosti,já dávala učitelům slušně řečeno záhul,pokaždé jsem položila ještě doplnující otázku abyc zjistila jak na tom jsou a jedna učitelka to prokoukla a ta se opravdu nenechala nachytat,s odstupem času se tomu směju,ale tenkrát jsem asi byla na zabití
0 Nominace Nahlásit |
Dobří učitelé se učí celý život, protože společnost přináší nové poznatky. A mnozí by se rádi vzdělávali ještě víc, ale školy je nechtějí na zajímavé semináře, školení pouštět.
0 Nominace Nahlásit |
to si piš že jo. Vtip je v tom, že čas, kterej stráví domácí
přípravou, jim nikdo neproplatí :{D> ale jelikož většinou učí ty
„své“ předměty, které je zajímají a baví, berou to jako samozřejmou
oběť a dělají to rádi.
A jináč asi vím, na co narážíš – ano, jsou taky schopní dát hodinu
z voleje, např. při náhle dojednaném suplování, jenže to jim pak musí
mozek šrotovat na plný vobrátky, protože nějakej zásek si dovolit nesměj
;{)>
Doplňuji:
kdyby mě někdo chytal za slovo, v jejich případě samozřejmě nenajde o
„učení“ ve smyslu „získávání nových poznatků“, jelikož svůj
obor znaj, nýbrž tedy spíše „učení“ ve smyslu „přípravy do
školy“ – tedy opakování, osvěžování již dávno naučeného.
Upravil/a: quentos
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
minimálně opravují písemky-bez obav několik hodin denně, určitě si musí něco chystat do hodin-dle jejich stylu výuky-někdo tiskne pracovní listy na procvičování učiva, někomu na to stačí přestávka, někdo to chce mít výborně přichystané a zabere mu to klidně celý večer.
Nejlépe by ti to ale řekl quentos
Doplňuji:
ještě doplním, že také se učitelé potřebují vzdělávat a proto jezdí
docela často na různé povinné i nepovinné přednášky, …
Upravil/a: huxa
4Kdo udělil odpovědi palec? anonym, johana 56, hanulka11, RyuzakiKate
před 4438 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ťažko na cvičisku, ľahko v boji.
Platí to aj pri učiteľoch, ak sa nepripravujú a len memmorujú dávne
znalosti, zaostanú s úrovňou vzdelania, ako takí zaostalí potom môžu
učiť…
Žiaľ, niekedy sú práve osnovy zaostalé, učiteľ sa ich musí držať, ale
pripravený učiteľ dokáže skĺbiť osnovy s novými (potvrdenými)
informáciami
3Kdo udělil odpovědi palec? annas, RyuzakiKate, bolak
před 4438 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě někteří ano a někteří ne. Ti, kteří svůj život zasvětili
například dějepisu, si nemusí opakovat nic, protože je to natolik zajímá
a baví, že vám můžou vykládat několik hodin v kuse a pořád to bude
zajímavé a mě strašně baví dívat se na člověka, který je do něčeho
zapálený.
Když si třeba vezmu mou češtinářku, tak ta se podle mě musí na všechno
připravovat, něco si přečte a pak před námi machruje, jak tomu rozumí a
ptá se na něco, u čeho neočekává, že by to někdo věděl – ozvu se
já, cheche. Je pěkný, když je člověk „najetej“, ale pak to jenom
papouškuje, aniž by tomu třeba rozuměl, to mě může vzít čert. Co jsem
tak zaslechla, tak prej se mamka bavila s nějakou paní, která se se
zmiňovanou učitelkou znala, a ta jí řekla:„No jo, ta byla blbá už na
vejšce!“ :D
0 Nominace Nahlásit |
ad annas,
neviem, či je naozaj ľahšie „dozeranie“ učiteľa telesnej výchovy,
žiaci majú rozdielnú fyzickú konštrukciu a odolnosť, cviky ich treba
naučiť úmerne ich schopnostiam, aby nedošlo k „mimoriadnej udalosti“,
tak isto majú osnovy, ktoré musia dodržovať
podobne aj na obchodných akadémiách, aj tie programy musí niekto žiakov
naučiť…
Ad led.
Měla jsem na mysli přípravu do vyučování. Ta je u učitelů TEV určitě
jednodušší než třeba u učitelů DEJ . Ale naopak v hodinách TEV je
však větší možnost úrazu … Zpravidla si učitel vybere šikovného
žáka, který cvik předvede. Dozor nepodceňuji, protože prošetřování
případného úrazu není příjemné.
Do historie jednoho gymnázia kvůli výuce TEV vstoupil jeho ředitel..
Vyučoval tělesnou výchovu tak, že z okna ředitelny vyhodil míč a
studenty tako zaměstnal. Občas vykoukl z okna a zklidnil je … Studenti
ovládali perfektně míčové hry …
Ještě jsem si vzpomněla. Při úpravách vyučovací povinnosti se objevily návrhy, že např. učitelé TV, na obchodních akademicích pak učitelé techniky administrativy právě kvůli nenáročnosti přípravy do hodin, by měli mít vyšší vyučovací povinnost. U učitelů TEV návh neprošel.
V psaní na klváesnici (bývalá technika administrativy) má učitel spojená 2 oddělení a počítají se mu do úvazku jen 3 hodiny místo plvodních 6, kdy se každé oddělení vyučovalo samostatně. Při výuce psaní na klávesnici si studenti otevřo v počítači program, v němž je zachycený postup, takže učitel opravdu jen dozírá, zda studenti nepřepnout na internet, případně poradí, když se objeví nějaká porucha. I písemné práce vyhodnocuje sám počítač. Pokud se studenti nenaučí psát bez chyb určitá písmenka, nedostanou se dál…
Nevím, zda je takováto výuka povinné na všech školách, nebo záleží na rozhodnutí ředitele … Na známé OA jsou odstraněny dveře, takže učitel dozírá ve dvou učebnách …
Vždy se najdou rebelové, takže často docházelo k výměně názorů mezi ekonomy a filology … kdo má náročnější přípravy, kdo musí učivo aktualizovat atd…
Máte pravdu ten spor o dôležitosti a náročnosti medzi učiteľskými
odbormi je asi večný – ešte že aspoň v praveku nemali učitelia osnovy
:)
Pre mňa v odborných predmetoch to bolo jednoduchšie, vzhľadom na
dlhoročnú prax, takže najviac času na príprave mi vlastne zaberalo spojenie
osnov s realitou a vyhľadávanie na internete.
A aby som potešila aj môjho priaznivca cez výťahy, nie, nebola to
elektrika, aj keď základy elektriky museli ovládať.
jistě, nejhorší bylo kupovat si za své odborné časopisy, v antikvariátech se dají sehnat zajímavé odborné knížky. Doma mám slušnou zásobu, ale zastarávají strašně rychle (základy jsou stejné) a tak se pořád učí daleko více, než osoba co ukončila vzdělání. A vůbec nejhorší byl vytvořit rozvrh, růčo.