Kdyby to bylo v češtině a jako reklama,že by se ten banner hýbal uvnitř
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4954 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A naco ty potřebuješ banner??? Je to prostě obrázek ovládaný stránkou
a Flash 8/9. Stačí program pro vytváření Flash aplikací, stránka
s speciálním nastavením na pohybování reklamy. Ale udělat pravý banner
(reklama, která je nepřehlédnutelá) je obtížná
http://www.edownload.cz/grafika/animace/
Banner (anglicky „prapor“, „plakát“, česky se někdy označuje jako
reklamní proužek) je druh reklamy používaný na WWW stránkách. Jedná se
o zpravidla obdélníkový obrázek či animaci, případně interaktivní
grafiku zobrazenou nejčastěji poblíž okraje obrazovky. Bannery tvoří
stále jednu z nejčastějších forem reklamy na Internetu.
Původně byly bannery tvořeny statickým obrázkem či animací (typicky ve
formátu GIF nebo statický formát JPEG), později se také rozšířil formát
o kombinaci s HTML nebo JavaScriptovým kódem umožňujícím dynamické
načítání obsahu nebo interakci s uživatelem (typicky formuláře). Těmto
rozšířeným formátům kombinujícím grafiku a kód se říká richmedia a
zahrnuje i specifické grafické formáty pouštěné v prohlížeči pomocí
pluginů. Nejznámějším takovýmto specifickým formátem je Flash od
společnosti Adobe, který umožňuje jistou míru interaktivity – reakce na
pohyb myší nad bannerem, použití zvuků, videa, apod.
Ty asi nemáš vědomosti nato, abysi vyvynul stránku, která má takový systém, aby splňovala všechny požadavky.
Bannery jakožto jedna z prvních a nejznámějších forem internetové
reklamy byly již od svého vzniku terčem nesouhlasu internetových
uživatelů. Sama reklama na webu byla zvláště v počátcích WWW chápána
jako nepřijatelná komercializace „čistého“ projektu, zvláště
animované bannery pak byly kritizovány za to, že rozptylují a zhoršují
pohodlí uživatelů. Dnešní interaktivní formy reklamy pak dokonce mohou
překážet při čtení stránek (a někdy je uživatel např. nucen je
zavřít kliknutím na správné místo).
U klasických bannerů byl posléze objeven jev známý jako banner blindness
(„bannerová slepota“), kdy se zjistilo, že uživatelé prakticky ignorují
informace poskytované ve formě grafických bannerových rozměrů na
standardních místech. Tento jev měl vysvětlit pokles úspěšnosti bannerů
měřených poměrem kliků k počtu zobrazení. Takto měřená úspěšnost
je přímo uměrná vyspělosti a zkušenosti návštěvníků internetu, kdy
z počátku na vysoké uspěšnosti měl podíl raketový nástup nových
uživatelů a rostoucí obsah internetových stránek s ne zcela komerčním
zaměřením , v současnosti je v dlouhodobém měření úspěšnost
měřená v rozsáhlých reklamních systémech konstantní. I z důvodu
tohoto jevu se postupně objevily různé velikosti a formy internetové
reklamy. Některé směřovaly ke změnám umístění v pozici stránky
(kontextová reklama pod textem nebo mezi odstavci textu) nebo chování
(reklama „rolující“ z podkladového rozměru a krátkodobě
překrývající obsah). Jiné ke zvyšování rozměrů reklamy nebo naopak
k redukci formy (textová reklama).
Postupně se také objevily různé nástroje, které umožňují reklamu
filtrovat – uživatele od ní zcela izolovat. Tyto nástroje mají
nejčastěji podobu proxy serverů či pluginů do prohlížečů. Zvláště
někteří provozovatelé internetových serverů však používání takových
nástrojů považují za neférové a neprozíravé, neboť poskytované služeb
a tvůci obsahu (redaktoři) jsou financovány právě pomocí příjmů
z reklamy a bez této reklamy jim hrozí zánik.
Postupně se vyvinulo mnoho různých modelů platby za internetovou reklamu ve
formě bannerů. Nejstarší a základní způsob prodeje a plateb je za počet
impresí – zobrazení banneru ve stránce nebo stránkách. Ceny jsou
uváděny v jednotkách tisíc zobrazení (načtení v prohlížeči
návštěvníkem při běžném používání) a tato jednotka je označovaná
jako CPT (cost per thousand – cena za tisíc). Tento způsob vyžaduje
použití plánovacího reklamního systému na straně obsahového serveru,
který zajišťuje optimální rozložení zobrazení v zadaném množství a
naproti tomu nabízí nejefektivnější využití dostupného počtu
zobrazování na stránkách obsahového serveru.
Jinou možností je platba za určité konkrétní umístění ve stránce nebo
části webu na určitou fixní dobu; obchodně označované jako sponzorství
(sponsorship). Tento způsob je vhodný v případech, kdy není k dispozici
plánovací reklamní systém na straně obsahového serveru. Obchodně se
používá i na obsah, který není a nebude jiným způsobem využíván
(takto placené zobrazování je v daném čase exkluzivní).
Další možností je platba za uskutečněné kliknutí, kdy k platbě
dochází až po vyhodnocení za určité období. Tento způsob má blízko
obchodnímu modelu kontextové reklamy. Variací tohoto způsobu je provizní
platba z uskutečněných objednávek (přesměrovaný návštěvník po
kliknutí na banner provede objednávku, případně provede objednávku do
určitého času, například měsíc) nebo kombinací s provizní platbou a
platbou za kliknutí případně kombinací platbou za kliknutí a fixním
paušálem za počet zobrazení.
Zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Banner
2Kdo udělil odpovědi palec? DusanOrlik, Hlada
před 4954 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro jednoduché animované banery gif staci editor gimp,
Pro narocnejsi animace Adobe Flash
1Kdo udělil odpovědi palec? DusanOrlik
před 4953 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hodně záleží na tom, co za reklamu tvoříte, že? Jako jednoduchý banner vytvoříte dneska v Canvě. Ale pokud navrhujete třeba animace pro závěsné orientační systémy, tak potřebujete už komplexnější program. Jasně, Adobe Flash je fajn, ale to je většinou už otřepaný standard. Takže se to dělá v klasickém video formátu.
Bedy | 1528 | |
Michal Kole | 1199 | |
led | 1159 | |
Hlada | 1132 | |
mosoj | 1124 | |
gecco | 904 | |
www | 828 | |
badisko | 817 | |
cochee | 814 | |
Dochy | 727 |
Software |
Hardware |
Internet |
Programování a webdesign |
Sítě |
Bezpečnost |
Ostatní počítače a internet |